Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_07_U01 | Student/ka umie korzystać z materiałów zawartych w sieci, potrafi zaproponować właściwą ochronę przedmiotom wytworu ludzkiego umysłu, umie korzystać z krajowych i zagranicznych baz patentowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_U01 | Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną. |
---|
GP2_2A_U02 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym na poziomie B2+, w zakresie gospodarki przestrzennej, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski, formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-1 | Ugruntowanie i pogłębienie wiedzy na temat rodzajów i sposobów ochrony własności intelektualnej oraz zasad korzystania z cudzych utworów, w tym ze źródeł internetowych. |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Prawo autorskie w sieci. Odpowiedzialność za naruszenie praw autorskich. Zwalczanie piractwa. Piractwo komputerowe i domenowe, arbitraż domenowy. |
---|
T-W-8 | Zaliczenie pisemne wykładów |
T-W-2 | Dozwolony użytek chronionych utworów. Bazy danych – twórczy wybór, pobieranie danych, wtórne wykorzystanie, przekształcenie bazy danych. |
T-W-7 | Problem ACTA. Obecne trendy w kierunku wolnego dostępu do twórczości naukowej i otwartych źródeł wiedzy. Licencje Creative commons na przykładzie Wikipedii. |
T-W-1 | Dobra materialne a wytwory ludzkiego intelektu. Rodzaje ochrony dóbr intelektualnych. Prawo autorskie w Polsce i na świecie. Utwór pracowniczy, zbiorowy. Utwory zależne. |
T-W-4 | Internet a znaki towarowe. Prawo własności przemysłowej w Polsce i na świecie. Bazy patentowe. Konwencje międzynarodowe. |
T-W-5 | Zarządzanie własnością intelektualną. Know-how, zagadnienie istoty, niejawności i zidentyfikowania nieopatentowanych informacji praktycznych. |
T-W-6 | Studium przypadku – jaki sposób ochrony wybrać? |
Metody nauczania | M-2 | Asynchroniczny i synchroniczny e-learning. |
---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny i problemowy, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, burza mózgów. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zadanie na platformie e-learningowej |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny w sali |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student/ka umie korzystać z materiałów zawartych w sieci, potrafi zaproponować właściwą ochronę przedmiotom wytworu ludzkiego umysłu, umie korzystać z krajowych i zagranicznych baz patentowych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |