Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_A16_U01 | Student potrafi analizowac zjawiska dostrzezone w krajobrazie i zachowania ludzi w kontekscie uwarunkowan przestrzennych oraz przygotować opracowanie na ten temat. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_U01 | Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-1 | Zrozumienie i poznanie koncepcji kształtowania przestrzeni w kontekscie potrzeb i zachowania człowieka oraz wpływu cech przestrzennych na człowieka |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Mapy behawioralne i obserwacja użytkowników przestrzeni jako metoda oceny jakości rozwiązań przestrzennych. |
---|
T-W-4 | Tendencje ludzkiej psychiki w odbiorze formy i przestrzeni. |
T-W-12 | Oddziaływanie przestrzeni miejskiej na człowieka i rozwiązywanie problemów miejskich. |
T-W-10 | Terapeutyczne możliwości oddziaływania przestrzenią |
T-W-2 | Metody badań środowiskowych. |
T-W-9 | Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni rekreacji. |
T-W-6 | Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni dla wybranych grup użytkowników: Projektowanie uniwersalne (osoby starsze, niepełnosprawne). |
T-W-8 | Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni pracy i edukacji. |
T-W-13 | Odziaływanie przestrzeni na człowieka - wybrane przykłady |
T-W-1 | Związki architektury i psychologii - wprowadzenie |
T-W-11 | Poczucie miejsca i przestrzeni. Swojskość i bezpieczeństwo. |
T-W-5 | Człowiek - podstawowe wymiary w przestrzeni. |
T-W-7 | Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni dla wybranych grup użytkowników: Projektowanie dla dzieci. |
Metody nauczania | M-3 | analiza przypadku |
---|
M-2 | wykład terenowy |
M-1 | wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie wykonanego opracowania na zadany temat (prezentacja multimedialna wraz z dołączonym kilkustronicowym opisem) |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student umie analizowa zjawiska dostrzeżone w krajobrazie i zachowania ludzi w kontekście uwarunkowan przestrzennych oraz przygotować opracowanie na ten temat. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |