Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_C12_U01 | Potrafi dobrać metodę oraz narzędzie analityczne oraz przeprowadzić analizę i zaprezentować graficznie wybrane zjawiska społeczno-ekonomiczne. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_U09 | Potrafi prognozować i oceniać skutki środowiskowe polityk i planów przestrzenno-rozwojowych. |
---|
GP2_2A_U01 | Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną. |
GP2_2A_U07 | Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z technikami GIS przydatnymi w przetwarzaniu i analizie danych z zakresu geogarfii społęczno-ekonomiczno-gospodarczej
Zapoznanie z programem MapInfo |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Pozyskiwanie danych źródłowych, tworzenie i zarządzanie bazą danych społeczno-ekonomicznych. |
---|
T-L-3 | Wizualizacja danych - tworzenie i modyfikacja map tematycznych dla wybranych zjawisk (wskaźników) społeczno-ekonomicznych w ujęciu jednostek administracyjnych Polski, etykietowanie, dodawanie legendy, rozkład i kompozycja mapy, zarządzanie warstwami. |
T-L-4 | Analzia i interpretacja utworzonych map społeczno-ekonomicznych. |
T-L-2 | Program MapInfo: okno plikacji, praca z tabelami, edycja i aktualizacja danych, dołaczanie danych zewnętrznych. |
Metody nauczania | M-2 | ćwiczenia laboratoryjne - realizacja indywidualnych zadań ćwiczeniowych z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie indywidualnych prac ćwiczeniowych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi dobrać metodę oraz narzędzie analityczne oraz przeprowadzić analizę i zaprezentować graficznie wybrane zjawiska społeczno-ekonomiczne. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |