Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_OC2_U01 | Potrafi ocenić rozmiar zakłóceń spowodowanych przez człowieka w funkcjonowaniu ekosystemów wodnych. Umie zaproponować techniki odtworzenia ekosystemów wodnych wnoszące wkład w rewitalizację terenu i tworzące nowe bodźce do rozwoju gospodarczego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_U08 | Posiada umiejętność przeprowadzenia analiz i interpretacji zagadnień gospodarczych i środowiskowych w ujęciu przestrzennym. |
---|
GP2_2A_U03 | Posiada umiejętność rozumienia i analizy złożonych zależności zachodzących w środowisku przyrodniczym; potrafi korzystać najnowszych metod badawczych i zastosować je w praktyce w taki sposób, aby poprawiać jakość życia ludności. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z podstawami oceny i klasyfikacja ekosystemów wodnych zgodnej z wytycznymi Ramowej Dyrektywy Wodnej, z podstawowymi antropogenicznymi zakłóceniami w funkcjonowaniu ekosystemów wodnych oraz z zabiegami ochronnymi i technikami odnowy tych ekosystemów. |
---|
Treści programowe | T-A-2 | Porównanie stanu troficznego wód powierzchniowych na obszarach zurbanizowanych, rolniczych i przemysłowych.Klasyfikacja wód. |
---|
T-A-1 | Ocena podatności zbiorników na degradację. |
T-A-4 | Odnowa ekosystemów wodnych z zastosowaniem ekotechnik (rekultywacja jezior i renaturyzacja rzek). |
T-A-3 | Ocena hydromorfologiczna rzek. |
Metody nauczania | M-2 | Metody problemowe (ocena stanu ekologicznego i chemicznego jezior oraz ich podatności na degradację, analiza przyczyn degradacji wód i możliwości ich odnowy na wybranych przykładach oraz czynniki wpływające na wyniki oceny hydromorfologicznej rzek). |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena sprawozdań |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student w małym zakresie potrafi ocenić rozmiar zakłóceń spowodowanych przez człowieka w funkcjonowaniu ekosystemów wodnych i zaproponować techniki odtworzenia ekosystemów wodnych wnoszące wkład w rewitalizację terenu i tworzące nowe bodźce do rozwoju gospodarczego |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |