Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_O19_W01 | Zna geomorfologię i klasyfikację wybrzeży oraz administracyjne strefy nadmorskie. Zna podstawoe siedliska przyrodncize strefy nadbrzeżnej Natura 2000. Zna zasady zagospodarowania wrażliwych obszarów pzrybrzeżnych. Zna strtegie morską Polski i Europy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_W04 | Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gospodarowania przestrzenią, dotyczącymi obszarów wrażliwych oraz z wykorzystywaniem technologii informatycznych. |
---|
GP2_2A_W07 | Ma wiedzę na temat zarządzania przestrzenią, a także psychologicznych aspektów kształtowania przestrzeni; zna techniki ustalania i kształtowania wizerunku miejsc oraz rolę marketingu terytorialnego w stymulowaniu rozwoju lokalnego. |
GP2_2A_W01 | Ma rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia gospodarki przestrzennej oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami nauki. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W01 | ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_W02 | ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R2A_W03 | ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R2A_W07 | ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
R2A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T2A_W09 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
T2A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA2_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem jest zapoznanie studentów z budową geologiczną i formami wybrzeża oraz siedlisk przyrodniczych Natura 2000. Zapoznanie z zasadmi gospodarowania przestrzennego w pasie nadbrzeżnym i na obszarach cennych przyrodniczo w świetle obowiązyjących przepisów prawa. |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Geomorfologia wybrzeży i przyległych wysp. |
---|
T-W-8 | Uwarunkowania prawne ochrony i zagospodarowania wybrzeża oraz konwencje międzynarodowe. |
T-W-3 | Formy i sposoby ochrony brzegów morskich oraz ochrona środowiska morskiego. |
T-W-4 | Planowanie przestrzenne i zagospodarowanie przestrzeni nadmorskiej. Zintegrowane zarządzanie obszarmi przybrzeżnymi. |
T-W-6 | Potencjał rowojowy wybrzeża:rybacki, transportowy, rekreacyjno-usługowy, przyrodniczo-rolniczy, wydobywczy, obronny. |
T-W-7 | Przyrodnicze znaczenie wybrzeża. |
T-W-5 | Zrównoważony rozwój i współczesne transformacje w pasie nadbrzeżnym. |
T-W-10 | Gospodarka morska wobec nowych trendów rozwojowych. |
T-W-1 | Klasyfikacja i rodzaje wybrzeży i nadbrzeży morskich. |
T-W-9 | Zrównoważony rozwój i krajowe strategie morskie. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści wykładów |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści ćwiczeń
Opracowanie i zaliczenie projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z przedmiotu odnośnie budowy i typów brzegów morskich, siedlisk przyrodniczych oraz zasad gospodarowania obszarami nadbrzeżnymi |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |