Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S2)
specjalność: Geoinformatyka
Sylabus przedmiotu Marketing terytorialny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing terytorialny | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zrozumienie treści przedmiotu ułatwia znajomość zagadnień z zakresu strategii rozwoju w ujęciu regionalnym i lokalnym oraz podstawowych zagadnień ekonomicznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest wskazanie promocji jako drogi marketingowej zwiększenia atrakcyjności jednostek przestrzennych. Zapoznanie z metodami i narzędziami komunikacji i działań stosowanych w marketingu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza zasobów - potencjałów kształtowania wizerunku i wybór grup docelowych. | 2 |
T-A-2 | Analiza znaków marek terytorialnych. | 2 |
T-A-3 | Analiza i ocena komunikatów reklamowych jednostek samorządu terytorialnego. | 2 |
T-A-4 | Opracowanie informacji o wybranym wydarzeniu lokalnym lub regionalnym. | 2 |
T-A-5 | Analiza wizerunku i otoczenia jednostek samorządu terytorialnego. Badanie opinii mieszkańców na wybrany temat lokalny. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Polityka rozwoju i konkurencyjność jednostek przestrzennych. Potrzeby informacyjne o ofercie terytorialnej. Cele działań marketingowych na poziomie jednostek samorządu terytorialnego. | 2 |
T-W-2 | Kształtowanie wizerunku i kreowanie marki regionu, miasta, gminy. Systemy identyfikacji wizualnej jednostek przestrzennych. | 2 |
T-W-3 | Komunikacja z interesariuszami w polityce promocyjnej jednostek samorządu terytorialnego. | 2 |
T-W-4 | Narzędzia promocji (reklama, PR, spotkania, imprezy, oferty inwestycyjne, strony WWW) i ich odbiór społeczny. | 2 |
T-W-5 | Specyfika marketingu terytorialnego na tle marketingu przedsiębiorstw. | 2 |
T-W-6 | Produkty terytorialne (regionalne, lokalne, miejskie): turystyczne, inwestycyjne, mieszkaniowe, socjalne, oświatowo-kulturalne, sportowo-rekreacyjne, handlowo-usługowe, administracyjne. | 2 |
T-W-7 | Metody badań marketingowych (ilościowych, jakościowych), kontrola skuteczności działań marketingowych i rozpoznawalności wizerunku. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | praca własna i w zespole. Przygotowanie projektu. | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | praca własna z literaturą i danymi dostępnymi w internecie | 25 |
A-W-3 | wykonywanie prac samodzielnych i w zespole | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | pogadanka |
M-3 | objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-4 | dyskusja dydaktyczna |
M-5 | pokaz połaczony z przeżyciem |
M-6 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne treści zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu |
S-3 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_C06_W01 Student rozumie wpływ działań marketingowych na rozwój jednostek przestrzennych; potrafi zidentyfikować i określić wizję, misję, markę miasta lub regionu i jego produkty. | GP2_2A_W07, GP2_2A_W01 | R2A_W01, R2A_W02, R2A_W03, R2A_W09, T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W09, T2A_W11 | InzA2_W01, InzA2_W04 | C-1 | T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-1 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_C06_U01 Stdent potrafi dobrać i zastosować odpowiednie narzędzia komunikacji do wybranych działań jednostek samorządu terytorialnego | GP2_2A_U01 | R2A_U04, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07 | — | C-1 | T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-5 | M-5, M-4, M-6 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_C06_K01 Student potrafi opracować komunikat, informację o wybranych działaniach gminy oraz przeprowadzić proste badanie marketingowe oparte na opinii mieszkańców. | GP2_2A_K03, GP2_2A_K06 | R2A_K02, R2A_K08, T2A_K03, T2A_K06 | — | C-1 | T-W-3, T-W-7, T-W-4 | M-4 | S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_C06_W01 Student rozumie wpływ działań marketingowych na rozwój jednostek przestrzennych; potrafi zidentyfikować i określić wizję, misję, markę miasta lub regionu i jego produkty. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym nabył wiedzę z zakresu przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_C06_U01 Stdent potrafi dobrać i zastosować odpowiednie narzędzia komunikacji do wybranych działań jednostek samorządu terytorialnego | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym nabył umiejętności z zakresu przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_C06_K01 Student potrafi opracować komunikat, informację o wybranych działaniach gminy oraz przeprowadzić proste badanie marketingowe oparte na opinii mieszkańców. | 2,0 | |
3,0 | Student zdobył podstawowe kometencje w zakesie kreowania marketingu terytorialnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwers, Kraków, 2007
- Duczkowska-Piasecka M., Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich., Difin, Warszawa, 2013
- Lityński P., Marketing terytorialny w rozwoju miast i regionów., PWSZ, Nowy Sącz, 2009
Literatura dodatkowa
- Deluga W., Dyczkowska J., Marketing terytorialny. Konkurencyjność regionów, przedsiębiorstwa a ochrona środowiska., Wyd. Uczelniane Politechniki Koszalińskiej., Koszalin, 2011
- Florek M., Augustyn A., Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury., Best Place, Warszawa, 2011