Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)
Sylabus przedmiotu Kataster:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk społecznych, nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kataster | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke MB <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Paweł Kreja <pawel.kreja@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagania w zakresie umiejętnosci: student potrafi analizować dane, wykonywać operacje matematyczne, posługiwać sie programem excel |
W-2 | Wymagania w zakresie kompetencji: student potrafi pracować w grupie, samodzielnie opracować wskazany problem i formułować wnioski |
W-3 | Wymagania w zakresie wiedzy: student posiada podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii, rynku nieruchomości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształecenie umiejętnosci praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania problemów z zakresu funkcjonowania katastru |
C-2 | Wskazanie znaczenia katastru w zawodach związanych z gospodarką nieruchomościami oraz w gospodarce rynkowej |
C-3 | Wykształcenie wiedzy w zakresie funkcjonownia katasru w jego strukturze podmiotowej i przedmiotowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Raporty katastralne podstawowe i pomocnicze | 3 |
T-A-2 | Mapy z danymi katastralnymi | 3 |
T-A-3 | Podatek od nieruchomości. Istota i zasady opodatkowania | 3 |
T-A-4 | Wartość katastralna nieruchomości. Proces powszechnej taksacji | 3 |
T-A-5 | Istota podatku katastralengo | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kataster w ujęciu historycznym (kataster austryjacki, kataster pruski) | 2 |
T-W-2 | Zakres podmiotowy i przedmiotowy katastru. Ewidencja gruntów i budynków | 2 |
T-W-3 | Znaczenie katastru w zarządzaniu państwem. Problem aktualności danych w katastrze | 2 |
T-W-4 | Dane w katastrze dotyczące gruntów. Jednostka rejestrowa gruntów | 3 |
T-W-5 | Dane w katastrze dotyczące budynków. Jednostka rejestrowa budynków | 3 |
T-W-6 | Dane w katastrze dotyczące lokali. Jednostka rejestrowa lokali | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć (przegłąd aktów prawnych) | 15 |
A-A-3 | Przygotowanie do kolokwium | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć (przegląd literatury) | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do kolokwium | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej |
M-2 | Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metoday praktyczne - analiza studium przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - ocena kolokwiów |
S-2 | Ocena podsumowująca: P - zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów |
S-3 | Ocena podsumowująca: P - zaliczenie wykładów na podstawie pracy pisemnej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF1_W01 zna zasady funkcjonowania katastru | GP_1A_W01 | R1A_W01, R1A_W02, R1A_W03, S1A_W01, S1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W11 | — | C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
GP_1A_OF1_W02 identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych | GP_1A_W01 | R1A_W01, R1A_W02, R1A_W03, S1A_W01, S1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W11 | — | C-3, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF1_U01 rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru | GP_1A_U04 | R1A_U05, S1A_U08 | — | C-2, C-3, C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF1_K01 świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej | GP_1A_K07 | R1A_K04, S1A_K04, T1A_K05 | — | C-2, C-3, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF1_W01 zna zasady funkcjonowania katastru | 2,0 | nie zna zasad funkcjonowania katastru |
3,0 | zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu dostatecznym | |
3,5 | zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu dobrym | |
4,5 | zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu bardzo dobrym | |
GP_1A_OF1_W02 identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych | 2,0 | nie identyfikuje danych zawartych w katastrze i na mapach katasralnych |
3,0 | identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu dobrym | |
4,5 | identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF1_U01 rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru | 2,0 | nie rozwiazuje problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie katastru |
3,0 | rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu więcej niż dostatecznym dostatecznym | |
4,0 | rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF1_K01 świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej | 2,0 | brak świadomości znaczenia katastru w gosodarce rynkowej |
3,0 | świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu dobrym | |
4,5 | świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- A. Hopfer, W. Wilkowski, Kataster nieruchomości w Polsce - jest czy go nie ma?, Przegląd geodezyjny, 2007, 1
- A. Hopfer, Informacja o wycenie nieruchomości, PFSRM, Warszawa, 2005
- M. Szymański, Materiały geodezyjne i katrograficzne źródłem informacji do szacowania nieruchomości, PFSRM, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- xxxx, Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r.o gospodarcze nieruchomościami, 2011, Dz. U. z 2004 nr 261, poz. 2603 z późn. zn.)
- Rozporządzenie MRRiB z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków, 2011, Dz. U. nr 38, poz. 454