Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)

Sylabus przedmiotu Kataster:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk społecznych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kataster
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke MB <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Paweł Kreja <pawel.kreja@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania w zakresie umiejętnosci: student potrafi analizować dane, wykonywać operacje matematyczne, posługiwać sie programem excel
W-2Wymagania w zakresie kompetencji: student potrafi pracować w grupie, samodzielnie opracować wskazany problem i formułować wnioski
W-3Wymagania w zakresie wiedzy: student posiada podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii, rynku nieruchomości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykształecenie umiejętnosci praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania problemów z zakresu funkcjonowania katastru
C-2Wskazanie znaczenia katastru w zawodach związanych z gospodarką nieruchomościami oraz w gospodarce rynkowej
C-3Wykształcenie wiedzy w zakresie funkcjonownia katasru w jego strukturze podmiotowej i przedmiotowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Raporty katastralne podstawowe i pomocnicze3
T-A-2Mapy z danymi katastralnymi3
T-A-3Podatek od nieruchomości. Istota i zasady opodatkowania3
T-A-4Wartość katastralna nieruchomości. Proces powszechnej taksacji3
T-A-5Istota podatku katastralengo3
15
wykłady
T-W-1Kataster w ujęciu historycznym (kataster austryjacki, kataster pruski)2
T-W-2Zakres podmiotowy i przedmiotowy katastru. Ewidencja gruntów i budynków2
T-W-3Znaczenie katastru w zarządzaniu państwem. Problem aktualności danych w katastrze2
T-W-4Dane w katastrze dotyczące gruntów. Jednostka rejestrowa gruntów3
T-W-5Dane w katastrze dotyczące budynków. Jednostka rejestrowa budynków3
T-W-6Dane w katastrze dotyczące lokali. Jednostka rejestrowa lokali3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć (przegłąd aktów prawnych)15
A-A-3Przygotowanie do kolokwium30
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zajęć (przegląd literatury)5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metoday praktyczne - analiza studium przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - ocena kolokwiów
S-2Ocena podsumowująca: P - zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów
S-3Ocena podsumowująca: P - zaliczenie wykładów na podstawie pracy pisemnej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OF1_W01
zna zasady funkcjonowania katastru
GP_1A_W01R1A_W01, R1A_W02, R1A_W03, S1A_W01, S1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W11C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1
GP_1A_OF1_W02
identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych
GP_1A_W01R1A_W01, R1A_W02, R1A_W03, S1A_W01, S1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W11C-3, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-1, T-A-2M-1, M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OF1_U01
rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru
GP_1A_U04R1A_U05, S1A_U08C-2, C-3, C-1T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OF1_K01
świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej
GP_1A_K07R1A_K04, S1A_K04, T1A_K05C-2, C-3, C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-2, M-3S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_OF1_W01
zna zasady funkcjonowania katastru
2,0nie zna zasad funkcjonowania katastru
3,0zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu dostatecznym
3,5zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu dobrym
4,5zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu bardzo dobrym
GP_1A_OF1_W02
identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych
2,0nie identyfikuje danych zawartych w katastrze i na mapach katasralnych
3,0identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu dostatecznym
3,5identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu dobrym
4,5identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu więcej niż dobrym
5,0identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_OF1_U01
rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru
2,0nie rozwiazuje problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie katastru
3,0rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu dostatecznym
3,5rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu więcej niż dostatecznym dostatecznym
4,0rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu dobrym
4,5rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu więcej niż dobrym
5,0rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_OF1_K01
świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej
2,0brak świadomości znaczenia katastru w gosodarce rynkowej
3,0świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. A. Hopfer, W. Wilkowski, Kataster nieruchomości w Polsce - jest czy go nie ma?, Przegląd geodezyjny, 2007, 1
  2. A. Hopfer, Informacja o wycenie nieruchomości, PFSRM, Warszawa, 2005
  3. M. Szymański, Materiały geodezyjne i katrograficzne źródłem informacji do szacowania nieruchomości, PFSRM, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. xxxx, Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r.o gospodarcze nieruchomościami, 2011, Dz. U. z 2004 nr 261, poz. 2603 z późn. zn.)
  2. Rozporządzenie MRRiB z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków, 2011, Dz. U. nr 38, poz. 454

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Raporty katastralne podstawowe i pomocnicze3
T-A-2Mapy z danymi katastralnymi3
T-A-3Podatek od nieruchomości. Istota i zasady opodatkowania3
T-A-4Wartość katastralna nieruchomości. Proces powszechnej taksacji3
T-A-5Istota podatku katastralengo3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kataster w ujęciu historycznym (kataster austryjacki, kataster pruski)2
T-W-2Zakres podmiotowy i przedmiotowy katastru. Ewidencja gruntów i budynków2
T-W-3Znaczenie katastru w zarządzaniu państwem. Problem aktualności danych w katastrze2
T-W-4Dane w katastrze dotyczące gruntów. Jednostka rejestrowa gruntów3
T-W-5Dane w katastrze dotyczące budynków. Jednostka rejestrowa budynków3
T-W-6Dane w katastrze dotyczące lokali. Jednostka rejestrowa lokali3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć (przegłąd aktów prawnych)15
A-A-3Przygotowanie do kolokwium30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zajęć (przegląd literatury)5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_OF1_W01zna zasady funkcjonowania katastru
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla gospodarki przestrzennej oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
S1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Wykształcenie wiedzy w zakresie funkcjonownia katasru w jego strukturze podmiotowej i przedmiotowej
Treści programoweT-W-1Kataster w ujęciu historycznym (kataster austryjacki, kataster pruski)
T-W-2Zakres podmiotowy i przedmiotowy katastru. Ewidencja gruntów i budynków
T-W-3Znaczenie katastru w zarządzaniu państwem. Problem aktualności danych w katastrze
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena kolokwiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna zasad funkcjonowania katastru
3,0zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu dostatecznym
3,5zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu dobrym
4,5zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna zasady funkcjonowania katastru w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_OF1_W02identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla gospodarki przestrzennej oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
S1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Wykształcenie wiedzy w zakresie funkcjonownia katasru w jego strukturze podmiotowej i przedmiotowej
C-1Wykształecenie umiejętnosci praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania problemów z zakresu funkcjonowania katastru
Treści programoweT-W-1Kataster w ujęciu historycznym (kataster austryjacki, kataster pruski)
T-W-2Zakres podmiotowy i przedmiotowy katastru. Ewidencja gruntów i budynków
T-W-3Znaczenie katastru w zarządzaniu państwem. Problem aktualności danych w katastrze
T-W-4Dane w katastrze dotyczące gruntów. Jednostka rejestrowa gruntów
T-W-5Dane w katastrze dotyczące budynków. Jednostka rejestrowa budynków
T-W-6Dane w katastrze dotyczące lokali. Jednostka rejestrowa lokali
T-A-1Raporty katastralne podstawowe i pomocnicze
T-A-2Mapy z danymi katastralnymi
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-3Metoday praktyczne - analiza studium przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: P - zaliczenie wykładów na podstawie pracy pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie identyfikuje danych zawartych w katastrze i na mapach katasralnych
3,0identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu dostatecznym
3,5identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu dobrym
4,5identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu więcej niż dobrym
5,0identyfikuje dane zawarte w katastrze i na mapach katasralnych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_OF1_U01rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U04posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych i gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-2Wskazanie znaczenia katastru w zawodach związanych z gospodarką nieruchomościami oraz w gospodarce rynkowej
C-3Wykształcenie wiedzy w zakresie funkcjonownia katasru w jego strukturze podmiotowej i przedmiotowej
C-1Wykształecenie umiejętnosci praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania problemów z zakresu funkcjonowania katastru
Treści programoweT-W-4Dane w katastrze dotyczące gruntów. Jednostka rejestrowa gruntów
T-W-5Dane w katastrze dotyczące budynków. Jednostka rejestrowa budynków
T-W-6Dane w katastrze dotyczące lokali. Jednostka rejestrowa lokali
T-A-1Raporty katastralne podstawowe i pomocnicze
T-A-2Mapy z danymi katastralnymi
T-A-3Podatek od nieruchomości. Istota i zasady opodatkowania
T-A-4Wartość katastralna nieruchomości. Proces powszechnej taksacji
T-A-5Istota podatku katastralengo
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metoday praktyczne - analiza studium przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: P - zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie rozwiazuje problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie katastru
3,0rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu dostatecznym
3,5rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu więcej niż dostatecznym dostatecznym
4,0rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu dobrym
4,5rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu więcej niż dobrym
5,0rozwiazuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie katastru w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_OF1_K01świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_K07prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu planisty
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2Wskazanie znaczenia katastru w zawodach związanych z gospodarką nieruchomościami oraz w gospodarce rynkowej
C-3Wykształcenie wiedzy w zakresie funkcjonownia katasru w jego strukturze podmiotowej i przedmiotowej
C-1Wykształecenie umiejętnosci praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania problemów z zakresu funkcjonowania katastru
Treści programoweT-W-2Zakres podmiotowy i przedmiotowy katastru. Ewidencja gruntów i budynków
T-W-3Znaczenie katastru w zarządzaniu państwem. Problem aktualności danych w katastrze
T-W-4Dane w katastrze dotyczące gruntów. Jednostka rejestrowa gruntów
T-W-5Dane w katastrze dotyczące budynków. Jednostka rejestrowa budynków
T-W-6Dane w katastrze dotyczące lokali. Jednostka rejestrowa lokali
T-A-1Raporty katastralne podstawowe i pomocnicze
T-A-2Mapy z danymi katastralnymi
T-A-3Podatek od nieruchomości. Istota i zasady opodatkowania
T-A-4Wartość katastralna nieruchomości. Proces powszechnej taksacji
T-A-5Istota podatku katastralengo
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metoday praktyczne - analiza studium przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: P - zaliczenie wykładów na podstawie pracy pisemnej
S-1Ocena formująca: F - ocena kolokwiów
S-2Ocena podsumowująca: P - zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak świadomości znaczenia katastru w gosodarce rynkowej
3,0świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia katastru w gospodarcze rynkowej w stopniu bardzo dobrym