Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP_1A_OB2_U01 | Student potrafi określić podstawowe właściwości fizyczne i chemiczne gleb oraz opisać ich cechy morfologiczne, a następnie dokonać ich klasyfikacji |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP_1A_U07 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP |
---|
GP_1A_U13 | analizuje uwarunkowania środowiskowe przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w gospodarce przestrzennej |
GP_1A_U15 | ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego elementów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie umiejętności klasyfikacji gleb i gruntów |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Właściwości fizyczne i ich rola w kształtowaniu środowiska glebowego – podstawowe parametry stosowane przy klasyfikacji gleb i gruntów |
---|
T-W-4 | Powstawanie, podział próchnicy i jej rola w kształtowa właściwości gleb – jakość i ilość próchnicy jako parametry stosowane przy klasyfikacji gleb i gruntów |
T-W-5 | Jednostki klasyfikacyjne gleb |
T-W-6 | Dokumentacja klasyfikacyjna gleb i gruntów |
T-W-2 | Naturalne i antropogeniczne czynniki kształtujące kwasowość i skład kationowy gleb oraz formy występowania składników pokarmowych w glebie, które należy uwzględnić przy klasyfikacji gleb i gruntów |
T-W-3 | Właściwości sorpcyjne gleb; ekologiczne znaczenie sorpcyjnych i buforowych właściwości gleb – podstawowe parametry stosowane przy klasyfikacji gleb i gruntów |
T-A-1 | Oznaczanie składu granulometrycznego metodą Casagrande`a w modyfikacji Prószyńskiego oraz metodą organoleptyczną o ocena właściwości badanych gleb – wykorzystanie uzyskanych wyników przy klasyfikacji gleb i gruntów |
T-A-2 | Oznaczanie niektórych właściwości fizycznych z uwzględnieniem stosunków wodno-powietrznych, – wykorzystanie uzyskanych wyników przy klasyfikacji gleb i gruntów. |
T-A-4 | Technika wykonywania prac klasyfikacyjnych i dokumentacja klasyfikacyjna. |
T-A-5 | Opis cech morfologicznych gleb na monolitach glebowych (skrzynkowych i klejonych), ocena ich podstawowych parametrów jakościowych oraz ich klasyfikacja |
T-A-3 | Oznaczanie odczynu i właściwości sorpcyjnych gleb, wyliczanie pojemności sorpcyjnej gleby, oraz stopnia wysycenia kompleksu sorpcyjnego kationami o charakterze zasadowym – wykorzystanie uzyskanych wyników przy klasyfikacji gleb i gruntów |
Metody nauczania | M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-2 | Prezentacje multimedialne |
M-1 | Wykład informacyjny przedwtawiający zagadnienia teoretyczne |
M-3 | Praca w grupach - praca z monolitami glebowymi. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena aktywności i zdobytej wiedzy na ćwiczeniach audytoryjnych |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie podsumowujące zdobytą wiedzę na wykładach |
S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowanych i opracowanych samodzielnie monolitów glebowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student:
- potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |