Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP_1A_OA3_W01 | Posiada podstwową wiedzę o kształtowaniu osadnictwa wiejskiego w różnych warunkach środowiska przyrodniczego, strukturach sieci osadniczej i jej powiązaniach, możliwościach przekształceń osad wiejskich w małe miasta oraz rodzajach i aspektach toższamości regionalnej w skali kraju i Europy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP_1A_W18 | ma podstawową wiedzę o relacjach i więziach społecznych oraz zna rządzące nimi prawidłowości w odniesieniu do różnych warunków środowiskowych, zna metody i narzędzia wykorzystywane w przeprowadzaniu badań społecznych i ich zastosowanie w gospodarce przestrzennej, w szczególności zachowań i potrzeb przestrzennych człowieka |
---|
GP_1A_W06 | posiada podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali lokalnej, regionalnej, krajowej i międzynarodowej, a także o relacjach międzykulturowych |
GP_1A_W14 | ma wiedzę na temat zasad opracowania i warunków wdrożenia modeli poprawy jakości życia w mieście, oceny ich skuteczności i weryfikacji |
GP_1A_W17 | ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur osadniczych oraz powiązaniach i zależnościach zachodzących między nimi w skali krajowej i międzynarodowej. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W02 | ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_W02 | posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach |
S1A_W03 | ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej |
S1A_W04 | zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości |
S1A_W05 | ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach |
S1A_W06 | zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące |
S1A_W08 | ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian |
S1A_W09 | ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji |
S1A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenów z procesami kształtowania osad wiejskich i wsi. |
---|
C-3 | Zapoznanie studentów ze znaczeniem wartości kulturowych w zachowaniu tożsamości wsi, zasadmi promowania wsi w rozwijaniu działalności agro-i ekoturystycznej, rolnictwa zrównoważonego i ekologicznego. |
Treści programowe | T-W-2 | Przyrodnicze podstawy osadnictwa wiejskiego. Charakterystyka osad wiejskich i wsi w wybranych krajach europejskich. |
---|
T-W-3 | Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania kształtujące potencjał wiejskiego osadnictwa. Rodzaje i aspekty tożsamości regionalnej. |
T-W-4 | Formy regionalne zagospodarowania wsi i rodzaje budownictwa wiejskiego. |
T-W-6 | Wsie o tradycjach miejskich i możliwość przekształcania osad wiejskich w małe miasta. |
T-A-1 | Rozwój osadnictwa wiejskiego w Polsce i Europie -case studies (Czechy, Słowacja,Ukraina, Niemcy itp.). |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada podstwowową wiedzę o kształtowaniu osadnictwa wiejskiego w różnych warunkach środowiska przyrodniczego. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |