Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)
Sylabus przedmiotu Ekonomia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk społecznych, nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Dostarczenie wiedzy umożliwiającej opis i interpretację zjawisk i procesów ekonomicznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie ekonomii, konsumpcja i produkcja, koszt i koszt alternatywny, produkcja, czynniki produkcji, rodzaje przedsiębiorstw, skala produkcji, lokalizacja produkcji, popyt i podaż, elastyczność popytu i podaży, rynki konkurencyjne, wymiana i pieniądz, wynagrodzenie a czynniki produkcji, zysk, elementy handlu międzynarodowego, dochód narodowy, pieniądz, teoria ekonomiczna, finanse publiczne. | 10 |
T-W-2 | Podstawowe kategorie gospodarki towarowo-pieniężnej. Społeczno ekonomiczne funkcje współczesnego państwa. | 8 |
T-W-3 | System pieniężno-kredytowy. Budżet państwa. Bezrobocie i zatrudnienie. | 8 |
T-W-4 | Problematyka wzrostu gospodarczego. Międzynarodowa współpraca gospodarcza. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Czytanie zaleconej literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 13 |
A-W-4 | Uczestnictwo w egzaminie | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_B02_W01 ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia ekonomicznych uwarunkowań gospodarowania | GP_1A_W07 | R1A_W02, S1A_W02, T1A_W08 | InzA_W03 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_B02_U01 Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczno-ekonomiczne właściwe dla gospodarki przestrzennej | GP_1A_U01 | R1A_U02, S1A_U01, S1A_U02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_B02_K01 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy w tym zakresie | GP_1A_K11, GP_1A_K03 | R1A_K07, R1A_K08, S1A_K07, T1A_K01, T1A_K06 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_B02_W01 ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia ekonomicznych uwarunkowań gospodarowania | 2,0 | nie posiada wiedzy niezbędnej do rozumienia ekonomicznych uwarunkowań gospodarowania |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę umożliwiającą zrozumienie kilku podstawowych ekonomicznych uwarunkowań gospodarowania | |
3,5 | Posiada podstawową wiedzę umożliwiającą zrozumienie ekonomicznych uwarunkowań gospodarowania | |
4,0 | Posiada wystarczający zasób wiedzy pozwalający na prawidłowe zrozumienie ekonomicznych uwarunkowań gospodarowania | |
4,5 | Posiada duży zasób wiedzy pozwalający na prawidłowe zrozumienie ekonomicznych uwarunkowań gospodarowania | |
5,0 | Posiada bardzo duży zasób wiedzy pozwalający na prawidłowe zrozumienie ekonomicznych uwarunkowań gospodarowania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_B02_U01 Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczno-ekonomiczne właściwe dla gospodarki przestrzennej | 2,0 | Nie potrafi prawidłowo interpretować zjawisk społeczno-ekonomicznych właściwych dla gospodarki przestrzennej |
3,0 | Potrafi interpretować kilka podstawowych zjawisk społeczno-ekonomicznych właściwych dla gospodarki przestrzennej ale wymaga w tym pomocy nauczyciela | |
3,5 | Potrafi interpretować kilka podstawowych zjawisk społeczno-ekonomicznych właściwych dla gospodarki przestrzennej ale wymaga w tym ograniczonej pomocy nauczyciela | |
4,0 | Potrafi samodzielnie interpretować kilka podstawowych zjawisk społeczno-ekonomicznych właściwych dla gospodarki przestrzennej | |
4,5 | Potrafi samodzielnie i dokładnie interpretować zjawiska społeczno-ekonomiczne właściwe dla gospodarki przestrzennej | |
5,0 | Potrafi samodzielnie i bardzo dokładnie interpretować zjawiska społeczno-ekonomiczne właściwe dla gospodarki przestrzennej |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_B02_K01 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy w tym zakresie | 2,0 | Nie potrafi mysleć i działać w sposób przedsiębiorczy ani nie wykazuje potrzeby stałego aktualizowania wiedzy w tym zakresie |
3,0 | Podejmuje próby twórczego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy oraz wykazuje minimalne zainteresowanie aktualizowaniem wiedzy w tym zakresie | |
3,5 | Podejmuje próby twórczego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy oraz wykazuje zainteresowanie aktualizowaniem wiedzy w tym zakresie | |
4,0 | Podejmuje próby twórczego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy oraz wykazuje średnie zainteresowanie aktualizowaniem wiedzy w tym zakresie | |
4,5 | Wykazuje wyraźne symptomy twórczego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy oraz wykazuje duże zainteresowanie aktualizowaniem wiedzy w tym zakresie | |
5,0 | Wykazuje wyraźne symptomy twórczego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy oraz wykazuje bardzo duże zainteresowanie aktualizowaniem wiedzy w tym zakresie |
Literatura podstawowa
- Whitehead G., Ekonomia, Zysk i s-ka, Warszawa, 2007