Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)
Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk społecznych, nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia informacyjna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki i Agrofizyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Romualda Bejger <Romualda.Bejger@zut.edu.pl>, Renata Matuszak-Slamani <Renata.Matuszak@zut.edu.pl>, Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa umiejętność obsługi komputera. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności trafnego wyszukiwania informacji w Internecie wraz z oceną ich wiarygodności |
C-2 | Nabycie umiejętności odpowiedniego przetwarzania informacji źródłowych w celu wykorzystania we własnych dokumentach. |
C-3 | Opanowanie sztuki profesjonalnego opracowania różnych typów dokumentów elektronicznych: tekstowych, graficznych, prezentacyjnych oraz przenośnych (pdf) przy użyciu poszczególnych modułów pakietu Open Office. |
C-4 | Nabycie umiejętności tworzenia własnych stron internetowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do ćwiczeń: sieciowe usługi informatyczne w ZUT; zasady netykiety w korespondencji elektronicznej; możliwości i moduły pakietu OpenOffice. | 2 |
T-L-2 | Selekcja informacji wyszukanych w Internecie i ocena ich wiarygodności. | 4 |
T-L-3 | Opracowanie raportu za pomocą modułów Writer i Draw według zadanej instrukcji przy wykorzystaniu elementów graficznych pobranych ze stron internetowych. Formatowanie tekstu: wcięcia, akapity, interlinia, wstawianie elementów graficznych, tworzenie tabel, usuwanie hiperłączy. | 8 |
T-L-4 | Obliczenia, opracowanie arkuszy symulacyjnych i tworzenie wykresów przy użyciu modułu Calc. | 6 |
T-L-5 | Skanowanie fotografii i ich retusz i przetwarzanie za pomocą programu IrfanView. | 2 |
T-L-6 | Opracowanie profesjonalnej prezentacji multimedialnej (Impress), przygotowanie materiałów informacyjnych w formie pdf. | 4 |
T-L-7 | Obróbka materiału filmowego zarejestrowanego za pomocą cyfrowej kamery, aparatu fotograficznego lub smartfonu. | 2 |
T-L-8 | Opracowanie własnej strony internetowej. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział studenta w ćwiczeniach laboratoryjnych w pracowni dydaktycznej. | 30 |
A-L-2 | Praca własna studenta polegająca na wykonaniu ćwiczeń dodatkowych przy wykorzystaniu platformy zdalnej e-edukacja.zut.edu.pl | 60 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody programowane z użyciem komputera. |
M-2 | Metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Oceny wystawione za poszczególne dokumenty elektroniczne. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie ocen cząstkowych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_A01_W04 Student potrafi samodzielnie wskazać informacje na zadany temat. | GP_1A_W04 | R1A_W01, R1A_W03, S1A_W06, T1A_W01 | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_A01_U01 Student potrafi opracować dokument elektroniczny przy wykorzystaniu właściwie dobranych źródeł internetowych. | GP_1A_U19, GP_1A_U02 | R1A_U01, R1A_U03, T1A_U01, T1A_U04, T1A_U16 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-4, T-L-6, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_A01_K01 Student będzie zdolny do kreatywnego wykorzystywania narzędzi informatycznych. | GP_1A_K10, GP_1A_K02, GP_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K07, S1A_K01, S1A_K06, T1A_K01 | — | C-3, C-4 | T-L-8, T-L-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_A01_W04 Student potrafi samodzielnie wskazać informacje na zadany temat. | 2,0 | Student nie jet w stanie wskazać informacji na zadany temat. |
3,0 | Student jest w stanie znaleźć informacje na zadany temat bez podania źródła. | |
3,5 | Student jest w stanie znaleźć informacje na zadany temat i umie przytoczyć źródła. | |
4,0 | Student jest w stanie znaleźć informacje na zadany temat z kilku źródeł i umie je przytoczyć. | |
4,5 | Student jest w stanie znaleźć informacje na zadany temat z kilku źródeł, przytaczając poprawnie źródła, a także krytycznie je przeanalizować. | |
5,0 | Student jest w stanie znaleźć informacje na zadany temat z kilku źródeł, przytaczając poprawnie źródła, krytycznie je przeanalizować oraz ocenić wiarygodność. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_A01_U01 Student potrafi opracować dokument elektroniczny przy wykorzystaniu właściwie dobranych źródeł internetowych. | 2,0 | Student nie umie poprawnie opracować żadnego dokumentu elektronicznego. |
3,0 | Student potrafi poprawnie opracować dokument tekstowy. | |
3,5 | Student potrafi poprawnie opracować dokument tekstowy z elementami graficznymi. | |
4,0 | Student potrafi poprawnie opracować dokument tekstowy z elementami graficznymi oraz przetworzyć dokument graficzny. | |
4,5 | Student potrafi poprawnie opracować dokument tekstowy z elementami graficznymi, przetworzyć dokument graficzny oraz opracować prezentację. | |
5,0 | Student potrafi poprawnie opracować dokument tekstowy z elementami graficznymi, przetworzyć dokument graficzny, opracować prezentację i uworzyć stronę internetową. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_A01_K01 Student będzie zdolny do kreatywnego wykorzystywania narzędzi informatycznych. | 2,0 | Student nie zna żadnego modułu pakietu OpenOffice. |
3,0 | Student umie wykorzystać edytor tekstu Writer do opracowania własnego dokumentu. | |
3,5 | Student umie wykorzystać edytor tekstu Writer oraz program graficzny do utworzenia własnych dokumentów. | |
4,0 | Student umie wykorzystać edytor tekstu Writer, program graficzny i arkusz kalkulacyjny Calc do utworzenia własnych dokumentów. | |
4,5 | Student umie wykorzystać edytor tekstu Writer, program graficzny, arkusz kalkulacyjny Calc oraz moduł Impress do tworzenia własnych dokumentów. | |
5,0 | Student umie wykorzystać edytor tekstu Writer, program graficzny, arkusz kalkulacyjny Calc, moduł Impress oraz język html do tworzenia własnych dokumentów. |
Literatura podstawowa
- Podręcznik użytkownika pakietu OpenOffice, http://openzone.pl/ksiazka/, 2011
- Opis pakietu Open Office, http://pl.wikibooks.org/wiki/OpenOffice.org, 2012
Literatura dodatkowa
- Kurs języka html, http://pl.html.net/tutorials/html/, 2012
- http://openoffice.pl/, http://www.ux.pl/openoffice/ http://pl.openoffice.org/, 2012