Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GO_1A_C16_U01 | Student potrafi pozyskiwać i przetwarzać informacje, identyfikować na tej podstawie problemy z zakresu gospodarowania odpadami i wykonywać samodzielnie proste zadania badawcze z zakresu definiowania rozwiązań zidentyfikowanych problemów przy uwzglednieniu uwarunkowań prawnych, środowiskowych, społecznych i ekonomicznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GO_1A_U01 | Student posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł. Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich, umiejętność stosowania metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych w tym technik komputerowych. |
---|
GO_1A_U05 | Student wykonuje samodzielnie lub w zespole pod kierunkiem opiekuna proste zadania badawcze związane z obserwacjami środowiskowymi. Prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne. Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi. |
GO_1A_U06 | Student dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na jakość środowiska i życie ludzi. Ocenia dobrostan zwierząt oraz zagrożenia dla środowiska i człowieka wynikające z koncentracji produkcji, nie tylko produkcji przemysłowej, ale też rolnej i leśnej. Zna zastosowania typowych technik i ich optymalizacji w ramach gospodarki odpadami i rekultywacji terenów zdegradowanych. Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zajęcia mają na celu wykształcenie umiejętności identyfikowania elementów systemu gospodarki odpadami, oraz tworzenia podstaw systemu gospodarowania odpadami z uwzględnieniem uwarunkowań prawnych, ekonomicznych, środowiskowych, demograficznych i lokalizacyjnych. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Analiza i ocena planów gospodarki odpadami na szczeblu rządowym i wojewódzkim w kontekście uwarunkowań dla projektowania gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. |
---|
Metody nauczania | M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie i analiza opisanych przez studentów sytuacji problemowych wynikających ze stanu gospodrki odpadami |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi pozyskiwać i przetwarzać informacji na poziomie niezbędnym do identyfikacji i definiowania rozwiazań problemów z zakresu gospodarowania odpadami. |
3,0 | Student przy pomocy nauczyciela radzi sobie z pozyskiwaniem i przetwarzaniem wąskiego zakresu informacji niezbędnych do identyfikacji i definiowania rozwiązań problemów z zakresu gospodarowania odpadami. |
3,5 | Student przy pomocy nauczyciela radzi sobie z pozyskiwaniem i przetwarzaniem szerokiego wachlarza informacji niezbednych do identyfikacji i definiowania rozwiązań problemów z zakresu gospodarowania odpadami. |
4,0 | Student samodzielnie pozyskuje i przetwarza informacje niezbędne do identyfikacji i definiowania rozwiązań podstawowych problemów z zakresu gospodarowania odpadami. |
4,5 | Student samodzielnie pozyskuje i przetwarza informacje niezbędne do identyfikacji i definiowania rozwiązań problemów z zakresu gospodarowania odpadami o róznym stopniu trudności. |
5,0 | Student swobodnie porusza się w problematyce identyfikacji i definiowania rozwiązań różnych problemów z zakresu gospodarki odpadami na bazie pozyskanych i przetworzonych samodzielnie informacji z tego zakresu. |