Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GO_1A_C13_U01 | Student posiada umiejętność wyszukiwania, rozumienia, analizowania informacji pochądzących z różnych źródeł i wykorzytywania ich do rozwiązywania problemów i zadań inzynierskich, posługując się informatycznymi technikami prezentacji danych geograficznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GO_1A_U01 | Student posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł. Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich, umiejętność stosowania metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych w tym technik komputerowych. |
---|
GO_1A_U05 | Student wykonuje samodzielnie lub w zespole pod kierunkiem opiekuna proste zadania badawcze związane z obserwacjami środowiskowymi. Prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne. Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi. |
GO_1A_U07 | Student posługuje się Systemem Informacji Geograficznej (GIS) jako podstawowym narzędziem do tworzenia baz danych o środowisku. Potrafi wykorzystać to narzędzie w planowaniu lokalizacji inwestycji mogących generować konflikty społeczne np. spalarni odpadów, składowisk odpadów, oczyszczalni ścieków itp. Umie planować i zarządzać zgodnie z prawem obiegiem biomasą i substancjami biogennymi w środowisku, rolnictwie i gospodarce komunalnej. Potrafi nakreślić szkice w skali i mapy ułatwiające zarządzanie środowiskiem, odpadami i rekultywacją gruntów. |
GO_1A_U08 | Student potrafi dokonać inwentaryzacji i waloryzacji przestrzeni oraz środowiska przyrodniczego. Potrafi tę wiedzę wykorzystać do działań inżynierskich mających na celu rozwiązanie zaistniałych problemów zawodowych, umiejąc przy tym ocenić ich wady i zalety. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Student będzie potrafił korzystać z informacji zawartych w dokumentach planistycznych, zwłaszcza w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. |
---|
C-2 | Student bedzie przygotowany do przygotowania wdrożenia systemu zarządzania środowiskowego w organizacji i jego oceny. |
Treści programowe | T-A-1 | Procedura opracowywania i uchwalania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko i udziałem społeczeństwa |
---|
T-L-1 | Projekt - ścieżka wdrażania systemu zarządzania środowiskowego ISO 14001w wybranym przedsiębiorstwie. |
Metody nauczania | M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-3 | praca projektowa (analiza i koncepcja systemu zarządznania środowiskowego) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena poszczególnych części projektowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada wymaganego wachlarza umiejętności z zakresu pozyskiwania i wykorzystywania informacji. |
3,0 | Student w podstawowym zakresie pozyskuje i przetwarza informacje a zadania problemowe rozwiązuje z pomocą nauczyciela. |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności pozyskiwania i przetwarzania informacji z różnych źrodeł i podejmuje na ich podstawie samodzielne próby rozwiązywania prostych zadan inżynierskich z wykorzystaniem geograficznych systemów informacyjnych. |
4,0 | Student swobodnie porusza się w dostepnych źródłach informacji odpowiednio je analizując i przetwarzając, oraz wykorzystując do rozwiazywania prostych zadań inżynierskich, posługując się geograficznymi systemami informacyjnymi. |
4,5 | Student posiada wysokie umiejętności wyszukiwania i korzytania z informacji na potrzeby analizy i rozwiązywania problemów środowiskowych posługując się informatycznymi technikami prezentacji danych geograficznych. |
5,0 | Student biegle pozyskuje, przetwarza i analizuje informacje, wykorzystując je do rozwiązywania problemów i zadań inżynierskich a dane prezentuje w zaawansowanej technice prezentacji danych geograficznych. |