Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka odpadami i rekultywacja terenów zdegradowanych (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka odpadami i rekultywacja terenów zdegradowanych
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium inżynierskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Edward Meller <Edward.Meller@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Justyna Chudecka <Justyna.Chudecka@zut.edu.pl>, Henryk Czyż <Henryk.Czyz@zut.edu.pl>, Tadeusz Durkowski <Tadeusz.Durkowski@zut.edu.pl>, Teodor Kitczak <Teodor.Kitczak@zut.edu.pl>, Ryszard Malinowski <Ryszard.Malinowski@zut.edu.pl>, Ewa Możdżer <Ewa.Mozdzer@zut.edu.pl>, Marek Podlasiński <Marek.Podlasinski@zut.edu.pl>, Teresa Wojcieszczuk <Teresa.Wojcieszczuk@zut.edu.pl>, Czesław Wołoszyk <Czeslaw.Woloszyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS7 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania określa promotor pracy dyplomowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z techniką pisania pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Zasady cytowania publikacji naukowych. Plagiat.5
T-S-2Przygotowanie schematu pracy dyplomowej. Dobór literatury do tematyki badań. Opracowywanie wyników.5
10
seminaria
T-S-1Jak zacząć pisać pracę inżynierską? Zawartość pracy inzynierskiej.5
T-S-2Jak zbierać materiały niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej.5
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminariach.10
A-S-2Uzupełnienie i weryfikacja zebranych materiałów źródłowych.20
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminariach.10
A-S-2Zbieranie materiałów do przygotowania pracy dyplomowej.20
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyjaśnienie.
M-2Dyskusja dydaktyczna.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła pracy studenta podczas seminariów.
S-2Ocena podsumowująca: Określony indywidualnie przez Promotora.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GO_1A_A08_W01
Student ma wiedzę odnośnie przygotowania i napisania pracy dyplomowej.
GO_1A_W03, GO_1A_W13R1A_W01, R1A_W08C-1T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GO_1A_A08_U01
Student posiada umiejętność analizowania i interpretowania wyników prowadzonych badań.
GO_1A_U01, GO_1A_U05R1A_U01, R1A_U02, R1A_U04InzA_U02, InzA_U03, InzA_U08C-1T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GO_1A_A08_K01
Student rozumie znaczenie aspektów związanych z pracą naukową.
GO_1A_K05R1A_K05C-1T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GO_1A_A08_W01
Student ma wiedzę odnośnie przygotowania i napisania pracy dyplomowej.
2,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
3,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
3,5Kryteria oceny opracowane przez promotora.
4,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
4,5Kryteria oceny opracowane przez promotora.
5,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GO_1A_A08_U01
Student posiada umiejętność analizowania i interpretowania wyników prowadzonych badań.
2,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
3,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
3,5Kryteria oceny opracowane przez promotora.
4,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
4,5Kryteria oceny opracowane przez promotora.
5,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GO_1A_A08_K01
Student rozumie znaczenie aspektów związanych z pracą naukową.
2,0Kryteria oceny opracowane przez Promotora.
3,0Kryteria oceny opracowane przez Promotora.
3,5Kryteria oceny opracowane przez Promotora.
4,0Kryteria oceny opracowane przez Promotora.
4,5Kryteria oceny opracowane przez Promotora.
5,0Kryteria oceny opracowane przez Promotora.

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta. Zasady pisania prac dyplomowych., Wydaw. Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2011
  2. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu., Wydaw. PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zasady cytowania publikacji naukowych. Plagiat.5
T-S-2Przygotowanie schematu pracy dyplomowej. Dobór literatury do tematyki badań. Opracowywanie wyników.5
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Jak zacząć pisać pracę inżynierską? Zawartość pracy inzynierskiej.5
T-S-2Jak zbierać materiały niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej.5
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminariach.10
A-S-2Uzupełnienie i weryfikacja zebranych materiałów źródłowych.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminariach.10
A-S-2Zbieranie materiałów do przygotowania pracy dyplomowej.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGO_1A_A08_W01Student ma wiedzę odnośnie przygotowania i napisania pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGO_1A_W03Student rozróżnia parametry statystyczne służące do opisu zjawisk i procesów zachodzących w środowisku.
GO_1A_W13Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego. Definiuje podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z techniką pisania pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-1Jak zacząć pisać pracę inżynierską? Zawartość pracy inzynierskiej.
T-S-2Jak zbierać materiały niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej.
T-S-1Zasady cytowania publikacji naukowych. Plagiat.
T-S-2Przygotowanie schematu pracy dyplomowej. Dobór literatury do tematyki badań. Opracowywanie wyników.
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie.
M-2Dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła pracy studenta podczas seminariów.
S-2Ocena podsumowująca: Określony indywidualnie przez Promotora.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
3,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
3,5Kryteria oceny opracowane przez promotora.
4,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
4,5Kryteria oceny opracowane przez promotora.
5,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGO_1A_A08_U01Student posiada umiejętność analizowania i interpretowania wyników prowadzonych badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGO_1A_U01Student posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł. Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich, umiejętność stosowania metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych w tym technik komputerowych.
GO_1A_U05Student wykonuje samodzielnie lub w zespole pod kierunkiem opiekuna proste zadania badawcze związane z obserwacjami środowiskowymi. Prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne. Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z techniką pisania pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-1Jak zacząć pisać pracę inżynierską? Zawartość pracy inzynierskiej.
T-S-2Jak zbierać materiały niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej.
T-S-1Zasady cytowania publikacji naukowych. Plagiat.
T-S-2Przygotowanie schematu pracy dyplomowej. Dobór literatury do tematyki badań. Opracowywanie wyników.
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie.
M-2Dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła pracy studenta podczas seminariów.
S-2Ocena podsumowująca: Określony indywidualnie przez Promotora.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
3,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
3,5Kryteria oceny opracowane przez promotora.
4,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
4,5Kryteria oceny opracowane przez promotora.
5,0Kryteria oceny opracowane przez promotora.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGO_1A_A08_K01Student rozumie znaczenie aspektów związanych z pracą naukową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGO_1A_K05Student ma świadomość znaczenia swojej roli zawodowej, a zwłaszcza odpowiedzialności etycznej za stan środowiska naturalnego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z techniką pisania pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-1Jak zacząć pisać pracę inżynierską? Zawartość pracy inzynierskiej.
T-S-2Jak zbierać materiały niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej.
T-S-1Zasady cytowania publikacji naukowych. Plagiat.
T-S-2Przygotowanie schematu pracy dyplomowej. Dobór literatury do tematyki badań. Opracowywanie wyników.
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie.
M-2Dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Określony indywidualnie przez Promotora.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane przez Promotora.
3,0Kryteria oceny opracowane przez Promotora.
3,5Kryteria oceny opracowane przez Promotora.
4,0Kryteria oceny opracowane przez Promotora.
4,5Kryteria oceny opracowane przez Promotora.
5,0Kryteria oceny opracowane przez Promotora.