Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt krajobrazu | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejętność spożądzania projektów. |
W-2 | Znajomość prosperowania firmy |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych. |
C-2 | Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK. | 1 |
T-PR-2 | Analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK. | 1 |
T-PR-3 | Przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych. | 1 |
T-PR-4 | Wizualizacja komputerowa. | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | przygotowanie projektu | 120 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowujaca |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_null_U01 W wyniku przeprowadzonych praktyk student samodzielnie planuje i rozwiązuje złożone zadania z zakresu problematyki związanej z architekturą krajobrazu oraz kierunkami pokrewnymi, używając właściwych metod, technik i narządzi | AK_2A_U08 | A2_U13, R2A_U03, R2A_U04, T2A_U01, T2A_U16, T2A_U18 | InzA2_U07 | C-1, C-2 | T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_null_K01 Student w wyniku przeprowadzonych praktyk jest zdolny do zauważenia związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji. | AK_2A_K01 | A2_K01, A2_K05, R2A_K01, R2A_K07, T2A_K01, T2A_K07 | — | C-1, C-2 | T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2 | M-1 | S-1 |
AK_2A_null_K02 Student w wyniku przeprowadzonych praktyk student jest wrażliwy na przejaw sztuki w otaczajacej rzeczywistość, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej. | AK_2A_K02 | A2_K02, A2_K04, R2A_K03, T2A_K04 | — | C-1, C-2 | T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2 | M-1 | S-1 |
AK_2A_null_K03 Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. | AK_2A_K03 | R2A_K05, T2A_K02, T2A_K07 | InzA2_K01 | C-2 | T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2 | M-1 | S-1 |
AK_2A_null_K04 Student w wyniku przeprowadzonych praktyk rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. | AK_2A_K05 | A2_K05, R2A_K02, T2A_K03 | — | C-1, C-2 | T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2 | M-1 | S-1 |
AK_2A_null_K05 Student w wyniku przeprowadzonych praktyk otrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu | AK_2A_K08 | A2_K06, R2A_K04, T2A_K05 | InzA2_K01 | C-1 | T-PR-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_null_U01 W wyniku przeprowadzonych praktyk student samodzielnie planuje i rozwiązuje złożone zadania z zakresu problematyki związanej z architekturą krajobrazu oraz kierunkami pokrewnymi, używając właściwych metod, technik i narządzi | 2,0 | Nie zna zagadnienia. |
3,0 | Zna zagadnienie. | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, oriętuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat, dostrzega w lasne błędy. | |
5,0 | Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_null_K01 Student w wyniku przeprowadzonych praktyk jest zdolny do zauważenia związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu i dyskutuje na temat | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat ostrzega własne błędy | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat sostrzega własne błędy, wyciąga wnioski. | |
AK_2A_null_K02 Student w wyniku przeprowadzonych praktyk student jest wrażliwy na przejaw sztuki w otaczajacej rzeczywistość, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie | |
4,0 | Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojecie o temacie, dyskutuje na temat , dostrzega własne błędy | |
5,0 | Ma pojecie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wniooski. | |
AK_2A_null_K03 Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. | 2,0 | Nie zna zagadnienia. |
3,0 | Zna zagadnienia. | |
3,5 | Ma pojecie o zagadnieniu i orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski. | |
AK_2A_null_K04 Student w wyniku przeprowadzonych praktyk rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie. | |
3,5 | Ma pojecie o zagadnieniu orientuje się w temacie . | |
4,0 | Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski. | |
AK_2A_null_K05 Student w wyniku przeprowadzonych praktyk otrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu | 2,0 | Nie zna zagadnienia. |
3,0 | Zna zagadnienia. | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski. |
Literatura podstawowa
- J. Bogdanowski, Metoda jednostek i wnętrz architektoniczno krajobrazowych (JARK-WAK) Ww studiach i projektowaniu, Pol. Krakowskiej wyd. IV, nr 18, Kraków, 1999
- J. Bogdanowski, Ochrona Wartości Krajobrazu i Środowiska Kulturowego - Ochrona Zabytkowego Krajobrazu Kulturowego, Ośr. Ochr.Zab.Kraj., Warszawa, 1998
- W. Wieczorkiewicz, Architektura i planowanie wsi, Pol. Warszawskiej, Warszawa, 1996