Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_2A_O07.1_U01 | Ma umiejętność rozpoznania typów degradacji środowiska oraz potrafi określić możliwości przywracania funkcji ekologicznych i użytkowych przez wprowadzanie drzew i krzewów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_2A_U02 | posiada umiejętność wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu |
---|
AK_2A_U03 | posiada pogłębioną umiejętność prawidłowego doboru roślin do dekoracji wnętrz oraz urządzania terenów zieleni, a także doboru odpowiednich technologii i urządzeń do ich pielęgnacji |
AK_2A_U09 | posiada umiejętność analizy i oceny zmian zachodzących w środowisku; wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik do ochrony, rekultywacji i rewitalizacji środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami zagospodarowywania zielenią i utrzymywania terenów zdegradowanych |
---|
C-2 | Przygotowanie do analizy i rozpoznania problemów związanych z zagospodarowaniem terenów zdegradowanych |
Treści programowe | T-W-3 | Sposoby poprawy jakości gruntów zdegradowanych, możliwości wykorzystania roślin do rekultywacji |
---|
T-W-5 | Możliwości i sposoby wykorzystania terenów zdegradowanych |
T-W-1 | Typy i stopnie degradacji terenu, czynniki wpływajace na degradację terenu |
T-W-2 | Zanieczyszczenie gleb i wód podziemnych, rola i kierunki rekultywacji |
T-W-4 | Ochrona i pielęgnacja roślin rosnących na terenach rekultywowanych |
T-W-6 | Gatunki drzew i krzewów stosowane przy ulicach i autostradach |
T-W-8 | Gatunki roślin stosowane na terenach porolnych, miejskich i pobudowlanych |
T-W-7 | Gatunki roślin stosowane do rekultywacji terenów po składowiskach odpadów komunalnych i przemysłowych |
Metody nauczania | M-1 | Metody podajace / Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metody problemowe / Wykład problemowy |
M-3 | Metody aktywizujące / Dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu |
M-4 | Metody praktyczne / Przygotowanie i prezentacja referatu |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie wykładów - prezentacja referatu |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie posiada umiejętności rozpoznania typów degradacji środowiska oraz nie potrafi określić możliwości przywracania funkcji ekologicznych i użytkowych przez wprowadzanie drzew i krzewów |
3,0 | student posiada ograniczoną umiejętność rozpoznania typów degradacji środowiska oraz w ograniczonym zakresie potrafi określić możliwości przywracania funkcji ekologicznych i użytkowych przez wprowadzanie drzew i krzewów |
3,5 | student posiada umiejętność rozpoznania typów degradacji środowiska oraz potrafi określić możliwości przywracania funkcji ekologicznych i użytkowych przez wprowadzanie drzew i krzewów |
4,0 | student posiada dobrą umiejętność rozpoznania typów degradacji środowiska oraz potrafi określić możliwości przywracania funkcji ekologicznych i użytkowych przez wprowadzanie drzew i krzewów |
4,5 | student posiada rozszerzoną umiejętność rozpoznania typów degradacji środowiska oraz w ograniczonym zakresie potrafi określić możliwości przywracania funkcji ekologicznych i użytkowych przez wprowadzanie drzew i krzewów |
5,0 | student posiada bardzo dobrą umiejętność rozpoznania typów degradacji środowiska oraz potrafi określić możliwości przywracania funkcji ekologicznych i użytkowych przez wprowadzanie drzew i krzewów |