Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)

Sylabus przedmiotu Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie i poznanie koncepcji kształtowania przestrzeni w kontekście potrzeb i zachowań człowieka.
C-2Zrozumienie związku pomiędzy cechami przestrzeni a formami zachowań człowieka oraz atrakcyjnością przestrzeni a stopniem zaspokojenia potrzeb użytkowników przestrzeni.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Percepcja formy i krajobrazu2
T-W-2Zapamiętywanie przestrzeni miejskiej2
T-W-3Poczucie miejsca. Swojskość i bezpieczeństwo2
T-W-4Wpływ cech przestrzeni na zachowania użytkowników6
T-W-5Metody badań środowiskowych. Mapy behawioralne i ocena jakości rozwiązań przestrzennych4
T-W-6Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni pracy i rekreacji2
T-W-7Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni edukacji i terapii2
T-W-8Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni dla wybranych grup użytkowników (osoby starsze, niepełnosprawne, dzieci)2
T-W-9Wybrane koncepcje kształtowania przestrzeni4
T-W-10Wpływ środowiska miejskiego na mieszkańca. Rozwiązywanie problemów miejskich - przyklady rewitalizacji przestrzeni we współczesnych miastach4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Obecność na wykładach30
A-W-2Praca analityczna dotycząca obserwacji i analizy sposobu funkcjonowania wybranej przestrzeni w kontekście zachowań użytkowników (wykonanie opisów, map behawioralnych i analiz graficznych)20
A-W-3Przygotowanie się do kolokwium10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład terenowy
M-3Analiza przypadku

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykonanie pracy analitycznej obejmującej część opisową i graficzną. Ocenie podlega wartość merytoryczna i estetyczna opracowania.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne - praca opisowa dotycząca wybranych zjawisk w krajobrazie miejskim. Ocenie podlega stopień wyczerpania tematu, wnikliwość oraz postrzeganie problemu w szerokiej prespektywnie (uwarunkowań psychologicznych i kulturowych).

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O01.2_W08
Posiada wiedzę dotyczącą wybranych koncepcji i teorii kształtowania przestrzeni a także zjawisk w krajobrazie miejskim w kontekście uwarunkowań psychologicznych i kulturowych.
AK_2A_W08A2_W09, A2_W10, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W08InzA2_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-10, T-W-9M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O01.2_U02
Student potrafi analizować zjawiska dostrzeżone w krajobrazie i zachowania ludzi w kontekście uwarunkowań przestrzennych.
AK_2A_U02R2A_U01, R2A_U03, T2A_U01, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U14InzA2_U03, InzA2_U04C-2T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O01.2_K07
Student ma świadomość istoty krajobrazu jako złożonego zjawiska przestrzennego, którego częśc stanowią ludzie i ich zachowania.
AK_2A_K07T2A_K02C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-10, T-W-8M-1, M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_O01.2_W08
Posiada wiedzę dotyczącą wybranych koncepcji i teorii kształtowania przestrzeni a także zjawisk w krajobrazie miejskim w kontekście uwarunkowań psychologicznych i kulturowych.
2,0Nie identyfikuje i nie charakteryzuje poprawnie wybranych zjawisk i problemow przestrzennych w krajobrazie miejskim.
3,0Poprawnie identyfikuje i charakteryzuje wybrane zjawiska i problemy przestrzenne w krajobrazie miejskim, ale nie tłumaczy ich w odniesieniu do znanych procesów psychofizjologicznych i kulturowych.
3,5Poprawnie identyfikuje i charakteryzuje wybrane zjawiska i problemy przestrzenne w krajobrazie miejskim, częściowo analizuje je i tłumaczy w odniesieniu do znanych procesów psychofizjologicznych i kulturowych.
4,0Poprawnie identyfikuje i charakteryzuje wybrane zjawiska i problemy przestrzenne w krajobrazie miejskim, analizuje je i tłumaczy w odniesieniu do znanych procesów psychofizjologicznych i kulturowych.
4,5Poprawnie identyfikuje i charakteryzuje wybrane zjawiska i problemy przestrzenne w krajobrazie miejskim, analizuje je i tłumaczy w odniesieniu do znanych procesów psychofizjologicznych i kulturowych a także dobiera środowiskowe metody dla ich rozwiązania.
5,0Poprawnie identyfikuje i charakteryzuje wybrane zjawiska i problemy przestrzenne w krajobrazie miejskim, analizuje je i tłumaczy w odniesieniu do znanych procesów psychofizjologicznych i kulturowych a także dobiera środowiskowe metody dla ich rozwiązania o dużej jakosci rozwiązań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_O01.2_U02
Student potrafi analizować zjawiska dostrzeżone w krajobrazie i zachowania ludzi w kontekście uwarunkowań przestrzennych.
2,0Student nie przeprowadza poprawnie obserwacji zachowań użytkowników przestrzeni, opracowane dane są niepełne lub zawierają liczne błędy, nie potrafi interpretować ich w kontekście uwarunkowań przestrzennych
3,0Student przeprowadza poprawnie obserwacje zachowań użytkowników przestrzeni, opracowuje dane w formie graficznej i opisowej ale nie potrafi interpretować ich w kontekście uwarunkowań przestrzennych.
3,5Student przeprowadza poprawnie obserwacje zachowań użytkowników przestrzeni, opracowuje dane w formie graficznej i opisowej a także częściowo interpretuje je w kontekście uwarunkowań przestrzennych.
4,0Student przeprowadza poprawnie obserwacje zachowań użytkowników przestrzeni, opracowuje dane w formie graficznej i opisowej a także interpretuje je w kontekście uwarunkowań przestrzennych.
4,5Student przeprowadza poprawnie obserwacje zachowań użytkowników przestrzeni, opracowuje dane w formie graficznej i opisowej, interpretuje je w kontekście uwarunkowań przestrzennych, a także dokonuje krytycznej samodzielnej oceny przestrzeni.
5,0Student przeprowadza poprawnie obserwacje zachowań użytkowników przestrzeni, opracowuje dane w formie graficznej i opisowej, interpretuje je w kontekście uwarunkowań przestrzennych, a także dokonuje krytycznej samodzielnej oceny przestrzeni ze wskazaniem pożądanych działań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_O01.2_K07
Student ma świadomość istoty krajobrazu jako złożonego zjawiska przestrzennego, którego częśc stanowią ludzie i ich zachowania.
2,0Student nie dostrzega problemów w przestrzeni, nie potrafi dokonać oceny zjawisk w krajobrazie.
3,0Student dostrzega problemy w przestrzeni, wyraża ocenę o zaobserwowanych zjawiskach w krajobrazie bez powiązania ich z uwarunkowaniami psychologicznymi i kulturowymi.
3,5Student dostrzega problemy w przestrzeni, wyraża ocenę o zaobserwowanych zjawiskach w krajobrazie, dostrzegając częściowo ich związek z uwarunkowaniami psychologicznymi i kulturowymi.
4,0Student dostrzega problemy w przestrzeni, wyraża ocenę o zaobserwowanych zjawiskach w krajobrazie, dostrzegając ich związek z uwarunkowaniami psychologicznymi i kulturowymi.
4,5Student dostrzega problemy w przestrzeni, wyraża ocenę o zaobserwowanych zjawiskach w krajobrazie, dostrzegając ich związek z uwarunkowaniami psychologicznymi i kulturowymi, wykazując dużą wrażliowść w postrzeganiu.
5,0Student dostrzega problemy w przestrzeni, wyraża ocenę o zaobserwowanych zjawiskach w krajobrazie, dostrzegając ich związek z uwarunkowaniami psychologicznymi i kulturowymi, wykazując dużą wrażliowść w postrzeganiu oraz kreatywność w rozwiązywaniu problemów przestrzennych.

Literatura podstawowa

  1. Bańka A., Społeczna psychologia środowiskowa, Scholar, Warszawa, 2002
  2. Bell P. A., Greene Th. C., Fisher J. D., Baum A., Psychologia środowiskowa, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2004
  3. Królikowski J. T., Rylke J., Społeczno-kulturowe podstaw gospodarowania przestrzenią, Wyd. SGGW, Warszawa, 2010
  4. Wallis A., Socjologia przestrzeni, Niezależna Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 1990
  5. Hall E. T., Ukryty wymiar, PIW, Warszawa, 1977
  6. Ostrowski W., Wprowadzenie do historii budowy miast. Ludzie i środowisko, Oficyna Wydawnicza Politechnika Warszawska, Warszawa, 1996
  7. Satkiewicz-Parczewska A., Rytm w architekturze jako główny element kompozycji na tle analogii z muzyką., Wydawnictwo PS, Szczecin, 2002
  8. Wejchert K., Przestrzeń wokół nas., Fibak Noma Press, Katowice, 1993

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Percepcja formy i krajobrazu2
T-W-2Zapamiętywanie przestrzeni miejskiej2
T-W-3Poczucie miejsca. Swojskość i bezpieczeństwo2
T-W-4Wpływ cech przestrzeni na zachowania użytkowników6
T-W-5Metody badań środowiskowych. Mapy behawioralne i ocena jakości rozwiązań przestrzennych4
T-W-6Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni pracy i rekreacji2
T-W-7Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni edukacji i terapii2
T-W-8Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni dla wybranych grup użytkowników (osoby starsze, niepełnosprawne, dzieci)2
T-W-9Wybrane koncepcje kształtowania przestrzeni4
T-W-10Wpływ środowiska miejskiego na mieszkańca. Rozwiązywanie problemów miejskich - przyklady rewitalizacji przestrzeni we współczesnych miastach4
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność na wykładach30
A-W-2Praca analityczna dotycząca obserwacji i analizy sposobu funkcjonowania wybranej przestrzeni w kontekście zachowań użytkowników (wykonanie opisów, map behawioralnych i analiz graficznych)20
A-W-3Przygotowanie się do kolokwium10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_O01.2_W08Posiada wiedzę dotyczącą wybranych koncepcji i teorii kształtowania przestrzeni a także zjawisk w krajobrazie miejskim w kontekście uwarunkowań psychologicznych i kulturowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W08posiada poszerzoną wiedzę o dawnych i współczesnych tendencjach i konwencjach stylowych w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W09dysponuje rozszerzoną wiedzą na temat kontekstu historycznego i kulturowego sztuk plastycznych i ich związków z innymi dziedzinami współczesnego życia oraz samodzielnie rozwija tę wiedzę w sposób odpowiadający studiowanemu kierunkowi studiów i specjalności
A2_W10umie tworzyć prace artystyczne o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie i poznanie koncepcji kształtowania przestrzeni w kontekście potrzeb i zachowań człowieka.
Treści programoweT-W-1Percepcja formy i krajobrazu
T-W-2Zapamiętywanie przestrzeni miejskiej
T-W-3Poczucie miejsca. Swojskość i bezpieczeństwo
T-W-10Wpływ środowiska miejskiego na mieszkańca. Rozwiązywanie problemów miejskich - przyklady rewitalizacji przestrzeni we współczesnych miastach
T-W-9Wybrane koncepcje kształtowania przestrzeni
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład terenowy
M-3Analiza przypadku
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne - praca opisowa dotycząca wybranych zjawisk w krajobrazie miejskim. Ocenie podlega stopień wyczerpania tematu, wnikliwość oraz postrzeganie problemu w szerokiej prespektywnie (uwarunkowań psychologicznych i kulturowych).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie identyfikuje i nie charakteryzuje poprawnie wybranych zjawisk i problemow przestrzennych w krajobrazie miejskim.
3,0Poprawnie identyfikuje i charakteryzuje wybrane zjawiska i problemy przestrzenne w krajobrazie miejskim, ale nie tłumaczy ich w odniesieniu do znanych procesów psychofizjologicznych i kulturowych.
3,5Poprawnie identyfikuje i charakteryzuje wybrane zjawiska i problemy przestrzenne w krajobrazie miejskim, częściowo analizuje je i tłumaczy w odniesieniu do znanych procesów psychofizjologicznych i kulturowych.
4,0Poprawnie identyfikuje i charakteryzuje wybrane zjawiska i problemy przestrzenne w krajobrazie miejskim, analizuje je i tłumaczy w odniesieniu do znanych procesów psychofizjologicznych i kulturowych.
4,5Poprawnie identyfikuje i charakteryzuje wybrane zjawiska i problemy przestrzenne w krajobrazie miejskim, analizuje je i tłumaczy w odniesieniu do znanych procesów psychofizjologicznych i kulturowych a także dobiera środowiskowe metody dla ich rozwiązania.
5,0Poprawnie identyfikuje i charakteryzuje wybrane zjawiska i problemy przestrzenne w krajobrazie miejskim, analizuje je i tłumaczy w odniesieniu do znanych procesów psychofizjologicznych i kulturowych a także dobiera środowiskowe metody dla ich rozwiązania o dużej jakosci rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_O01.2_U02Student potrafi analizować zjawiska dostrzeżone w krajobrazie i zachowania ludzi w kontekście uwarunkowań przestrzennych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U02posiada umiejętność wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
T2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie związku pomiędzy cechami przestrzeni a formami zachowań człowieka oraz atrakcyjnością przestrzeni a stopniem zaspokojenia potrzeb użytkowników przestrzeni.
Treści programoweT-W-6Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni pracy i rekreacji
T-W-7Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni edukacji i terapii
T-W-4Wpływ cech przestrzeni na zachowania użytkowników
T-W-5Metody badań środowiskowych. Mapy behawioralne i ocena jakości rozwiązań przestrzennych
T-W-8Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni dla wybranych grup użytkowników (osoby starsze, niepełnosprawne, dzieci)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład terenowy
M-3Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykonanie pracy analitycznej obejmującej część opisową i graficzną. Ocenie podlega wartość merytoryczna i estetyczna opracowania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przeprowadza poprawnie obserwacji zachowań użytkowników przestrzeni, opracowane dane są niepełne lub zawierają liczne błędy, nie potrafi interpretować ich w kontekście uwarunkowań przestrzennych
3,0Student przeprowadza poprawnie obserwacje zachowań użytkowników przestrzeni, opracowuje dane w formie graficznej i opisowej ale nie potrafi interpretować ich w kontekście uwarunkowań przestrzennych.
3,5Student przeprowadza poprawnie obserwacje zachowań użytkowników przestrzeni, opracowuje dane w formie graficznej i opisowej a także częściowo interpretuje je w kontekście uwarunkowań przestrzennych.
4,0Student przeprowadza poprawnie obserwacje zachowań użytkowników przestrzeni, opracowuje dane w formie graficznej i opisowej a także interpretuje je w kontekście uwarunkowań przestrzennych.
4,5Student przeprowadza poprawnie obserwacje zachowań użytkowników przestrzeni, opracowuje dane w formie graficznej i opisowej, interpretuje je w kontekście uwarunkowań przestrzennych, a także dokonuje krytycznej samodzielnej oceny przestrzeni.
5,0Student przeprowadza poprawnie obserwacje zachowań użytkowników przestrzeni, opracowuje dane w formie graficznej i opisowej, interpretuje je w kontekście uwarunkowań przestrzennych, a także dokonuje krytycznej samodzielnej oceny przestrzeni ze wskazaniem pożądanych działań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_O01.2_K07Student ma świadomość istoty krajobrazu jako złożonego zjawiska przestrzennego, którego częśc stanowią ludzie i ich zachowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K07ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie i poznanie koncepcji kształtowania przestrzeni w kontekście potrzeb i zachowań człowieka.
C-2Zrozumienie związku pomiędzy cechami przestrzeni a formami zachowań człowieka oraz atrakcyjnością przestrzeni a stopniem zaspokojenia potrzeb użytkowników przestrzeni.
Treści programoweT-W-1Percepcja formy i krajobrazu
T-W-2Zapamiętywanie przestrzeni miejskiej
T-W-6Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni pracy i rekreacji
T-W-7Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni edukacji i terapii
T-W-3Poczucie miejsca. Swojskość i bezpieczeństwo
T-W-4Wpływ cech przestrzeni na zachowania użytkowników
T-W-10Wpływ środowiska miejskiego na mieszkańca. Rozwiązywanie problemów miejskich - przyklady rewitalizacji przestrzeni we współczesnych miastach
T-W-8Psychologiczne podstawy kształtowania przestrzeni dla wybranych grup użytkowników (osoby starsze, niepełnosprawne, dzieci)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład terenowy
M-3Analiza przypadku
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne - praca opisowa dotycząca wybranych zjawisk w krajobrazie miejskim. Ocenie podlega stopień wyczerpania tematu, wnikliwość oraz postrzeganie problemu w szerokiej prespektywnie (uwarunkowań psychologicznych i kulturowych).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dostrzega problemów w przestrzeni, nie potrafi dokonać oceny zjawisk w krajobrazie.
3,0Student dostrzega problemy w przestrzeni, wyraża ocenę o zaobserwowanych zjawiskach w krajobrazie bez powiązania ich z uwarunkowaniami psychologicznymi i kulturowymi.
3,5Student dostrzega problemy w przestrzeni, wyraża ocenę o zaobserwowanych zjawiskach w krajobrazie, dostrzegając częściowo ich związek z uwarunkowaniami psychologicznymi i kulturowymi.
4,0Student dostrzega problemy w przestrzeni, wyraża ocenę o zaobserwowanych zjawiskach w krajobrazie, dostrzegając ich związek z uwarunkowaniami psychologicznymi i kulturowymi.
4,5Student dostrzega problemy w przestrzeni, wyraża ocenę o zaobserwowanych zjawiskach w krajobrazie, dostrzegając ich związek z uwarunkowaniami psychologicznymi i kulturowymi, wykazując dużą wrażliowść w postrzeganiu.
5,0Student dostrzega problemy w przestrzeni, wyraża ocenę o zaobserwowanych zjawiskach w krajobrazie, dostrzegając ich związek z uwarunkowaniami psychologicznymi i kulturowymi, wykazując dużą wrażliowść w postrzeganiu oraz kreatywność w rozwiązywaniu problemów przestrzennych.