Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Kształtowanie przestrzeni rekreacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kształtowanie przestrzeni rekreacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 15 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z teorią kształtowania przestrzeni rekreacji w kontekście zagadnień percepcji przestrzeni, potrzeb rekreacyjnych oraz atrakcyjności terenu.
C-2Zapoznanie studentów z zagadnieniem wpływu funkcji rekreacji na strukturę przestrzenną miasta
C-3Zapoznanie studentów z historycznymi i współczesnymi tendencjami i uwarunkowaniami kształtowania przestrzeni rekreacji.
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie dokonywania krytycznej oceny potencjału rekreacyjnego terenu i jego atrakcyjności dla różnych grup użytkowników

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie w problematykę zajęć1
T-W-2Podstawy teorii rekreacji. Mechanizmy procesu rekreacji.2
T-W-3Potrzeby rekreacyjne różnych grup wiekowych.3
T-W-4Atrakcyjność i efektywność przestrzeni rekreacji. Ocena potencjału przestrzeni rekreacji.2
T-W-5Ewolucja sposobu kształtowania terenów rekreacji w mieście2
T-W-6Współczesne przykłady rozwiązań różnych przestrzeni rekreacji.2
T-W-7Wpływ funkcji rekreacji na kształtowanie struktury przestrzennej miasta.2
T-W-8Kształtowanie terenów rekreacji towarzszącym obiektom specjalnego przeznaczenia (m.in tereny rekreacji przy placówkach zdrowia i oświaty)2
T-W-9Aktualne tendencje w zakresie kształtowania przestrzeni rekreacji na przykładach różnych kategorii terenów (np. rekreacja w osiedlu, parku miejskim, parku osiedlowym, promenadzie itp.). Prezentacje i zaliczenie przedmiotu4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Obecność na zajęciach20
A-W-2Czytanie wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie pracy semestralnej - praca opisowa, studialna na zadany temat20
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia pisemnego10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Analiza przypadku

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Raport z analizą wskazanego terenu pod kątem jego potencjału rekreacyjnego oraz jego atrakcyjności dla konkretnych grup użytkowników oraz wytycznymi dla zmian jego zagaospodarowania.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O15.1_W11
Zna historyczne i współczesne uwarunkowania i tendencje kształtowania przestrzeni rekreacji w mieście
AK_1A_W11A1_W11, A1_W12, T1A_W08InzA_W03C-2, C-3T-W-9, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-8M-1S-2
AK_1A_O15.1_W14
Zna kryteria oceny potecjału rekreacyjnego i atrakcyjności przestrzeni w kontekście potrzeb rekreacyjnych użytkowników.
AK_1A_W14T1A_W07InzA_W02C-1, C-4T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O15.1_U09
Potrafi przeanalizować potencjał rekreacyjny terenu i ocenić jego atrakcyjność.
AK_1A_U09T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05C-1, C-4T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O15.1_K07
Rozumie związek atrakcyjności terenu z możliwością realizacji potrzeb rekreacyjnych oraz konieczność dialogu między projektantem a użytkownikiem przestrzeni.
AK_1A_K07R1A_K06, T1A_K02InzA_K01C-1, C-4T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O15.1_W11
Zna historyczne i współczesne uwarunkowania i tendencje kształtowania przestrzeni rekreacji w mieście
2,0Student nie potrafi poprawnie scharakteryzować terenu rekreacji.
3,0Student potrafi poprawnie scharakteryzować teren rekreacji bez umiejętności analizy przyjętych rozwiązań.
3,5Student potrafi poprawnie scharakteryzować teren rekreacji, dokonując częściowej analizy przyjętych rozwiązań.
4,0Student potrafi poprawnie scharakteryzować teren rekreacji, dokonując analizy przyjętych rozwiązań.
4,5Student potrafi poprawnie schrakteryzować teren rekreacji, dokonując analizy przyjętych rozwiązań, odnosząc się do aktualnych tendencji w architekturze krajobrazu.
5,0Student potrafi poprawnie schrakteryzować teren rekreacji, dokonać jego analizy, odnosząc się do aktualnych tendencji w architekturze krajobrazu, a także dokonująć samodzielnej, krytycznej oceny sposobu kształtowania terenu.
AK_1A_O15.1_W14
Zna kryteria oceny potecjału rekreacyjnego i atrakcyjności przestrzeni w kontekście potrzeb rekreacyjnych użytkowników.
2,0Nie potrafi poprawnie wskazać większości cech przestrzennych i elementów zagospodarowania podnoszących atrakcyjność przestrzeni w kontekście potrzeb rekreacyjnych danej grupy użytkowników.
3,0Poprawnie wskazuje większość cech przestrzenych i elementów zagospdoarowania podnoszących atrakcyjność przestrzeni w kontekście potrzeb rekreacyjncyh danej grupy użytkowników, nie formułując programu użytkowego.
3,5Poprawnie wskazuje większość cech przestrzennych i elementów zagospodarowania podnoszących atrakcyjność przestrzeni w kontekście potrzeb rekreacyjnych danej grupy użytkowników, na ich podstawie formułując program użytkowy dla przykładowego terenu rekreacji.
4,0Poprawnie i wyczerpująco wskazuje cechy przestrzenne i elementy zagospodarowania podnoszące atrakcyjność przestrzeni w kontekście potrzeb rekreacyjnych danej grupy użytkowników, na ich podstawie formułuje program użytkowy dla przykładowego terenu rekreacji
4,5Poprawnie i wyczerpująco wskazuje cechy przestrzenne i elementy zagopospodarowania podnoszące atrakcyjność przestrzeni w kontekście potrzeb rekreacyjnych danej grupy użytkowników, na ich podstawie formułuje program użytkowy dla przykładowego terenu rekreacji.
5,0Poprawnie i wyczerpująco wskazuje cechy przstrzenne i elementy zagospodarowania podnoszące atrakcyjność przestrzeni w kontekście potzreb rekreacyjnych danej grupy użytkowników, na ich podstawie formułuje program użytkowy dla danego terenu rekreacji o dużej atrakcyjności społecznej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O15.1_U09
Potrafi przeanalizować potencjał rekreacyjny terenu i ocenić jego atrakcyjność.
2,0Student nie potrafi poprawnie zaanalizować potencjału rekreacyjnego terenu.
3,0Student poptrafi poprawnie zaanalizować potencjał rekreacyjny terenu bez umiejętności oceny jego atrakcyjności.
3,5Student potrafi poprawnie zaanalizować potencjał rekreacyjny terenu oraz częściowo ocenić jego atrakcyjność
4,0Student potrafi poprawnie zanalizować potencjał rekreacyjny terenu oraz ocenić jego atrakcyjności
4,5Student potrafi poprawnie zanalizować potencjał rekreacyjny terenu oraz ocenić jego atrakcyjność, a także sformułować pożądane wytyczne dla jego zagospodarowania.
5,0Student potrafi poprawnie zanalizować potencjał rekreacyjny terenu oraz ocenić jego atrakcyjność, a także sformułować pożądane wytyczne dla jego zagospodarowania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O15.1_K07
Rozumie związek atrakcyjności terenu z możliwością realizacji potrzeb rekreacyjnych oraz konieczność dialogu między projektantem a użytkownikiem przestrzeni.
2,0Student nie potrafi zdiagnozować potencjału rekreacyjnego terenu. Charakterystyka terenu jest nie pełna i nie pozwala na dokonanie oceny potencjału.
3,0Student diagnozuje potencjał rekreacyjny badanego terenu dokonując jego charakterystyki, ale bez umiejętności krytycznej oceny obserwowanych zjawisk.
3,5Student prawidłowo diagnozje potencjał rekreacyjny badanego terenu, dokonując jego charakterystyki w sposób wyczerpujący z częściową oceną obserwowanych zjawisk.
4,0Student prawidłowo diagnozje potencjał rekreacyjny badanego terenu, dokonując jego charakterystyki w sposób wyczerpujący oraz jego krytycznej oceny wg przyjętych kryteriów.
4,5Student prawidłowo diagnozje potencjał rekreacyjny badanego terenu, dokonując jego charakterystyki w sposób wyczerpujący oraz jego krytycznej oceny wg przyjętych kryteriów. Wskazuje pożadane kierunki działań.
5,0Student prawidłowo diagnozje potencjał rekreacyjny badanego terenu, dokonując jego charakterystyki w sposób wyczerpujący oraz jego krytycznej oceny wg przyjętych kryteriów. Wskazuje pożadane kierunki i metody działań o dużej wartości dla uatrakcyjnienia terenu pod kątem rekreacji.

Literatura podstawowa

  1. Bartkowicz B, Wpływ funkcji wypoczynku na kształtowanie struktury przestrzennej miast, Politechnika Krakowska, Kraków, 1985
  2. Gracz J., Stankowski T., Psychologia w rekreacji i turystyce, AWF, Poznań, 2001
  3. Lis A., Efektywność systemu zieleni rekreacyjnej w meście w ujęciu psychologii środowiska, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2003
  4. Orzeszek-Gajewska B., Kształtowanie terenów zieleni w miastach, PWN, Warszawa, 1984

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie w problematykę zajęć1
T-W-2Podstawy teorii rekreacji. Mechanizmy procesu rekreacji.2
T-W-3Potrzeby rekreacyjne różnych grup wiekowych.3
T-W-4Atrakcyjność i efektywność przestrzeni rekreacji. Ocena potencjału przestrzeni rekreacji.2
T-W-5Ewolucja sposobu kształtowania terenów rekreacji w mieście2
T-W-6Współczesne przykłady rozwiązań różnych przestrzeni rekreacji.2
T-W-7Wpływ funkcji rekreacji na kształtowanie struktury przestrzennej miasta.2
T-W-8Kształtowanie terenów rekreacji towarzszącym obiektom specjalnego przeznaczenia (m.in tereny rekreacji przy placówkach zdrowia i oświaty)2
T-W-9Aktualne tendencje w zakresie kształtowania przestrzeni rekreacji na przykładach różnych kategorii terenów (np. rekreacja w osiedlu, parku miejskim, parku osiedlowym, promenadzie itp.). Prezentacje i zaliczenie przedmiotu4
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność na zajęciach20
A-W-2Czytanie wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie pracy semestralnej - praca opisowa, studialna na zadany temat20
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia pisemnego10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O15.1_W11Zna historyczne i współczesne uwarunkowania i tendencje kształtowania przestrzeni rekreacji w mieście
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W11zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W11zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe w historii poszczególnych dyscyplin artystycznych oraz zna publikacje związane z tymi zagadnieniami
A1_W12wykazuje się znajomością stylów w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zagadnieniem wpływu funkcji rekreacji na strukturę przestrzenną miasta
C-3Zapoznanie studentów z historycznymi i współczesnymi tendencjami i uwarunkowaniami kształtowania przestrzeni rekreacji.
Treści programoweT-W-9Aktualne tendencje w zakresie kształtowania przestrzeni rekreacji na przykładach różnych kategorii terenów (np. rekreacja w osiedlu, parku miejskim, parku osiedlowym, promenadzie itp.). Prezentacje i zaliczenie przedmiotu
T-W-7Wpływ funkcji rekreacji na kształtowanie struktury przestrzennej miasta.
T-W-6Współczesne przykłady rozwiązań różnych przestrzeni rekreacji.
T-W-5Ewolucja sposobu kształtowania terenów rekreacji w mieście
T-W-8Kształtowanie terenów rekreacji towarzszącym obiektom specjalnego przeznaczenia (m.in tereny rekreacji przy placówkach zdrowia i oświaty)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi poprawnie scharakteryzować terenu rekreacji.
3,0Student potrafi poprawnie scharakteryzować teren rekreacji bez umiejętności analizy przyjętych rozwiązań.
3,5Student potrafi poprawnie scharakteryzować teren rekreacji, dokonując częściowej analizy przyjętych rozwiązań.
4,0Student potrafi poprawnie scharakteryzować teren rekreacji, dokonując analizy przyjętych rozwiązań.
4,5Student potrafi poprawnie schrakteryzować teren rekreacji, dokonując analizy przyjętych rozwiązań, odnosząc się do aktualnych tendencji w architekturze krajobrazu.
5,0Student potrafi poprawnie schrakteryzować teren rekreacji, dokonać jego analizy, odnosząc się do aktualnych tendencji w architekturze krajobrazu, a także dokonująć samodzielnej, krytycznej oceny sposobu kształtowania terenu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O15.1_W14Zna kryteria oceny potecjału rekreacyjnego i atrakcyjności przestrzeni w kontekście potrzeb rekreacyjnych użytkowników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W14zna metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z teorią kształtowania przestrzeni rekreacji w kontekście zagadnień percepcji przestrzeni, potrzeb rekreacyjnych oraz atrakcyjności terenu.
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie dokonywania krytycznej oceny potencjału rekreacyjnego terenu i jego atrakcyjności dla różnych grup użytkowników
Treści programoweT-W-2Podstawy teorii rekreacji. Mechanizmy procesu rekreacji.
T-W-3Potrzeby rekreacyjne różnych grup wiekowych.
T-W-4Atrakcyjność i efektywność przestrzeni rekreacji. Ocena potencjału przestrzeni rekreacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Raport z analizą wskazanego terenu pod kątem jego potencjału rekreacyjnego oraz jego atrakcyjności dla konkretnych grup użytkowników oraz wytycznymi dla zmian jego zagaospodarowania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi poprawnie wskazać większości cech przestrzennych i elementów zagospodarowania podnoszących atrakcyjność przestrzeni w kontekście potrzeb rekreacyjnych danej grupy użytkowników.
3,0Poprawnie wskazuje większość cech przestrzenych i elementów zagospdoarowania podnoszących atrakcyjność przestrzeni w kontekście potrzeb rekreacyjncyh danej grupy użytkowników, nie formułując programu użytkowego.
3,5Poprawnie wskazuje większość cech przestrzennych i elementów zagospodarowania podnoszących atrakcyjność przestrzeni w kontekście potrzeb rekreacyjnych danej grupy użytkowników, na ich podstawie formułując program użytkowy dla przykładowego terenu rekreacji.
4,0Poprawnie i wyczerpująco wskazuje cechy przestrzenne i elementy zagospodarowania podnoszące atrakcyjność przestrzeni w kontekście potrzeb rekreacyjnych danej grupy użytkowników, na ich podstawie formułuje program użytkowy dla przykładowego terenu rekreacji
4,5Poprawnie i wyczerpująco wskazuje cechy przestrzenne i elementy zagopospodarowania podnoszące atrakcyjność przestrzeni w kontekście potrzeb rekreacyjnych danej grupy użytkowników, na ich podstawie formułuje program użytkowy dla przykładowego terenu rekreacji.
5,0Poprawnie i wyczerpująco wskazuje cechy przstrzenne i elementy zagospodarowania podnoszące atrakcyjność przestrzeni w kontekście potzreb rekreacyjnych danej grupy użytkowników, na ich podstawie formułuje program użytkowy dla danego terenu rekreacji o dużej atrakcyjności społecznej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O15.1_U09Potrafi przeanalizować potencjał rekreacyjny terenu i ocenić jego atrakcyjność.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z teorią kształtowania przestrzeni rekreacji w kontekście zagadnień percepcji przestrzeni, potrzeb rekreacyjnych oraz atrakcyjności terenu.
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie dokonywania krytycznej oceny potencjału rekreacyjnego terenu i jego atrakcyjności dla różnych grup użytkowników
Treści programoweT-W-2Podstawy teorii rekreacji. Mechanizmy procesu rekreacji.
T-W-3Potrzeby rekreacyjne różnych grup wiekowych.
T-W-4Atrakcyjność i efektywność przestrzeni rekreacji. Ocena potencjału przestrzeni rekreacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Raport z analizą wskazanego terenu pod kątem jego potencjału rekreacyjnego oraz jego atrakcyjności dla konkretnych grup użytkowników oraz wytycznymi dla zmian jego zagaospodarowania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi poprawnie zaanalizować potencjału rekreacyjnego terenu.
3,0Student poptrafi poprawnie zaanalizować potencjał rekreacyjny terenu bez umiejętności oceny jego atrakcyjności.
3,5Student potrafi poprawnie zaanalizować potencjał rekreacyjny terenu oraz częściowo ocenić jego atrakcyjność
4,0Student potrafi poprawnie zanalizować potencjał rekreacyjny terenu oraz ocenić jego atrakcyjności
4,5Student potrafi poprawnie zanalizować potencjał rekreacyjny terenu oraz ocenić jego atrakcyjność, a także sformułować pożądane wytyczne dla jego zagospodarowania.
5,0Student potrafi poprawnie zanalizować potencjał rekreacyjny terenu oraz ocenić jego atrakcyjność, a także sformułować pożądane wytyczne dla jego zagospodarowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O15.1_K07Rozumie związek atrakcyjności terenu z możliwością realizacji potrzeb rekreacyjnych oraz konieczność dialogu między projektantem a użytkownikiem przestrzeni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K07rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z teorią kształtowania przestrzeni rekreacji w kontekście zagadnień percepcji przestrzeni, potrzeb rekreacyjnych oraz atrakcyjności terenu.
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie dokonywania krytycznej oceny potencjału rekreacyjnego terenu i jego atrakcyjności dla różnych grup użytkowników
Treści programoweT-W-3Potrzeby rekreacyjne różnych grup wiekowych.
T-W-4Atrakcyjność i efektywność przestrzeni rekreacji. Ocena potencjału przestrzeni rekreacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Raport z analizą wskazanego terenu pod kątem jego potencjału rekreacyjnego oraz jego atrakcyjności dla konkretnych grup użytkowników oraz wytycznymi dla zmian jego zagaospodarowania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zdiagnozować potencjału rekreacyjnego terenu. Charakterystyka terenu jest nie pełna i nie pozwala na dokonanie oceny potencjału.
3,0Student diagnozuje potencjał rekreacyjny badanego terenu dokonując jego charakterystyki, ale bez umiejętności krytycznej oceny obserwowanych zjawisk.
3,5Student prawidłowo diagnozje potencjał rekreacyjny badanego terenu, dokonując jego charakterystyki w sposób wyczerpujący z częściową oceną obserwowanych zjawisk.
4,0Student prawidłowo diagnozje potencjał rekreacyjny badanego terenu, dokonując jego charakterystyki w sposób wyczerpujący oraz jego krytycznej oceny wg przyjętych kryteriów.
4,5Student prawidłowo diagnozje potencjał rekreacyjny badanego terenu, dokonując jego charakterystyki w sposób wyczerpujący oraz jego krytycznej oceny wg przyjętych kryteriów. Wskazuje pożadane kierunki działań.
5,0Student prawidłowo diagnozje potencjał rekreacyjny badanego terenu, dokonując jego charakterystyki w sposób wyczerpujący oraz jego krytycznej oceny wg przyjętych kryteriów. Wskazuje pożadane kierunki i metody działań o dużej wartości dla uatrakcyjnienia terenu pod kątem rekreacji.