Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_1A_O14.2_U01 | Student potrafi przeprowadzić analizy urbanistyczne i krajobrazowe terenu śródmiejskiego, pod kątem oceny jego walorów i możliwości budowy sekwencji przestrzeni publicznych o walorach rekreacyjnych oraz zaprojektować taką przestrzeń stosując odpowiednie rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_1A_U02 | wykonuje przestrzenne wizualizacje idei i projektów
z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych |
---|
AK_1A_U06 | stosuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni o różnej funkcji z zastosowaniem odpowiednich materiałów |
AK_1A_U09 | analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A1_U14 | umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie praktycznych umiejętności z zakresu oceny funkcjonalno-krajobrazowej przestrzeni miejskiej, projektowania zagospodarowania złożonych, wielo-wnętrzowych struktur przestrzennych w krajobrazie miejskim oraz możliwości atrakcyjnego społecznie ich programowania w oparciu o wykorzystanie istniejącej tradycji miejsca. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Projekt sekwencji wnętrz krajobrazowych, na przykładzie układu przestrzeni publicznych miasta. Inwentaryzacji i analizy urbanistyczne terenu, analizy powiązań komunikacyjnych, koncepcja programowo-przestrzenna układu przestrzeni publicznych, szczegółowy projekt zagospodarowania fragmentu.Budowa wieloprogramowej przestrzeni rekreacyjnej w układzie liniowym, poprawiającej komfort i atrakcyjność użytkowania w ramach sieci przestrzeni pubicznej miasta. |
---|
T-W-2 | Elementy kompozycji przestrzennej krajobrazu. Typy i wymiarowanie wnętrz krajobrazowych. Zagadnienie kompozycji przestrzennej złożonych struktur krajobrazu miejskiego – ciągów miejskiej przestrzeni publicznej. Przykłady rozwiązań przestrzennych. Kompozycje zieleni w przestrzeni wnętrza miejskiego. Przykłady rozwiązań. Rozwiązania przestrzenno-funkcjonalne i materiałowe elementów zagospodarowania. |
T-W-1 | Struktura przestrzenna, użytkowa, własnościowa miasta. Zależności i konflikty wynikające z sąsiedztwa róznych struktur funkcjonalnych. Inwentaryzacje i analizy urbanistyczne. Rola i cele analiz przedprojektowych. |
T-W-4 | Wymagane elementy w poszczególnych formach projektów złożonych struktur krajobrazu miejskiego: koncepcji programowo-przestrzennych, projektów budowlanych zagospodarowania terenu, projektów wykonawczych detali rozwiązań materiałowo-konstrukcyjnych. Podstawy prawne w projektowaniu przestrzeni otwartej – prawo budowlane. |
T-W-3 | Zasady kształtowania przestrzeni publicznej. Zagadnienie treści i symboliki przestrzeni . Możliwości wykorzystania potencjału miejsca. Przykłady rozwiązań przestrzennych. Społeczno - psychologiczne aspekty odbioru przestrzeni. Potrzeby użytkowników. Zasady programowania złożonych struktur przestrzeni miejskiej ze względu na formy jej użytkowania. |
Metody nauczania | M-2 | wykład problemowy |
---|
M-3 | ćwiczenia projektowe |
M-4 | zajęcia terenowe |
M-5 | metoda przypadków, prezentacje |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Analiza urbanistyczna, koncepcja programowa i projekt zagospodarowania fragmentu miejskiej przestrzeni publicznej. Ocenie podlega adekwatność i atrakcyjność programu funkcjonalnego, dostosowanie, jakość i indywidualność rozwiązań przestrzennych oraz estetyka i czytelność podania. |
---|
S-4 | Ocena formująca: Prezentacja ideogramu przestrzeni publicznej. Ocena umiejętności syntezy idei projektowej oraz sposobu jej przekazu. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Przegląd miedzysemestralny. Ocena analiz terenu i przejętych wytycznych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykonać poprawnie analiz urbanistycznych i krajobrazowych obszaru miejskiego. |
3,0 | Student potrafi wykonać poprawnie analizy urbanistyczne i krajobrazowe obszaru miejskiego. Dokonuje podstawowej oceny walorów pod kątem budowy ciągłej struktury przestrzeni publicznych o rekreacyjnym charakterze. Potrafi zaprojektowaćzłożoną strukturę urbanistyczno-krajobrazową, ale projekt obarczony jest błędami. |
3,5 | Student potrafi wykonać poprawnie analizy urbanistyczne i krajobrazowe obszaru miejskiego. Dokonuje trafnej oceny walorów pod kątem budowy ciągłej struktury przestrzeni publicznych o rekreacyjnym charakterze. Potrafi zaprojektować złożoną strukturę urbanistyczno-krajobrazową, ale projekt obarczony jest drobnymi błędami. |
4,0 | Student potrafi wykonać poprawnie analizy urbanistyczne i krajobrazowe obszaru miejskiego. Dokonuje trafnej oceny walorów pod kątem budowy ciągłej struktury przestrzeni publicznych o rekreacyjnym charakterze. Potrafi zaprojektować złożoną strukturę urbanistyczno-krajobrazową, unikając błędów. |
4,5 | Student potrafi wykonać poprawnie analizy urbanistyczne i krajobrazowe obszaru miejskiego. Dokonuje wnikliwej oceny walorów pod kątem budowy ciągłej struktury przestrzeni publicznych o rekreacyjnym charakterze. Potrafi zaprojektować złożoną strukturę urbanistyczno-krajobrazową, unikając błędów. Dobiera właściwe dla tematu rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne wykorzystując ducha miejsca i potrzeby użytkowników przestrzeni oraz uwzglądniejąc powiązania i ograniczenia funkcjonalne. |
5,0 | Student potrafi wykonać poprawnie analizy urbanistyczne i krajobrazowe obszaru miejskiego. Dokonuje wnikliwej oceny walorów pod kątem budowy ciągłej struktury przestrzeni publicznych o rekreacyjnym charakterze. Potrafi zaprojektować złożoną strukturę urbanistyczno-krajobrazową, unikając błędów. Dobiera właściwe dla tematu unikalne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne twórczo wykorzystując ducha miejsca i potrzeby użytkowników przestrzeni oraz uwzglądniejąc powiązania i ograniczenia funkcjonalne. |