Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Florystyka - sztuka układania kwiatów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt krajobrazu | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Florystyka - sztuka układania kwiatów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ogólne wiadomości o roślinach ozdobnych i zasadach kompozycji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studenta z rodzajami aranżacji florystycznych, sposobami oceniania wartości dekoracyjnej roślin ozdobnych, zasadami tworzenia kompozycji florystycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja kompozycji florystycznych i technik florystycznych. | 2 |
T-W-2 | Rodzaj, styl i charakter aranżacji florystycznych. | 2 |
T-W-3 | Rodzaje i style dekoracji ślubnych. | 2 |
T-W-4 | Symbolika wieńców. Rodzaje i style wieńców. | 2 |
T-W-5 | Rodzaje obiektów i instalacji florystycznych. | 2 |
T-W-6 | Estetyczna i funkcjonalna rola aranżacji z roślin. | 2 |
T-W-7 | Rola trendów florystycznych. | 2 |
T-W-8 | Prezentacja projektu aranżacji florystycznej. | 2 |
T-W-9 | Dobór technik wykonania do rodzaju dekoracji. | 2 |
T-W-10 | Zasady oceniania prac florystycznych. | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 20 |
A-W-2 | analiza literatury | 10 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia z wykładów | 20 |
A-W-4 | udział w konsultacjach | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, prelekcja, objaśnienie) |
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna) |
M-3 | Metody eksponujące (film) |
M-4 | Metody praktyczne (pokaz) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O13.1_W01 określa wartość dekoracyjną i użytkową roślin w określonych rodzajach kompozycji florystycznych | AK_1A_W09 | R1A_W05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-8 | M-1, M-4, M-2, M-3 | S-1 |
AK_1A_O13.1_W02 identyfikuje historyczne i współczesne formy i style dekoracji roślinnych | AK_1A_W09 | R1A_W05 | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3 | M-1, M-4, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O13.1_U01 analizuje i interpretuje elemety kompozycji florystycznej | AK_1A_U03, AK_1A_U13 | R1A_U04, R1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U13 | InzA_U01, InzA_U05 | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-10 | M-1, M-4, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O13.1_K01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań | AK_1A_K12 | A1_K01, R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-3 | M-1, M-4, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O13.1_W01 określa wartość dekoracyjną i użytkową roślin w określonych rodzajach kompozycji florystycznych | 2,0 | student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę na temat wartości dekoracyjnej i użytkowej roślin w określonych rodzajach kompozycji florystycznych | |
3,5 | student określa w stopniu podstawowym wartość dekoracyjną i użytkową roślin w określonych rodzajach kompozycji florystycznych | |
4,0 | student dobrze opanował wiedzę z zakresu wartości dekoracyjnej i użytkowej roślin w określonych rodzajach kompozycji florystycznych | |
4,5 | student posiada ponad dobrą wiedzę na temat wartości dekoracyjnej i użytkowej roślin w określonych rodzajach kompozycji florystycznych | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat wartości dekoracyjnej i użytkowej roślin w określonych rodzajach kompozycji florystycznych | |
AK_1A_O13.1_W02 identyfikuje historyczne i współczesne formy i style dekoracji roślinnych | 2,0 | student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę na temat historycznych i współczesnych form i stylów dekoracji roślinnych | |
3,5 | student posiada podstawową wiedzę na temat historycznych i współczesnych form i stylów dekoracji roślinnych | |
4,0 | student dobrze opanował wiedzę z zakresu historycznych i współczesnych form i stylów dekoracji roślinnych | |
4,5 | student posiada ponad dobrą wiedzę na temat historycznych i współczesnych form i stylów dekoracji roślinnych | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat historycznych i współczesnych form i stylów dekoracji roślinnych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O13.1_U01 analizuje i interpretuje elemety kompozycji florystycznej | 2,0 | student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym |
3,0 | student analizuje w stopniu podstawowym elementy kompozycji florystycznej | |
3,5 | student analizuje i interpretuje w stopniu podstawowym elementy kompozycji florystycznej | |
4,0 | student dobrze analizuje i interpretuje elementy kompozycji florystycznej | |
4,5 | student bardzo dobrze analizuje i dobrze interpretuje elementy kompozycji florystycznej | |
5,0 | student bardzo dobrze analizuje i interpretuje elementy kompozycji florystycznej |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O13.1_K01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań | 2,0 | student nie ma świadomości samodokształcania się w zakresie florystyki |
3,0 | student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie florystyki | |
3,5 | student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie florystyki | |
4,0 | student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia się w zakresie florystyki | |
4,5 | student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie florystyki, jest wrażliwy na problemy społeczne i chętny do wyrażania opinii | |
5,0 | student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat florystyki i dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu florystyki i sztuki użytkowej |
Literatura podstawowa
- Nizińska A., ABC Florystyki, Hortpress, Warszawa, 2008
- Łukaszewska A., Skutnik E., Przewodnik florysty, SGGW, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Lersch G., Florystyczne podstawy komponowania: w oparciu o aranżacje kwiatowe, Polska Szkoła Florystyczna, Poznań, 2009
- Walther B., Kompozycje kwiatowe, Weltbild Media, Warszawa, 2011
- Assman P., Zeitgerechte Floristik, Fachverband Deutscher Floristen eV, Grunzburg, 1989