Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Trawy ozdobne w terenach zieleni:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt krajobrazu | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Trawy ozdobne w terenach zieleni | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowe wiadomości z botaniki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z ozdobnymi gatunkami traw stosowanymi w terenach zieleni |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyka gatunków i odmian ozdobnych traw, turzyc i sitów. | 4 |
T-W-2 | Wartość ozdobna traw, turzyc i sitów. | 2 |
T-W-3 | Wymagania traw ozdobnych. | 4 |
T-W-4 | Zasady pielęgnacji traw ozdobnych. | 2 |
T-W-5 | Zastosowanie traw ozdobnych na kwietnikach i rabatach. | 4 |
T-W-6 | Wykorzystanie traw ozdobnych w terenach zieleni. | 2 |
T-W-7 | Uprawa traw ozdobnych w pojemnikach. | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 20 |
A-W-2 | analiza literatury | 10 |
A-W-3 | konsultacje | 10 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia wykładów | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające (wykład informacyjny, opis) |
M-2 | metody aktywizujące (metoda sytuacyjna) |
M-3 | metody eksponujące (film) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O09.2_W01 Zna asortyment traw ozdobnych | AK_1A_W08, AK_1A_W09, AK_1A_W21 | R1A_W05, R1A_W06 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O09.2_U01 student posiada umiejetność aranżacji ozdobnych traw w ogrodach i terenach zieleni | AK_1A_U13, AK_1A_U20 | R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O09.2_K01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student jest kreatywny w realizacji zadań | AK_1A_K07 | R1A_K06, T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O09.2_W01 Zna asortyment traw ozdobnych | 2,0 | Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę na temat asortymentu traw ozdobnych | |
3,5 | student zna podstawowy asortyment traw ozdobnych | |
4,0 | student dobrze opanował wiedzę na temat asortymentu traw ozdobnych | |
4,5 | student posiada ponad dobrą wiedzę na temat asortymentu traw ozdobnych | |
5,0 | student posiada ponad dobrą wiedzę na temat asortymentu traw ozdobnych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O09.2_U01 student posiada umiejetność aranżacji ozdobnych traw w ogrodach i terenach zieleni | 2,0 | student nie umie dobrać odpowiednich gatunków traw ozdobnych do ogrodów i terenów zieleni |
3,0 | student w stopniu dostatecznym dobiera odpowiednie gatunki traw ozdobnych do ogrodów i terenów zieleni | |
3,5 | student w stopniu zadawalającym dobiera odpowiednie gatunki traw ozdobnych do ogrodów i terenów zieleni | |
4,0 | student w stopniu dobrym dobiera odpowiednie gatunki traw ozdobnych do ogrodów i terenów zieleni | |
4,5 | student w stopniu ponad dobrym dobiera odpowiednie gatunki traw ozdobnych do ogrodów i terenów zieleni | |
5,0 | student bardzo dobrze dobiera odpowiednie gatunki traw ozdobnych do ogrodów i terenów zieleni |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O09.2_K01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student jest kreatywny w realizacji zadań | 2,0 | student nie ma świadomości samodokształcania się w zakresie wiedzy z traw ozdobnych |
3,0 | student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy z traw ozdobnych | |
3,5 | student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy z traw ozdobnych | |
4,0 | student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy z traw ozdobnych | |
4,5 | student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia się w zakresie wiedzy z traw ozdobnych | |
5,0 | student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy z traw ozdobnych, jest chętny do wyrażania opinii |
Literatura podstawowa
- Urbański P., Trawy ozdobne. Turzyce i sity., Państwowe Wydawnictwo Rolnicze I Leśne, Poznań, 2001
- Rak J., Trawy ozdobne. Uprawa i pielęgnacja, Multico, Warszawa, 2009
- Majtkowska G., Majtkowski W., Trawy ozdobne, Działkowiec, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Grounds R., Trawy ozdobne, Klub Dla Ciebie, 2009