Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Estetyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Estetyka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Agata Zbylut <Agata.Zbylut@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z historii powszechnej i historii sztuki nabyta w trakcie nauki na poziomie podstawowym i średnim

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Prezentacja estetyki jako narzędzia porządkującego różnorodne zjawiska w sztuce.
C-2Zapoznanie studenta z podstawowymi koncepcjami estetycznymi od starożytności do współczesności, ze szczególnym uwzględnieniem architektury krajobrazu.
C-3Zapoznanie ze znaczeniem i pozycją jaką zajmuje dzieło sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne i jego konfrontacja z pojęciem piękna oraz współudział w kształtowaniu kultury, w tym architektury krajobrazu.
C-4Zapoznanie z najnowszymi zjawiskami w kulturze związanymi z estetyzacją życia codziennego, estetyką mediów elektronicznych oraz kulturą popularną i ich wpływ na kształtowanie otoczenia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawowe koncepce estetyczne od starożytności do współczesności ze szczególnym uwzględnieniem sztuki najnowszej i ich wpływ na kształt architektury krajobrazu.9
T-W-2Znaczenie dzieła sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne2
T-W-3Najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyką życia codziennego, również w kontakście architektury krajobrazu.2
T-W-4Estetyka mediów elektronicznych oraz kultury popularnej i ich wpływ na kształtowanie otoczenia.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Udział w wystawach w galeriach i innych wydarzeniach artystycznych15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach Udział w wystawach i ekspozycjach muzealnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny Ocena znajomości wydarzeń artystycznych, wystaw, ekspozycji muzealnych w regionie aktywności studenta

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O02.1_W01
Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki kształtowania krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. Zna najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyzacją życia codziennego, również w kształtowaniu krajobrazu. Zna estetykę mediów elektronicznych i kultury popularnej i ich wpływ na otoczenie.
AK_1A_W11A1_W11, A1_W12, T1A_W08InzA_W03C-1, C-2, C-3, C-4T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O02.1_U17
Student ocenia na poziomie podstawowym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki.
AK_1A_U17T1A_U08, T1A_U13InzA_U01, InzA_U05C-1, C-2, C-3, C-4T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O02.1_K01
Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym i swój udział i odpowiedzialność w kształtowaniu estetycznym rzeczywistości.
AK_1A_K01A1_K02, T1A_K02InzA_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1S-1, S-2
AK_1A_O02.1_K02
Student jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości i potrafi wykorzystać jej założenia do budowania własnej postawy twórczej.
AK_1A_K02A1_K02C-1, C-2, C-3, C-4T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1S-1, S-2
AK_1A_O02.1_K04
Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci.
AK_1A_K04T1A_K02InzA_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1S-1, S-2
AK_1A_O02.1_K05
Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście założeń estetycznych powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
AK_1A_K05A1_K02, T1A_K02, T1A_K07InzA_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1S-1, S-2
AK_1A_O02.1_K08
Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony.
AK_1A_K08R1A_K06, T1A_K02, T1A_K05InzA_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O02.1_W01
Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki kształtowania krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. Zna najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyzacją życia codziennego, również w kształtowaniu krajobrazu. Zna estetykę mediów elektronicznych i kultury popularnej i ich wpływ na otoczenie.
2,0Student nie zna podstawowych koncepcji estetycznych, nie rozumie ich uwarunkowań kulturowych i filozoficznych.
3,0Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki kształtowania krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
3,5Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki kształtowania krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. Posiada wiedzę pozwalającą na ocenę wybranych zjawisk estetycznych i kulturalnych.
4,0Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki kształtowania krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. Posiada wiedzę pozwalającą na ocenę wybranych zjawisk estetycznych i kulturalnych. Zna najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyzacją życia codziennego, również w kształtowaniu krajobrazu.
4,5Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki kształtowania krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. Posiada wiedzę pozwalającą na ocenę wybranych zjawisk estetycznych i kulturalnych. Zna najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyzacją życia codziennego, również w kształtowaniu krajobrazu. Zna estetykę mediów elektronicznych i kultury popularnej i ich wpływ na otoczenie.
5,0Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki kształtowania krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. Posiada wiedzę pozwalającą na ocenę wybranych zjawisk estetycznych i kulturalnych. Zna najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyzacją życia codziennego, również w kształtowaniu krajobrazu. Zna estetykę mediów elektronicznych i kultury popularnej i ich wpływ na otoczenie. Nabył wiedzę w sposób bezpośredni poprzez aktywny udział w życiu kulturalnym, wystawach muzealnych igaleryjnych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O02.1_U17
Student ocenia na poziomie podstawowym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki.
2,0Student nie potrafi ocenić na poziomie podstawowym wartości kulturowej krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki.
3,0Student ocenia na poziomie podstawowym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki.
3,5Student ocenia na poziomie podstawowym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki. Potrafi przeanalizować i interpretować zjawiska estetyczne w sposób zadowalający.
4,0Student ocenia na poziomie podstawowym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki. Umie przeanalizować i interpretować zjawiska estetyczne.
4,5Student ocenia na poziomie podstawowym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki. Umie przeanalizować i interpretować zjawiska estetyczne. Potrafi swobodnie o nich dyskutować. Potrafi przeanalizować zjawiska z zakresu kultury w których uczestniczył.
5,0Student ocenia na poziomie podstawowym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki. Potrafi swobodnie dyskutować o zjawiskach estetycznych. Umie przeanalizować i zinterpretować dzieło sztuki powiązane z architekturą krajobrazu. Potrafi swobodnie i aktywnie dyskutować o zjawiskach z zakresu kultury w których uczestniczył.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O02.1_K01
Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym i swój udział i odpowiedzialność w kształtowaniu estetycznym rzeczywistości.
2,0Student nie jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Nie docenia znaczenia stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym.
3,0Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym.
3,5Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym i swój udział i odpowiedzialność w kształtowaniu estetycznym rzeczywistości.
4,0Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym i swój udział i odpowiedzialność w kształtowaniu estetycznym rzeczywistości. Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę.
4,5Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym i swój udział i odpowiedzialność w kształtowaniu estetycznym rzeczywistości. Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę, wyciągać wnioski, analizować i poddawać krytyce zjawiska estetyczne i artystyczne.
5,0Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym i swój udział i odpowiedzialność w kształtowaniu estetycznym rzeczywistości.Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę, wyciągać wnioski, analizować i poddawać krytyce zjawiska estetyczne i artystyczne. Potrafi myśleć w sposób otwarty, nowoczesny, zdeterminowany i kreatywny.
AK_1A_O02.1_K02
Student jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości i potrafi wykorzystać jej założenia do budowania własnej postawy twórczej.
2,0Student nie jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości i nie potrafi wykorzystać jej założeń do budowania własnej postawy twórczej.
3,0Student jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości i potrafi wykorzystać jej założenia do budowania własnej postawy twórczej.
3,5Student jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją ocenić, docenić i wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej. Potrafi swobodnie podawać przykłady rozwiązań estetycznych wykorzystanych do budowania krajobrazu przypisanych do danej epoki i miejsca.
4,0Student jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją ocenić, docenić i wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej. Potrafi swobodnie podawać przykłady rozwiązań estetycznych wykorzystanych do budowania krajobrazu przypisanych do danej epoki i miejsca.
4,5Student jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją ocenić, docenić i wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej. Potrafi swobodnie podawać przykłady rozwiązań estetycznych wykorzystanych do budowania krajobrazu przypisanych do danej epoki i miejsca. Jest aktywny w kontakcie ze sztuką.
5,0Student jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją ocenić, docenić i wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej. Potrafi swobodnie podawać przykłady rozwiązań estetycznych wykorzystanych do budowania krajobrazu przypisanych do danej epoki i miejsca. Jest aktywny w kontakcie ze sztuką, potrafi dyskutować o jej wybranych założeniach i znaczeniu.
AK_1A_O02.1_K04
Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci.
2,0Student nie ma świadomości ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci.
3,0Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci.
3,5Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci. Zna jego znaczenie i potrzebę ochrony. Zna liczne przykłady rozwiązań estetycznych w swoim regionie.
4,0Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci. Zna jego znaczenie i potrzebę ochrony. Zna liczne przykłady rozwiązań estetycznych w swoim regionie, potrafi je omówić, przeanalizować i prowadzić polemikę.
4,5Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci. Zna jego znaczenie i potrzebę ochrony. Zna liczne przykłady rozwiązań estetycznych w swoim regionie, potrafi je omówić, przeanalizować i prowadzić polemikę. Potrafi podawać przykłady właściwej i niewłaściwej ochrony krajobrazu.
5,0Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci. Zna jego znaczenie i potrzebę ochrony. Zna liczne przykłady rozwiązań estetycznych w swoim regionie, potrafi je omówić, przeanalizować i prowadzić polemikę. Potrafi podawać liczne przykłady właściwej i niewłaściwej ochrony krajobrazu. Potrafi poszukiwać wiedzy samodzielnie.
AK_1A_O02.1_K05
Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście założeń estetycznych powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
2,0Student nie rozumie architektury krajobrazu w kontekście założeń estetycznych powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
3,0Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście tylko wybranych założeń estetycznych przedstawionych na wykładach, powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
3,5Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście większości przedstawionych na wykładach założeń estetycznych powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
4,0Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście założeń estetycznych powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
4,5Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście założeń estetycznych powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Potrafi o nich swobodnie dyskutować.
5,0Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście założeń estetycznych powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Potrafi o nich swobodnie dyskutować i wykorzystywać podczas pracy twórczej.
AK_1A_O02.1_K08
Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony.
2,0Student nie ma świadomości znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony.
3,0Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony.
3,5Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony. Zna przykłady rewitalizacji architektury krajobrazu na świecie i w najbliższym otoczeniu.
4,0Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony. Zna przykłady rewitalizacji architektury krajobrazu na świecie i w najbliższym otoczeniu. Ma świadomość potrzeby samodzielnego zdobywania wiedzy w tym zakresie.
4,5Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony. Zna przykłady rewitalizacji architektury krajobrazu na świecie i w najbliższym otoczeniu. Ma świadomość potrzeby i potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę.
5,0Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony. Zna przykłady rewitalizacji architektury krajobrazu na świecie i w najbliższym otoczeniu, potrafi je opisać i o nich dyskutować. Ma świadomość potrzeby i potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę.

Literatura podstawowa

  1. Umberto Eco, Historia piękna, Dom Wydawniczy Rebis, Poznńa, 2005
  2. Umberto Eco, Historia brzydoty, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań, 2007
  3. Władysław Tatarkiewicz, Historia estetyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Sp. z o. o., Warszawa, 2006
  2. John Berger, Sposoby widzenia, Fundacja Aletheia, Warszawa, 2008
  3. John Berger, O patrzeniu, Fundacja Alteia, Warszawa, 2009
  4. obieg.pl, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe koncepce estetyczne od starożytności do współczesności ze szczególnym uwzględnieniem sztuki najnowszej i ich wpływ na kształt architektury krajobrazu.9
T-W-2Znaczenie dzieła sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne2
T-W-3Najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyką życia codziennego, również w kontakście architektury krajobrazu.2
T-W-4Estetyka mediów elektronicznych oraz kultury popularnej i ich wpływ na kształtowanie otoczenia.2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Udział w wystawach w galeriach i innych wydarzeniach artystycznych15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.1_W01Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki kształtowania krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. Zna najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyzacją życia codziennego, również w kształtowaniu krajobrazu. Zna estetykę mediów elektronicznych i kultury popularnej i ich wpływ na otoczenie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W11zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W11zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe w historii poszczególnych dyscyplin artystycznych oraz zna publikacje związane z tymi zagadnieniami
A1_W12wykazuje się znajomością stylów w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Prezentacja estetyki jako narzędzia porządkującego różnorodne zjawiska w sztuce.
C-2Zapoznanie studenta z podstawowymi koncepcjami estetycznymi od starożytności do współczesności, ze szczególnym uwzględnieniem architektury krajobrazu.
C-3Zapoznanie ze znaczeniem i pozycją jaką zajmuje dzieło sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne i jego konfrontacja z pojęciem piękna oraz współudział w kształtowaniu kultury, w tym architektury krajobrazu.
C-4Zapoznanie z najnowszymi zjawiskami w kulturze związanymi z estetyzacją życia codziennego, estetyką mediów elektronicznych oraz kulturą popularną i ich wpływ na kształtowanie otoczenia
Treści programoweT-W-3Najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyką życia codziennego, również w kontakście architektury krajobrazu.
T-W-2Znaczenie dzieła sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne
T-W-4Estetyka mediów elektronicznych oraz kultury popularnej i ich wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-1Podstawowe koncepce estetyczne od starożytności do współczesności ze szczególnym uwzględnieniem sztuki najnowszej i ich wpływ na kształt architektury krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach Udział w wystawach i ekspozycjach muzealnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny Ocena znajomości wydarzeń artystycznych, wystaw, ekspozycji muzealnych w regionie aktywności studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych koncepcji estetycznych, nie rozumie ich uwarunkowań kulturowych i filozoficznych.
3,0Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki kształtowania krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
3,5Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki kształtowania krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. Posiada wiedzę pozwalającą na ocenę wybranych zjawisk estetycznych i kulturalnych.
4,0Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki kształtowania krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. Posiada wiedzę pozwalającą na ocenę wybranych zjawisk estetycznych i kulturalnych. Zna najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyzacją życia codziennego, również w kształtowaniu krajobrazu.
4,5Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki kształtowania krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. Posiada wiedzę pozwalającą na ocenę wybranych zjawisk estetycznych i kulturalnych. Zna najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyzacją życia codziennego, również w kształtowaniu krajobrazu. Zna estetykę mediów elektronicznych i kultury popularnej i ich wpływ na otoczenie.
5,0Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki kształtowania krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. Posiada wiedzę pozwalającą na ocenę wybranych zjawisk estetycznych i kulturalnych. Zna najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyzacją życia codziennego, również w kształtowaniu krajobrazu. Zna estetykę mediów elektronicznych i kultury popularnej i ich wpływ na otoczenie. Nabył wiedzę w sposób bezpośredni poprzez aktywny udział w życiu kulturalnym, wystawach muzealnych igaleryjnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.1_U17Student ocenia na poziomie podstawowym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U17ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Prezentacja estetyki jako narzędzia porządkującego różnorodne zjawiska w sztuce.
C-2Zapoznanie studenta z podstawowymi koncepcjami estetycznymi od starożytności do współczesności, ze szczególnym uwzględnieniem architektury krajobrazu.
C-3Zapoznanie ze znaczeniem i pozycją jaką zajmuje dzieło sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne i jego konfrontacja z pojęciem piękna oraz współudział w kształtowaniu kultury, w tym architektury krajobrazu.
C-4Zapoznanie z najnowszymi zjawiskami w kulturze związanymi z estetyzacją życia codziennego, estetyką mediów elektronicznych oraz kulturą popularną i ich wpływ na kształtowanie otoczenia
Treści programoweT-W-3Najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyką życia codziennego, również w kontakście architektury krajobrazu.
T-W-2Znaczenie dzieła sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne
T-W-4Estetyka mediów elektronicznych oraz kultury popularnej i ich wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-1Podstawowe koncepce estetyczne od starożytności do współczesności ze szczególnym uwzględnieniem sztuki najnowszej i ich wpływ na kształt architektury krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach Udział w wystawach i ekspozycjach muzealnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny Ocena znajomości wydarzeń artystycznych, wystaw, ekspozycji muzealnych w regionie aktywności studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ocenić na poziomie podstawowym wartości kulturowej krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki.
3,0Student ocenia na poziomie podstawowym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki.
3,5Student ocenia na poziomie podstawowym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki. Potrafi przeanalizować i interpretować zjawiska estetyczne w sposób zadowalający.
4,0Student ocenia na poziomie podstawowym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki. Umie przeanalizować i interpretować zjawiska estetyczne.
4,5Student ocenia na poziomie podstawowym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki. Umie przeanalizować i interpretować zjawiska estetyczne. Potrafi swobodnie o nich dyskutować. Potrafi przeanalizować zjawiska z zakresu kultury w których uczestniczył.
5,0Student ocenia na poziomie podstawowym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki. Potrafi swobodnie dyskutować o zjawiskach estetycznych. Umie przeanalizować i zinterpretować dzieło sztuki powiązane z architekturą krajobrazu. Potrafi swobodnie i aktywnie dyskutować o zjawiskach z zakresu kultury w których uczestniczył.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.1_K01Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym i swój udział i odpowiedzialność w kształtowaniu estetycznym rzeczywistości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Prezentacja estetyki jako narzędzia porządkującego różnorodne zjawiska w sztuce.
C-2Zapoznanie studenta z podstawowymi koncepcjami estetycznymi od starożytności do współczesności, ze szczególnym uwzględnieniem architektury krajobrazu.
C-3Zapoznanie ze znaczeniem i pozycją jaką zajmuje dzieło sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne i jego konfrontacja z pojęciem piękna oraz współudział w kształtowaniu kultury, w tym architektury krajobrazu.
C-4Zapoznanie z najnowszymi zjawiskami w kulturze związanymi z estetyzacją życia codziennego, estetyką mediów elektronicznych oraz kulturą popularną i ich wpływ na kształtowanie otoczenia
Treści programoweT-W-3Najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyką życia codziennego, również w kontakście architektury krajobrazu.
T-W-2Znaczenie dzieła sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne
T-W-4Estetyka mediów elektronicznych oraz kultury popularnej i ich wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-1Podstawowe koncepce estetyczne od starożytności do współczesności ze szczególnym uwzględnieniem sztuki najnowszej i ich wpływ na kształt architektury krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach Udział w wystawach i ekspozycjach muzealnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny Ocena znajomości wydarzeń artystycznych, wystaw, ekspozycji muzealnych w regionie aktywności studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Nie docenia znaczenia stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym.
3,0Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym.
3,5Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym i swój udział i odpowiedzialność w kształtowaniu estetycznym rzeczywistości.
4,0Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym i swój udział i odpowiedzialność w kształtowaniu estetycznym rzeczywistości. Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę.
4,5Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym i swój udział i odpowiedzialność w kształtowaniu estetycznym rzeczywistości. Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę, wyciągać wnioski, analizować i poddawać krytyce zjawiska estetyczne i artystyczne.
5,0Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym i swój udział i odpowiedzialność w kształtowaniu estetycznym rzeczywistości.Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę, wyciągać wnioski, analizować i poddawać krytyce zjawiska estetyczne i artystyczne. Potrafi myśleć w sposób otwarty, nowoczesny, zdeterminowany i kreatywny.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.1_K02Student jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości i potrafi wykorzystać jej założenia do budowania własnej postawy twórczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-1Prezentacja estetyki jako narzędzia porządkującego różnorodne zjawiska w sztuce.
C-2Zapoznanie studenta z podstawowymi koncepcjami estetycznymi od starożytności do współczesności, ze szczególnym uwzględnieniem architektury krajobrazu.
C-3Zapoznanie ze znaczeniem i pozycją jaką zajmuje dzieło sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne i jego konfrontacja z pojęciem piękna oraz współudział w kształtowaniu kultury, w tym architektury krajobrazu.
C-4Zapoznanie z najnowszymi zjawiskami w kulturze związanymi z estetyzacją życia codziennego, estetyką mediów elektronicznych oraz kulturą popularną i ich wpływ na kształtowanie otoczenia
Treści programoweT-W-3Najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyką życia codziennego, również w kontakście architektury krajobrazu.
T-W-2Znaczenie dzieła sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne
T-W-4Estetyka mediów elektronicznych oraz kultury popularnej i ich wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-1Podstawowe koncepce estetyczne od starożytności do współczesności ze szczególnym uwzględnieniem sztuki najnowszej i ich wpływ na kształt architektury krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach Udział w wystawach i ekspozycjach muzealnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny Ocena znajomości wydarzeń artystycznych, wystaw, ekspozycji muzealnych w regionie aktywności studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości i nie potrafi wykorzystać jej założeń do budowania własnej postawy twórczej.
3,0Student jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości i potrafi wykorzystać jej założenia do budowania własnej postawy twórczej.
3,5Student jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją ocenić, docenić i wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej. Potrafi swobodnie podawać przykłady rozwiązań estetycznych wykorzystanych do budowania krajobrazu przypisanych do danej epoki i miejsca.
4,0Student jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją ocenić, docenić i wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej. Potrafi swobodnie podawać przykłady rozwiązań estetycznych wykorzystanych do budowania krajobrazu przypisanych do danej epoki i miejsca.
4,5Student jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją ocenić, docenić i wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej. Potrafi swobodnie podawać przykłady rozwiązań estetycznych wykorzystanych do budowania krajobrazu przypisanych do danej epoki i miejsca. Jest aktywny w kontakcie ze sztuką.
5,0Student jest wrażliwy na przejawy estetyki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją ocenić, docenić i wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej. Potrafi swobodnie podawać przykłady rozwiązań estetycznych wykorzystanych do budowania krajobrazu przypisanych do danej epoki i miejsca. Jest aktywny w kontakcie ze sztuką, potrafi dyskutować o jej wybranych założeniach i znaczeniu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.1_K04Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K04ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Prezentacja estetyki jako narzędzia porządkującego różnorodne zjawiska w sztuce.
C-2Zapoznanie studenta z podstawowymi koncepcjami estetycznymi od starożytności do współczesności, ze szczególnym uwzględnieniem architektury krajobrazu.
C-3Zapoznanie ze znaczeniem i pozycją jaką zajmuje dzieło sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne i jego konfrontacja z pojęciem piękna oraz współudział w kształtowaniu kultury, w tym architektury krajobrazu.
C-4Zapoznanie z najnowszymi zjawiskami w kulturze związanymi z estetyzacją życia codziennego, estetyką mediów elektronicznych oraz kulturą popularną i ich wpływ na kształtowanie otoczenia
Treści programoweT-W-3Najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyką życia codziennego, również w kontakście architektury krajobrazu.
T-W-2Znaczenie dzieła sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne
T-W-4Estetyka mediów elektronicznych oraz kultury popularnej i ich wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-1Podstawowe koncepce estetyczne od starożytności do współczesności ze szczególnym uwzględnieniem sztuki najnowszej i ich wpływ na kształt architektury krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach Udział w wystawach i ekspozycjach muzealnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny Ocena znajomości wydarzeń artystycznych, wystaw, ekspozycji muzealnych w regionie aktywności studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci.
3,0Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci.
3,5Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci. Zna jego znaczenie i potrzebę ochrony. Zna liczne przykłady rozwiązań estetycznych w swoim regionie.
4,0Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci. Zna jego znaczenie i potrzebę ochrony. Zna liczne przykłady rozwiązań estetycznych w swoim regionie, potrafi je omówić, przeanalizować i prowadzić polemikę.
4,5Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci. Zna jego znaczenie i potrzebę ochrony. Zna liczne przykłady rozwiązań estetycznych w swoim regionie, potrafi je omówić, przeanalizować i prowadzić polemikę. Potrafi podawać przykłady właściwej i niewłaściwej ochrony krajobrazu.
5,0Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu w kontekście założeń estetycznych i związanego z nią genius loci. Zna jego znaczenie i potrzebę ochrony. Zna liczne przykłady rozwiązań estetycznych w swoim regionie, potrafi je omówić, przeanalizować i prowadzić polemikę. Potrafi podawać liczne przykłady właściwej i niewłaściwej ochrony krajobrazu. Potrafi poszukiwać wiedzy samodzielnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.1_K05Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście założeń estetycznych powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K05rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Prezentacja estetyki jako narzędzia porządkującego różnorodne zjawiska w sztuce.
C-2Zapoznanie studenta z podstawowymi koncepcjami estetycznymi od starożytności do współczesności, ze szczególnym uwzględnieniem architektury krajobrazu.
C-3Zapoznanie ze znaczeniem i pozycją jaką zajmuje dzieło sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne i jego konfrontacja z pojęciem piękna oraz współudział w kształtowaniu kultury, w tym architektury krajobrazu.
C-4Zapoznanie z najnowszymi zjawiskami w kulturze związanymi z estetyzacją życia codziennego, estetyką mediów elektronicznych oraz kulturą popularną i ich wpływ na kształtowanie otoczenia
Treści programoweT-W-3Najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyką życia codziennego, również w kontakście architektury krajobrazu.
T-W-2Znaczenie dzieła sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne
T-W-4Estetyka mediów elektronicznych oraz kultury popularnej i ich wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-1Podstawowe koncepce estetyczne od starożytności do współczesności ze szczególnym uwzględnieniem sztuki najnowszej i ich wpływ na kształt architektury krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach Udział w wystawach i ekspozycjach muzealnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny Ocena znajomości wydarzeń artystycznych, wystaw, ekspozycji muzealnych w regionie aktywności studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie architektury krajobrazu w kontekście założeń estetycznych powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
3,0Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście tylko wybranych założeń estetycznych przedstawionych na wykładach, powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
3,5Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście większości przedstawionych na wykładach założeń estetycznych powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
4,0Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście założeń estetycznych powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
4,5Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście założeń estetycznych powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Potrafi o nich swobodnie dyskutować.
5,0Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście założeń estetycznych powstających w kontekstach: ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Potrafi o nich swobodnie dyskutować i wykorzystywać podczas pracy twórczej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.1_K08Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K08ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Prezentacja estetyki jako narzędzia porządkującego różnorodne zjawiska w sztuce.
C-2Zapoznanie studenta z podstawowymi koncepcjami estetycznymi od starożytności do współczesności, ze szczególnym uwzględnieniem architektury krajobrazu.
C-3Zapoznanie ze znaczeniem i pozycją jaką zajmuje dzieło sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne i jego konfrontacja z pojęciem piękna oraz współudział w kształtowaniu kultury, w tym architektury krajobrazu.
C-4Zapoznanie z najnowszymi zjawiskami w kulturze związanymi z estetyzacją życia codziennego, estetyką mediów elektronicznych oraz kulturą popularną i ich wpływ na kształtowanie otoczenia
Treści programoweT-W-3Najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyką życia codziennego, również w kontakście architektury krajobrazu.
T-W-2Znaczenie dzieła sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne
T-W-4Estetyka mediów elektronicznych oraz kultury popularnej i ich wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-1Podstawowe koncepce estetyczne od starożytności do współczesności ze szczególnym uwzględnieniem sztuki najnowszej i ich wpływ na kształt architektury krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach Udział w wystawach i ekspozycjach muzealnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny Ocena znajomości wydarzeń artystycznych, wystaw, ekspozycji muzealnych w regionie aktywności studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony.
3,0Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony.
3,5Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony. Zna przykłady rewitalizacji architektury krajobrazu na świecie i w najbliższym otoczeniu.
4,0Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony. Zna przykłady rewitalizacji architektury krajobrazu na świecie i w najbliższym otoczeniu. Ma świadomość potrzeby samodzielnego zdobywania wiedzy w tym zakresie.
4,5Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony. Zna przykłady rewitalizacji architektury krajobrazu na świecie i w najbliższym otoczeniu. Ma świadomość potrzeby i potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę.
5,0Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony. Zna przykłady rewitalizacji architektury krajobrazu na świecie i w najbliższym otoczeniu, potrafi je opisać i o nich dyskutować. Ma świadomość potrzeby i potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę.