Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Wstęp do planowania przestrzennego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wstęp do planowania przestrzennego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 20 2,00,50zaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami planowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych w tym wymaganiami estetyczno-krajobrazowymi, funkcjonalno-programowymi i prawnymi.
C-2Zapoznanie studentów z dawnymi i współczesnymi koncepcjami planowania miast i osiedli
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami kompozycji urbanistycznej.
C-4Ukształtowanie umiejętności dotyczących przygotowania projektu niewielkiego zespołu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Etapy i metodyka powstawania projektu.1
T-P-2Analiza stanu istniejącego terenu. Zajęcia terenowe. Analiza urbanistyczna terenu.4
T-P-3Koncepcja zagospodarowania terenu - układ komunikacji osiedla i rozplanowanie działek4
T-P-4Przegląd międzysemestralny na ocenę2
T-P-5Koncepcja zagospodarowania terenu - kształtowanie wnętrz urbanistycznych i zieleni publicznej4
T-P-6Zagospodarowanie wybranego wnętrza urbanistycznego. Detal urbanistyczny. Dobór nawierzchni i elemnetów małej architektury4
T-P-7Prezentacja projektu i opracowanie graficzne plansz1
20
wykłady
T-W-1Wprowadzenie w problematykę planowania przestrzennego. Ład przestrzenny jako cele planowania przestrzennego2
T-W-2Komponowanie zespołów mieszkaniowych - zagadnienie skali, budowy wnętrz urbanistycznych, kompozycji urbanistycznej.4
T-W-3Podstawowe zasady planowania, programowania i kształtowania terenów mieszkaniowych. Przepisy dotyczące wymaganych wymiarów i odległości w projektowaniu zespołów osiedlowych. Komunikacja w osiedlu. Rekreacja w osiedlu5
T-W-4Poszukiwania miasta idealnego - ewolucja zasad dla planowania miast i terenów mieszkaniowych (skala regionu, miasta i placu)4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Obecność na zajęciach i praca nad opracowaniem projektu podczas zajeć20
A-P-2Praca poza zajęciami nad wykonaniem rysunków i makiety projektowanego zespołu35
A-P-3Przygotowanie do przeglądu5
60
wykłady
A-W-1Obecność na wykładach15
A-W-2Przygotowanie do kolokwium15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny. Ocena etapu pierwszego pracy semestralnej. Ocenie podlega poprawność i merytoryczna i zakres a także estetyka wykonanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny (plansze projektowe i makieta). Ocenie podlega poprawność merytoryczna, zakres i estetyka wykonanej pracy oraz oryginalność koncepcji, jej wartość artystyczna oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe przyjętych rozwiązań.
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C18_W10
Zna podstawowe zasady komponowania i projektowania (w tym wymiary i odległości wymagane w zagospodarowaniu terenów mieszkaniowych) prostych zespołów urbanistycznych.
AK_1A_W10R1A_W08, T1A_W08InzA_W03C-1, C-3T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1, M-2, M-3S-3, S-1, S-2
AK_1A_C18_W11
Wskazuje i charakteryzuje podstawowe koncepcje dotyczące planowania miast i terenów mieszkaniowych oraz współczesne tendencje w ich kształtowaniu
AK_1A_W11A1_W11, A1_W12, T1A_W08InzA_W03C-2T-W-4M-1, M-3S-3
AK_1A_C18_W13
Zna podstawowe przepisy prawne i procedury stosowane w planowaniu przestrzennym
AK_1A_W13R1A_W03, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10InzA_W03, InzA_W04C-1T-W-3M-1, M-3S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C18_U04
Potrafi sporządzić plansze projektowe oraz makietę dla prezentacji opracowanej koncepcji
AK_1A_U04A1_U24, R1A_U02, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U15InzA_U07C-4T-P-7M-3S-2
AK_1A_C18_U06
Potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny z zastosowaniem zasad kompozycji urbanistycznej oraz planowania i programowania terenów mieszkaniowych.
AK_1A_U06T1A_U07, T1A_U08, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-4, C-3T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-W-3, T-W-2M-1, M-2, M-3S-3, S-1, S-2
AK_1A_C18_U09
Potrafi przeanalizować uwarunkowania sytuacyjne stosując standardowe dla planowania niewielkiego zespołu urbanistycznego analizy.
AK_1A_U09T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05C-4T-P-2M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C18_K01
Potrafi twórczo kreować przestrzeń wykorzystując działanie kompozycji urbanistycznej i jej elementów.
AK_1A_K01A1_K02, T1A_K02InzA_K01C-3T-P-5, T-W-2M-3S-1, S-2
AK_1A_C18_K11
Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego.
AK_1A_K11A1_K03, A1_K05, R1A_K02, R1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-4T-P-1M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C18_W10
Zna podstawowe zasady komponowania i projektowania (w tym wymiary i odległości wymagane w zagospodarowaniu terenów mieszkaniowych) prostych zespołów urbanistycznych.
2,0Student nie umie wytłumaczyć większości podstawowych zasad dotyczących komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych.
3,0Student poprawnie tłumaczy opisowo większość podstawowych zasad dotyczących komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych.
3,5Student poprawnie tłumaczy opisowo i częściowo graficznie podstawowe zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych.
4,0Student poprawnie tłumaczy (opisowo i graficznie) podstawowe zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych.
4,5Student poprawnie tłumaczy (opisowo i graficznie) podstawe zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych oraz potrafi wybrać rozwiązania przestrzenne korzystne dla danej sytuacji.
5,0Student poprawnie tłumaczy (opisowo i graficznie) podstawowe zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych oraz potrafi wybrać rozwiązania przestrzenne korzystne dla danej sytuacji, cechujące się wysoką jakoscią.
AK_1A_C18_W11
Wskazuje i charakteryzuje podstawowe koncepcje dotyczące planowania miast i terenów mieszkaniowych oraz współczesne tendencje w ich kształtowaniu
2,0Student nie umie wskazać większości z podstawowych koncepcji dotyczących planowania miast i osiedli ani zidentyfikować ich ważniejszych cech.
3,0Student poprawnie wskazuje większość z podstawowych koncepcji dotyczących planowania miast i osiedli oraz identyfiuje ich ważniejsze cechy.
3,5Student poprawnie wskazuje i charakteryzuje podstawowe koncepcje dotyczące miast i osiedli oraz współczesne tendencje ich kształtowania.
4,0Student poprawnie wskazuje i charakteryzuje podstawowe koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli oraz współczesne tendencje ich kształtowania oraz potrafi porównać ich podstawowe cechy.
4,5Student poprawnie wskazuje i charakteryzuje podstawowe koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli oraz współczesne tendencje ich kształtowania a także potrafi je porównać ich jakość/efektywność.
5,0Student porawnie wskazuje i chrakteryzuje podstawowe tendencje dotyczące planowania miast i osiedli oraz współczesne tendencje ich kształtowania a także potrafi je porównać i samodzielnie wskazać pożądane kierunki dla poprawy ich jakości.
AK_1A_C18_W13
Zna podstawowe przepisy prawne i procedury stosowane w planowaniu przestrzennym
2,0Student nie potrafi wymienić i objaśnić większości podstawowych przepisów prawnych stosowanych w projektowaniu niewielkiego zespołu urbanistycznego.
3,0Student poprawnie wymienia i objaśnia opisowo większość podstawowych przepisów prawnych stosowanych w projektowaniu niewielkiego zespołu urbanistycznego.
3,5Student poprawnie wymienia i objaśnia (opisowo i częściowo graficznie) większość podstawowych przepsiów prawnych stosowanych w projektowaniu niewielkiego zespołu urbanistycznego.
4,0Student poprawnie wymienia i objaśnia (opisowo i graficznie) podstawowe przepisy prawne stosowane planowaniu niewielkiego zespołu urbanistycznego.
4,5Student poprawnie wymienia i objaśnia (opisowo i graficznie) podstawowe przepisy prawne stosowane w projektowaniu niewielkiego zespołu urbanistycznego oraz poprawnie dobiera wytyczne dla danej sytuacji.
5,0Student poprawnie wymienia i objaśnia (opisowo i graficznie) podstawowe przepisy prawne stosowane w projektowaniu niewielkiego zespołu urbanistycznego, poprawnie dobiera wytyczne dla danej sytuacji z jednoczesną dbałością o jakość uzyskanej przestrzeni.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C18_U04
Potrafi sporządzić plansze projektowe oraz makietę dla prezentacji opracowanej koncepcji
2,0Student nie potrafi sporządzić podstawowych rysunków prezentujących koncepcję ani wykonać makiety urbanistycznej.
3,0Student prawidłowo sporządza podstawowe rysunki oraz wykonuje makietę urbanistyczną.
3,5Student prawidłowo i czytelnie sporządza podstawowe rysunki projektowe oraz prawidłowo wykonuje makietę urbanistyczną.
4,0Student prawidłowo sporządza podstawowe i uzupełniające (określone przez prowadzącego) rysunki projektowe i komponuje je na planszach oraz prawidłowo wykonuje makietę urbanistyczną.
4,5Student prawidłowo sporządza podstawowe i uzupełniające (określone przez prowadzącego) rysunki projektowe i komponuje je na planszach tworząc estetyczną całość oraz prawidłowo i estetycznie wykonuje makietę urbanistyczną.
5,0Student prawidłowo sporządza wymagane rysunki projektowe i uzupełniające (określone przez prowadzącego) oraz samodzielnie uzupełnia je o widoki uzupełniające prezentacje koncepcji, komponuje je na planszach tworząc estetyczną całość oraz prawidłowo i estetycznie wykonuje makietę urbanistyczną. Przygotowany materiał cechuje orygialność i duża wartość artystyczna.
AK_1A_C18_U06
Potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny z zastosowaniem zasad kompozycji urbanistycznej oraz planowania i programowania terenów mieszkaniowych.
2,0Student nie potrafi zaprojektować niewielkiego zespołu urbanistycznego, a przyjęte rozwiązania cechuje niezrozumienie zasad kompozycji urb. i brak zastosowania podstawowych przepisów i wymogów.
3,0Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, ale pojawiają się drobne błędy w przyjętych rozwiązaniach.
3,5Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, który cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań.
4,0Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, który cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe.
4,5Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, który cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań oraz duże walory urbanistyczno-krajobrazowe.
5,0Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, który cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań, duże walory urbanistyczno-krajobrazowe oraz oryginalność koncepcji i duża wartość artystyczna.
AK_1A_C18_U09
Potrafi przeanalizować uwarunkowania sytuacyjne stosując standardowe dla planowania niewielkiego zespołu urbanistycznego analizy.
2,0Student nie potrafi dokonać analizy stanu istniejącego terenu oraz sporządzić inwentaryzacji urbanistycznej/ lub błędy w przygotowanym opracowaniu znacząco wpływają na jego wartość merytoryczną.
3,0Student przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i sporządza inwentaryzację urbanistyczną w której pojawiają się drobne błędy.
3,5Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i poprawnie sporządza inwentaryzację urbanistyczną.
4,0Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację urbanistyczną oraz potrafi zdefiniować formy pasujące do danych uwarunkowań.
4,5Student prawidłowo przeprowadza przeprowadza analizę stanu istniejącego, poprawnie sporządza inwentaryzację urbanistyczną oraz potrafi zdefiniować i wskazać przykłady form pasujących do danych uwarunkowań.
5,0Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego, poprawnie sporządza inwenaryzację urbanistyczną, potrafi zdefiniować i wsakazać przykłady form pasujących do danych uwarunkowań z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C18_K01
Potrafi twórczo kreować przestrzeń wykorzystując działanie kompozycji urbanistycznej i jej elementów.
2,0Student nie potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeni, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną
3,0Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując jednak spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną tylko w niewielkim stopniu.
3,5Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń uzyskując częściową spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,0Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,5Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną oraz wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu
5,0Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną oraz wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu oraz oryginalność myślenia.
AK_1A_C18_K11
Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego.
2,0Student nie uczestniczy w pracy zespołu.
3,0Student wykazuje głównie bierną postawę podczas pracy.
3,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, ale tylko w niektórych etapach powstawania projektu.
4,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu.
4,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, chętnie podejmuje dyskusje z członkami zespołu i prowadzącym prezentując swoje idee i koncepcje.
5,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, chętnie podejmuje dyskusje z członkami zespołu i prowadzącym prezentując swoje idee i koncepcje, a nawet przejmując rolę lidera zespołu.

Literatura podstawowa

  1. Adamczewska-Wejchert H., Kształtowanie zespołów mieszkaniowych, Arkady, Warszawa, 1995
  2. Alexiewicz G., Izbicki T. (red.), Współczesne tendencje w ksztaltowaniu terenow mieszkaniowych w świetle teorii i praktyki., Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1991
  3. Bohm A., Planowanie przestrzenne dla architektow krajobrazu. O czynniku kompozycji, Poitechnika Krakowska, Krakow, 2006
  4. Chmielewski J. M., Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2005
  5. Czarnecki W., Planowanie miast i osiedli. T. I i II, Warszawa, 1972
  6. Pawłowska K. (red.), Architektura krajobrazu a planowanie przestrzenne. Podręcznik dla studentów wyższych szkół technicznych, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2001
  7. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 7 kwietnia 2004 w sprawie waunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ch usytułowanie, 2011
  8. Wejchert K., Elementy kompozycji urbanistycznej, Arkady, Warszawa, 1984

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Etapy i metodyka powstawania projektu.1
T-P-2Analiza stanu istniejącego terenu. Zajęcia terenowe. Analiza urbanistyczna terenu.4
T-P-3Koncepcja zagospodarowania terenu - układ komunikacji osiedla i rozplanowanie działek4
T-P-4Przegląd międzysemestralny na ocenę2
T-P-5Koncepcja zagospodarowania terenu - kształtowanie wnętrz urbanistycznych i zieleni publicznej4
T-P-6Zagospodarowanie wybranego wnętrza urbanistycznego. Detal urbanistyczny. Dobór nawierzchni i elemnetów małej architektury4
T-P-7Prezentacja projektu i opracowanie graficzne plansz1
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie w problematykę planowania przestrzennego. Ład przestrzenny jako cele planowania przestrzennego2
T-W-2Komponowanie zespołów mieszkaniowych - zagadnienie skali, budowy wnętrz urbanistycznych, kompozycji urbanistycznej.4
T-W-3Podstawowe zasady planowania, programowania i kształtowania terenów mieszkaniowych. Przepisy dotyczące wymaganych wymiarów i odległości w projektowaniu zespołów osiedlowych. Komunikacja w osiedlu. Rekreacja w osiedlu5
T-W-4Poszukiwania miasta idealnego - ewolucja zasad dla planowania miast i terenów mieszkaniowych (skala regionu, miasta i placu)4
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Obecność na zajęciach i praca nad opracowaniem projektu podczas zajeć20
A-P-2Praca poza zajęciami nad wykonaniem rysunków i makiety projektowanego zespołu35
A-P-3Przygotowanie do przeglądu5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność na wykładach15
A-W-2Przygotowanie do kolokwium15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C18_W10Zna podstawowe zasady komponowania i projektowania (w tym wymiary i odległości wymagane w zagospodarowaniu terenów mieszkaniowych) prostych zespołów urbanistycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W10posiada podstawową wiedze w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami planowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych w tym wymaganiami estetyczno-krajobrazowymi, funkcjonalno-programowymi i prawnymi.
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami kompozycji urbanistycznej.
Treści programoweT-P-3Koncepcja zagospodarowania terenu - układ komunikacji osiedla i rozplanowanie działek
T-P-5Koncepcja zagospodarowania terenu - kształtowanie wnętrz urbanistycznych i zieleni publicznej
T-P-6Zagospodarowanie wybranego wnętrza urbanistycznego. Detal urbanistyczny. Dobór nawierzchni i elemnetów małej architektury
T-W-1Wprowadzenie w problematykę planowania przestrzennego. Ład przestrzenny jako cele planowania przestrzennego
T-W-3Podstawowe zasady planowania, programowania i kształtowania terenów mieszkaniowych. Przepisy dotyczące wymaganych wymiarów i odległości w projektowaniu zespołów osiedlowych. Komunikacja w osiedlu. Rekreacja w osiedlu
T-W-2Komponowanie zespołów mieszkaniowych - zagadnienie skali, budowy wnętrz urbanistycznych, kompozycji urbanistycznej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
S-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny. Ocena etapu pierwszego pracy semestralnej. Ocenie podlega poprawność i merytoryczna i zakres a także estetyka wykonanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny (plansze projektowe i makieta). Ocenie podlega poprawność merytoryczna, zakres i estetyka wykonanej pracy oraz oryginalność koncepcji, jej wartość artystyczna oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe przyjętych rozwiązań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wytłumaczyć większości podstawowych zasad dotyczących komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych.
3,0Student poprawnie tłumaczy opisowo większość podstawowych zasad dotyczących komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych.
3,5Student poprawnie tłumaczy opisowo i częściowo graficznie podstawowe zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych.
4,0Student poprawnie tłumaczy (opisowo i graficznie) podstawowe zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych.
4,5Student poprawnie tłumaczy (opisowo i graficznie) podstawe zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych oraz potrafi wybrać rozwiązania przestrzenne korzystne dla danej sytuacji.
5,0Student poprawnie tłumaczy (opisowo i graficznie) podstawowe zasady dotyczące komponowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych oraz potrafi wybrać rozwiązania przestrzenne korzystne dla danej sytuacji, cechujące się wysoką jakoscią.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C18_W11Wskazuje i charakteryzuje podstawowe koncepcje dotyczące planowania miast i terenów mieszkaniowych oraz współczesne tendencje w ich kształtowaniu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W11zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W11zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe w historii poszczególnych dyscyplin artystycznych oraz zna publikacje związane z tymi zagadnieniami
A1_W12wykazuje się znajomością stylów w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z dawnymi i współczesnymi koncepcjami planowania miast i osiedli
Treści programoweT-W-4Poszukiwania miasta idealnego - ewolucja zasad dla planowania miast i terenów mieszkaniowych (skala regionu, miasta i placu)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wskazać większości z podstawowych koncepcji dotyczących planowania miast i osiedli ani zidentyfikować ich ważniejszych cech.
3,0Student poprawnie wskazuje większość z podstawowych koncepcji dotyczących planowania miast i osiedli oraz identyfiuje ich ważniejsze cechy.
3,5Student poprawnie wskazuje i charakteryzuje podstawowe koncepcje dotyczące miast i osiedli oraz współczesne tendencje ich kształtowania.
4,0Student poprawnie wskazuje i charakteryzuje podstawowe koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli oraz współczesne tendencje ich kształtowania oraz potrafi porównać ich podstawowe cechy.
4,5Student poprawnie wskazuje i charakteryzuje podstawowe koncepcje dotyczące planowania miast i osiedli oraz współczesne tendencje ich kształtowania a także potrafi je porównać ich jakość/efektywność.
5,0Student porawnie wskazuje i chrakteryzuje podstawowe tendencje dotyczące planowania miast i osiedli oraz współczesne tendencje ich kształtowania a także potrafi je porównać i samodzielnie wskazać pożądane kierunki dla poprawy ich jakości.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C18_W13Zna podstawowe przepisy prawne i procedury stosowane w planowaniu przestrzennym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W13ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, w tym: przepisów prawnych, zasad sporządzania dokumentacji projektowej a w wykonawstwie podstawowych zasad bhp
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami planowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych w tym wymaganiami estetyczno-krajobrazowymi, funkcjonalno-programowymi i prawnymi.
Treści programoweT-W-3Podstawowe zasady planowania, programowania i kształtowania terenów mieszkaniowych. Przepisy dotyczące wymaganych wymiarów i odległości w projektowaniu zespołów osiedlowych. Komunikacja w osiedlu. Rekreacja w osiedlu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
S-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny. Ocena etapu pierwszego pracy semestralnej. Ocenie podlega poprawność i merytoryczna i zakres a także estetyka wykonanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny (plansze projektowe i makieta). Ocenie podlega poprawność merytoryczna, zakres i estetyka wykonanej pracy oraz oryginalność koncepcji, jej wartość artystyczna oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe przyjętych rozwiązań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić i objaśnić większości podstawowych przepisów prawnych stosowanych w projektowaniu niewielkiego zespołu urbanistycznego.
3,0Student poprawnie wymienia i objaśnia opisowo większość podstawowych przepisów prawnych stosowanych w projektowaniu niewielkiego zespołu urbanistycznego.
3,5Student poprawnie wymienia i objaśnia (opisowo i częściowo graficznie) większość podstawowych przepsiów prawnych stosowanych w projektowaniu niewielkiego zespołu urbanistycznego.
4,0Student poprawnie wymienia i objaśnia (opisowo i graficznie) podstawowe przepisy prawne stosowane planowaniu niewielkiego zespołu urbanistycznego.
4,5Student poprawnie wymienia i objaśnia (opisowo i graficznie) podstawowe przepisy prawne stosowane w projektowaniu niewielkiego zespołu urbanistycznego oraz poprawnie dobiera wytyczne dla danej sytuacji.
5,0Student poprawnie wymienia i objaśnia (opisowo i graficznie) podstawowe przepisy prawne stosowane w projektowaniu niewielkiego zespołu urbanistycznego, poprawnie dobiera wytyczne dla danej sytuacji z jednoczesną dbałością o jakość uzyskanej przestrzeni.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C18_U04Potrafi sporządzić plansze projektowe oraz makietę dla prezentacji opracowanej koncepcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U04wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U24zna formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności dotyczących przygotowania projektu niewielkiego zespołu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań.
Treści programoweT-P-7Prezentacja projektu i opracowanie graficzne plansz
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny (plansze projektowe i makieta). Ocenie podlega poprawność merytoryczna, zakres i estetyka wykonanej pracy oraz oryginalność koncepcji, jej wartość artystyczna oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe przyjętych rozwiązań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sporządzić podstawowych rysunków prezentujących koncepcję ani wykonać makiety urbanistycznej.
3,0Student prawidłowo sporządza podstawowe rysunki oraz wykonuje makietę urbanistyczną.
3,5Student prawidłowo i czytelnie sporządza podstawowe rysunki projektowe oraz prawidłowo wykonuje makietę urbanistyczną.
4,0Student prawidłowo sporządza podstawowe i uzupełniające (określone przez prowadzącego) rysunki projektowe i komponuje je na planszach oraz prawidłowo wykonuje makietę urbanistyczną.
4,5Student prawidłowo sporządza podstawowe i uzupełniające (określone przez prowadzącego) rysunki projektowe i komponuje je na planszach tworząc estetyczną całość oraz prawidłowo i estetycznie wykonuje makietę urbanistyczną.
5,0Student prawidłowo sporządza wymagane rysunki projektowe i uzupełniające (określone przez prowadzącego) oraz samodzielnie uzupełnia je o widoki uzupełniające prezentacje koncepcji, komponuje je na planszach tworząc estetyczną całość oraz prawidłowo i estetycznie wykonuje makietę urbanistyczną. Przygotowany materiał cechuje orygialność i duża wartość artystyczna.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C18_U06Potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny z zastosowaniem zasad kompozycji urbanistycznej oraz planowania i programowania terenów mieszkaniowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U06stosuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni o różnej funkcji z zastosowaniem odpowiednich materiałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami planowania i projektowania prostych zespołów urbanistycznych w tym wymaganiami estetyczno-krajobrazowymi, funkcjonalno-programowymi i prawnymi.
C-4Ukształtowanie umiejętności dotyczących przygotowania projektu niewielkiego zespołu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań.
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami kompozycji urbanistycznej.
Treści programoweT-P-3Koncepcja zagospodarowania terenu - układ komunikacji osiedla i rozplanowanie działek
T-P-5Koncepcja zagospodarowania terenu - kształtowanie wnętrz urbanistycznych i zieleni publicznej
T-P-6Zagospodarowanie wybranego wnętrza urbanistycznego. Detal urbanistyczny. Dobór nawierzchni i elemnetów małej architektury
T-W-3Podstawowe zasady planowania, programowania i kształtowania terenów mieszkaniowych. Przepisy dotyczące wymaganych wymiarów i odległości w projektowaniu zespołów osiedlowych. Komunikacja w osiedlu. Rekreacja w osiedlu
T-W-2Komponowanie zespołów mieszkaniowych - zagadnienie skali, budowy wnętrz urbanistycznych, kompozycji urbanistycznej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
S-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny. Ocena etapu pierwszego pracy semestralnej. Ocenie podlega poprawność i merytoryczna i zakres a także estetyka wykonanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny (plansze projektowe i makieta). Ocenie podlega poprawność merytoryczna, zakres i estetyka wykonanej pracy oraz oryginalność koncepcji, jej wartość artystyczna oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe przyjętych rozwiązań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować niewielkiego zespołu urbanistycznego, a przyjęte rozwiązania cechuje niezrozumienie zasad kompozycji urb. i brak zastosowania podstawowych przepisów i wymogów.
3,0Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, ale pojawiają się drobne błędy w przyjętych rozwiązaniach.
3,5Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, który cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań.
4,0Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, który cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe.
4,5Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, który cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań oraz duże walory urbanistyczno-krajobrazowe.
5,0Student potrafi zaprojektować niewielki zespół urbanistyczny, który cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań, duże walory urbanistyczno-krajobrazowe oraz oryginalność koncepcji i duża wartość artystyczna.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C18_U09Potrafi przeanalizować uwarunkowania sytuacyjne stosując standardowe dla planowania niewielkiego zespołu urbanistycznego analizy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności dotyczących przygotowania projektu niewielkiego zespołu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań.
Treści programoweT-P-2Analiza stanu istniejącego terenu. Zajęcia terenowe. Analiza urbanistyczna terenu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny. Ocena etapu pierwszego pracy semestralnej. Ocenie podlega poprawność i merytoryczna i zakres a także estetyka wykonanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny (plansze projektowe i makieta). Ocenie podlega poprawność merytoryczna, zakres i estetyka wykonanej pracy oraz oryginalność koncepcji, jej wartość artystyczna oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe przyjętych rozwiązań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać analizy stanu istniejącego terenu oraz sporządzić inwentaryzacji urbanistycznej/ lub błędy w przygotowanym opracowaniu znacząco wpływają na jego wartość merytoryczną.
3,0Student przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i sporządza inwentaryzację urbanistyczną w której pojawiają się drobne błędy.
3,5Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego terenu i poprawnie sporządza inwentaryzację urbanistyczną.
4,0Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację urbanistyczną oraz potrafi zdefiniować formy pasujące do danych uwarunkowań.
4,5Student prawidłowo przeprowadza przeprowadza analizę stanu istniejącego, poprawnie sporządza inwentaryzację urbanistyczną oraz potrafi zdefiniować i wskazać przykłady form pasujących do danych uwarunkowań.
5,0Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego, poprawnie sporządza inwenaryzację urbanistyczną, potrafi zdefiniować i wsakazać przykłady form pasujących do danych uwarunkowań z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C18_K01Potrafi twórczo kreować przestrzeń wykorzystując działanie kompozycji urbanistycznej i jej elementów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami kompozycji urbanistycznej.
Treści programoweT-P-5Koncepcja zagospodarowania terenu - kształtowanie wnętrz urbanistycznych i zieleni publicznej
T-W-2Komponowanie zespołów mieszkaniowych - zagadnienie skali, budowy wnętrz urbanistycznych, kompozycji urbanistycznej.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny. Ocena etapu pierwszego pracy semestralnej. Ocenie podlega poprawność i merytoryczna i zakres a także estetyka wykonanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny (plansze projektowe i makieta). Ocenie podlega poprawność merytoryczna, zakres i estetyka wykonanej pracy oraz oryginalność koncepcji, jej wartość artystyczna oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe przyjętych rozwiązań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeni, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną
3,0Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując jednak spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną tylko w niewielkim stopniu.
3,5Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń uzyskując częściową spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,0Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,5Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną oraz wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu
5,0Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną oraz wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu oraz oryginalność myślenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C18_K11Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K11jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K03jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
A1_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, w szczególności: pracy zespołowej w ramach wspólnych projektów i działań; negocjowania i organizowania; integracji z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowania zadań w przystępnej formie - z zastosowaniem technologii informacyjnych
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności dotyczących przygotowania projektu niewielkiego zespołu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań.
Treści programoweT-P-1Etapy i metodyka powstawania projektu.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd międzysemestralny. Ocena etapu pierwszego pracy semestralnej. Ocenie podlega poprawność i merytoryczna i zakres a także estetyka wykonanej pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny (plansze projektowe i makieta). Ocenie podlega poprawność merytoryczna, zakres i estetyka wykonanej pracy oraz oryginalność koncepcji, jej wartość artystyczna oraz walory urbanistyczno-krajobrazowe przyjętych rozwiązań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczy w pracy zespołu.
3,0Student wykazuje głównie bierną postawę podczas pracy.
3,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, ale tylko w niektórych etapach powstawania projektu.
4,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu.
4,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, chętnie podejmuje dyskusje z członkami zespołu i prowadzącym prezentując swoje idee i koncepcje.
5,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, chętnie podejmuje dyskusje z członkami zespołu i prowadzącym prezentując swoje idee i koncepcje, a nawet przejmując rolę lidera zespołu.