Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje architektoniczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt krajobrazu | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje architektoniczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagana wiedza z zakresu podstaw rysunku technicznego. |
W-2 | Wymagana podstawowa wiedza o materiałach budowlanych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury. |
C-2 | Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Projekt mostka, mola | 6 |
T-W-2 | Projekt oczka wodnego | 6 |
T-W-3 | Projekt altany | 6 |
T-W-4 | Projekt pergoli, trejaża | 6 |
T-W-5 | Projekt śmietnika | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Drewniano | 1 |
T-W-2 | Beton | 1 |
T-W-3 | Stal | 1 |
T-W-4 | Kruszywa | 1 |
T-W-5 | Zasady projektowania elementów konstrukcyjnych: mastka, mola, oczka wodnego, altany, pergoli, trejaża, śmietnika | 11 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie projektów | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie pracy semestralnej (praca własnastudenta) | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie prac (praca własna) | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, projekt pergoli lub trejaża, projekt śmietnika. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego. |
M-2 | Metody podające - wykłady informacyjne - wykłady objaśniające i wyjaśniające Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena formująca wyboru materiałów budowlanych do odpowiednich zadań pod względem technicznym i obowiązujących norm budowlanych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C10_W04 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w architekturze krajobrazu. Potrafi dokonywać wyboru materiału do poszczególnych zadań konstrukcyjnych pod względem właściwości danego materiału oraz estetyki. | AK_1A_W04 | T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05 | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-2 |
AK_1A_C10_W06 W wyniku przeprowadzonych zajeć student zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych potrafi przygotować projekt budowlany do zleconego zadania. | AK_1A_W06 | T1A_W02 | InzA_W05 | C-1 | T-W-5 | M-1 | S-1 |
AK_1A_C10_W07 W wyniku przeprowadzonych zajęć student w zakresie podstawowym potrafi dokonać wyboru materiału oraz potrafi pozyskiwać informacjie na temat nowych technologi . Potrafi dostosować się do nowych tendencji w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu. | AK_1A_W07 | T1A_W05, T1A_W10 | InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C10_U05 W wyniku przeprowadzonych zajeć student praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali . Potrafi w zależności od fazy projektowej sporządzić projekt koncepcyjny, projekt budowlany lub projekt wykonawczy. | AK_1A_U05 | A1_U21, T1A_U08, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-W-5 | M-1 | S-1 |
AK_1A_C10_U06 W wyniku przeprowadzonych zajęć Student potrafi zastosować podstawowe zasady projektowania o różnej funkcji z doborem odpowiednich materiałów. | AK_1A_U06 | T1A_U07, T1A_U08, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08 | C-2 | T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-2 |
AK_1A_C10_U09 W wyniku przeprowadzonych zajeć student analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu. | AK_1A_U09 | T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05 | C-2 | T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C10_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność wykonywania analizy terenu oraz będzie potrafił wyodrębniać w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu. Nabierze umiejętności twórczego myślenia do projektowania przestrzeni stosując odpowiednie materiały budowlane. | AK_1A_K01 | A1_K02, T1A_K02 | InzA_K01 | C-1, C-2 | T-W-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
AK_1A_C10_K10 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy pewność i umiejętność korzystania z przepisów formalno - prawnych do samodzielnego projektowania małej architektury oraz być osobą kompetentną do współpracy z branżami, jak również do nadzorowania własnych projektów na etapie wykonawczym. | AK_1A_K10 | R1A_K03, R1A_K04, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05 | InzA_K01 | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
AK_1A_C10_K11 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętności wspópracy z : architektem, konstruktorem, instalatorem od branży sanitarnej, elektrycznej. | AK_1A_K11 | A1_K03, A1_K05, R1A_K02, R1A_K03, T1A_K04 | InzA_K01 | C-1, C-2 | T-W-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
AK_1A_C10_K12 W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość potrzeby dalszego samoksztaucenia w celu doskonalenia własnych umiejętności w kożystaniu z nowych technologii zgodnie z obowiązujacymi przepisami. | AK_1A_K12 | A1_K01, R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C10_W04 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w architekturze krajobrazu. Potrafi dokonywać wyboru materiału do poszczególnych zadań konstrukcyjnych pod względem właściwości danego materiału oraz estetyki. | 2,0 | Student nie potrafi dokonać doboru materiaów budowlanych dla konkretnego zadania małej architektury. |
3,0 | Student dokonuje prawidłowy dobór materiałów budowlanych bez umiejętności ich efektywnej analizy dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
3,5 | Student dokonuje prawidłowy dobór materiałów budowlanych z umiejętnością ich analizy dla rozwiazania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
4,0 | Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
4,5 | Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach oraz oszacować błędy dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
5,0 | Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy pod względem technicznym i estetycznym. Potrafi równiez prowadzic dyskusję o dokonanych wyborach oraz oszacować błędy dla rozwiazania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
AK_1A_C10_W06 W wyniku przeprowadzonych zajeć student zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych potrafi przygotować projekt budowlany do zleconego zadania. | 2,0 | Student nie potrafi sporządzić podstawowej dokumentacji projektowej dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. |
3,0 | Student potrafi sporządzić podstawowa dokumentację projektową dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
3,5 | Student potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
4,0 | Student potrafi sporzadzić szczegółową dokumentację projektową zgodnie z obowiazujacymi przepisami dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
4,5 | Student nie tylko potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami. Potrafi również sporządzić dodatkową dokumentację rozwiązań detali konstrukcyjnych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
5,0 | Student nie tylko potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami. Potrafi również sporzadzić dokumętację szczegółową dokumentację rozwiązań detali konstrukcyjnych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury wraz z jej estetycznym wygladem. | |
AK_1A_C10_W07 W wyniku przeprowadzonych zajęć student w zakresie podstawowym potrafi dokonać wyboru materiału oraz potrafi pozyskiwać informacjie na temat nowych technologi . Potrafi dostosować się do nowych tendencji w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu. | 2,0 | Student nie zna podstawowych właściwości materiałów budowlanych i ich przeznaczenia do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. |
3,0 | Student orientuje sie w podstawowych materiałach budowlanych i potrafi dostosować je do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
3,5 | Student potrafi dokonać wyboru materiałów budowlanych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
4,0 | Student potrafi dokonać wyboru materiałów budowlanych oraz potrafi dostosować nowe technologie do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
4,5 | Student nie tylko potrafi dokonać wyboru nowoczesnych technologii w zakresie materiałów budowlanych potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
5,0 | Student potrafi dokonać wyboru nowoczesnych technologii oraz potrafi dostosowac się do nowych trędów dla rozwiązań w konkretnym zadaniu konstrukcyjnym małej architektury . Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C10_U05 W wyniku przeprowadzonych zajeć student praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali . Potrafi w zależności od fazy projektowej sporządzić projekt koncepcyjny, projekt budowlany lub projekt wykonawczy. | 2,0 | Student nie potrafi zastosować rozwiazań konstrukcyjnych w odpowiedniej skali nie zachowuje zasad kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Nie potrafi wykonac projektu koncepcyjnego. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym dostosować rozwiązania konstrukcyjne zachowując skalę i zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi wykonać projek koncepcyjny | |
3,5 | Student potrafi dostosować rozwiazania konstrukcyjne zachowujac skale i zasady ksztautowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi dyskutować na poziomie podstawowym na temat swojej pracy potrafi wykonać projekt koncepcyjny. | |
4,0 | Student dokonuje prawidłowych rozwiązań konstrukcyjnych dostosowując skalę zachowuje zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi wykonać projekt koncepcyjny i budowlany. | |
4,5 | Student dokonuje prawidłowych rozwiazań konstrukcyjnych dostosowujac skalę , zachowuje zasady ksztautowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury . Potrafi wykonać projekt koncepcyjny i budowlany. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach. | |
5,0 | Student dokonuje prawidłowych rozwiazań konstrukcyjnych dostosowuje skalę , zachowuje zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury . Potrafi wykonać projekt koncepcyjny, budowlany, wykonawczy. Potrafi również prowadzic dyskusję o dokonanych wyborach. | |
AK_1A_C10_U06 W wyniku przeprowadzonych zajęć Student potrafi zastosować podstawowe zasady projektowania o różnej funkcji z doborem odpowiednich materiałów. | 2,0 | Student nie potrafi zastosować materiałów budowlanych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. |
3,0 | Student w stopniu podstawowym potrafi dokonac wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla róznych zadań konstrukcyjnych małej architektury. | |
3,5 | Student potrafi dokonac wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. | |
4,0 | Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusje na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych. | |
4,5 | Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowując zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusję na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych jak i na temat ich zastosowania do konkretnych zadań. | |
5,0 | Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowując zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusję na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych, jak i na tematy ich zastosowania do konkretnych zadań oraz estetycznego wygladu. | |
AK_1A_C10_U09 W wyniku przeprowadzonych zajeć student analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu. | 2,0 | Student nie potrafi przeprowadzić analizy uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. |
3,0 | Student potrafi przeprowadzić dostatecznie analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. | |
3,5 | Student potrafi przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury, używając standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu. | |
4,0 | Student potrafi przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych przy użyciy standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu dla konkretnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Ponadto student potrafi prowadzić dyskusję . | |
4,5 | Student nie tylko potrafi przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu dla konkretnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Ponadto student potrafi prowadzić dyskusje i przeprowadzic analize swoich wyborów. | |
5,0 | Student nie tylko potrafi przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych przy użuciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu dla konkretnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Ponadto student potrafi prowadzić dyskusję i przeprowadzić analizę swoich wyborów oraz potrafi udowodnić słuszność wyboru. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C10_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność wykonywania analizy terenu oraz będzie potrafił wyodrębniać w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu. Nabierze umiejętności twórczego myślenia do projektowania przestrzeni stosując odpowiednie materiały budowlane. | 2,0 | Student nie ma umiejętności wykonywania analizy terenu i nie potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu. Nie ma umiejętności twórczego myślenia. |
3,0 | Student dostatecznie ma umiejetności wykonywania analizy terenu potrafi wyodrebnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myslenia. | |
3,5 | Student ma umiejętność wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia. | |
4,0 | Student ma umiejętność wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy. | |
4,5 | Student nie tylko ma umiejętności wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy wykorzystując do tego inne przykłady. | |
5,0 | Student nie tylko ma umiejetności wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejetność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy wykożystując do tego z przekonaniem inne przykłady | |
AK_1A_C10_K10 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy pewność i umiejętność korzystania z przepisów formalno - prawnych do samodzielnego projektowania małej architektury oraz być osobą kompetentną do współpracy z branżami, jak również do nadzorowania własnych projektów na etapie wykonawczym. | 2,0 | Student nie potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych nie potrafi współpracować z branżami, nie potrafi nadzoeować własnych projektów. |
3,0 | Student dostatecznie potrafi korzystać z przepisów formalno-prawnych oraz współpracować z branżyami, jak i dostatecznie nadzorować własny projekt. | |
3,5 | Student potrafi korzystać z przepisów formalno-prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt. | |
4,0 | Student potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzoować własny projekt dokonując dobrych wyborów w kwestii realizacji projektu. | |
4,5 | Student nie tylko potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt dokonując celnych wyborów w kwestii realizacji projektu. | |
5,0 | Student nie tylko potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt dokonując celnych uwag i wyborów w kwestii realizacji projektu. | |
AK_1A_C10_K11 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętności wspópracy z : architektem, konstruktorem, instalatorem od branży sanitarnej, elektrycznej. | 2,0 | Student nie posiada umiejetnosci współpracy z branżami. |
3,0 | Student posiada dostateczną umiejętność współpracy z branżami. | |
3,5 | Stydent współpracuje z branżami. | |
4,0 | Student współpracuje z branzami, również prowadzi z nimi dyskusje. | |
4,5 | Student nie tylko współpracuje z branżami, również prowadzi z nimi dyskusję i rozwiazuje wspólnie problematyczne kwestie. | |
5,0 | Student nie tylko współpracuje z branżamia również prowadzi z nimi dyskusję i rozwiązuje wspólnie problematyczne kwestie proponuje odpowiednio logiczne rozwiązania. | |
AK_1A_C10_K12 W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość potrzeby dalszego samoksztaucenia w celu doskonalenia własnych umiejętności w kożystaniu z nowych technologii zgodnie z obowiązujacymi przepisami. | 2,0 | Student nie ma świadomosci samokształcenia i poznawania nowych technologii. |
3,0 | Student ma dostateczna świadomość samokształcenia i poznawania nowych technologii. | |
3,5 | Student ma swiadomość samokształcenia i poznawania nowych technologii. | |
4,0 | Student ma swiadomość samokształcenia i poznawania nowych technologii, które ma zamiar wdrażać do swoich projektowych rozwiazań. | |
4,5 | Student nie tylko ma świadomość samokształcenia i poznawania nowych technologii, które ma zamiar wdrożyć do swoich projektowych rozwiązań, również potrafi na ten temat dyskutować. | |
5,0 | Student nie tylko ma świadomość samoksztaucenia i poznawania nowych technologii, które ma zamiar wdrożyć do swoich projektowych rozwiazań, również potrafi na ten temat dyskutowac, jak również rospatruje je pod wzgledem estetycznym i praktycznym. |
Literatura podstawowa
- Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, 2006
- Skowroński W., Miśniakiewicz E., Rysunek techniczny budowlany, Arkady, 2006
- Markiewicz, Budownictwo ogólne dla architektów, Archi-Plus, 2006
- Polskie Normy Budowlane, 2011
- Kosmala M., Materiały budowlane w architekturze krajobrazu., SGGW, 1994
- Bartosiewicz A., Urządzenie terenów zieleni - podręcznik dla techników, WsiP., 2004
- Borcz Z., Elementy projektowania zieleni., Wydawnictwo Akademii Rolniczej we Wrocławiu, Wrocław, 2000
- Siwiec A. Pokorski J., Kształtowanie terenów zieleni., WSiP, 1998
Literatura dodatkowa
- Majerowski, Kamień naturalny w kompozycjach ogrodowych, Multico, Warszawa, 2004
- Nawierzchnie w ogrodzie. Poradnik z cyklu "Zrób to sam", Solis, 2011
- Breschke J., Altany, pergole, pawilony ogrodowe, Mulico, 2011
- Brookes J., Projektowanie ogrodów, WiŻ, 2004