Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt krajobrazu | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wskazane jest posiadanie podstawowej wiedzy ekonomicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studenta z zasadami, procedurami, stylami i metodami zarządzania różnymi zasobami organizacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Przedmioty zarządzania (finansami, projektami, zasobami ludzkimi, wiedzą, środowiskiem, czasem, informacją, jakością, konfliktami, ryzykiem, stresem, zmianą, nieruchomościami) | 10 |
T-W-2 | style i metody zarządzania | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | czytanie zaleconej literatury | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny i problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: test wiedzy obejmujący treści wykładowe |
S-2 | Ocena formująca: case study - opis proponowanego rozwiązania problemu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_A02_W01 zna podstawy zarządzania głównymi zasobami organizacji | AK_1A_W23 | R1A_W02, R1A_W09, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W04 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_A02_U01 posiada umiejętność zarządzania zasobami powiązanymi z architekturą krajobrazu | AK_1A_U22 | T1A_U12 | InzA_U04 | C-1 | T-W-2 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_A02_W01 zna podstawy zarządzania głównymi zasobami organizacji | 2,0 | Student nie zna podstaw zarządzania głównymi zasobami organizacji |
3,0 | Student potrafi wymienić 3 główne zasoby organizacji i omówić podstawy zarządania nimi | |
3,5 | Student potrafi wymienić 4 zasoby organizacji i omówić podstawy zarządzania nimi | |
4,0 | Student potrafi wymienić 5 zasobów organizacji i omówić podstawy zarządzania nimi | |
4,5 | Student potrafi wymienić 6 zasobów organizacji i omówić podstawy zarządzania nimi | |
5,0 | Student biegle porusza się w tematyce zasobów organizacji i zasad zarządzania nimi, swobodnie wypowiadając się na ten temat w mowie i piśmie |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_A02_U01 posiada umiejętność zarządzania zasobami powiązanymi z architekturą krajobrazu | 2,0 | Student nie posiada umiejętności zarządzania zasobami powiązanymi z architekturą krajobrazu |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności w określaniu celów zarządzania zasobami powiązanymi z architekturą krajobrazu | |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności w określaniu celów i sposobów ich osiągania w zarządzaniu zasobami powiązanymi z architekturą krajobrazu | |
4,0 | Student posiada zadowalające umiejętności w określaniu celów i sposobów ich osiągnia w zarządzaniu zasobami powiązanymi z architekturą krajobrazu | |
4,5 | Student posiada wysokie umiejętności w określaniu celów i sposobów ich osiągania w zarządzaniu zasobami powiązanymi z architekturą krajobrazu | |
5,0 | Student posiada bardzo wysokie umiejętności w określaniu celów i sposobów ich osiągania w zarządzaniu zasobami powiązanymi z architekturą krajobrazu |
Literatura podstawowa
- Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa, 2005
- Robbins S.P. , DeCenzo D.A., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa, 2002