Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)

Sylabus przedmiotu Krajobraz kulturowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Krajobraz kulturowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie przez studenta postawowej wiedzy z zakresu historii architektury,urbanistyki i sztuki ogrodowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Urbanistyka,architektura i architektura krajobrazu na tle przemian kulturowych, warunków geograficznych,społeczno-gospodarczych i politycznych.Estetyka kształtowania przestrzeni.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje1
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy1
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji1
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie1
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.1
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.1
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni1
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu1
T-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Czytanie wskazanej literatury (praca własna)21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podajaca/wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/wykład problemowy
M-3Analiza przypadku

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F kolokwim przejsciowe/zaliczajace/

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O04.2_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma poszerzoną wiedzę dotycząca wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a także rozumie potrzebę ksztautowania warunków środowiska pracy odpowiednio do aktualnych standardów ergonomii i bhp.
AK_2A_W10T2A_W08, T2A_W09InzA2_W03, InzA2_W04C-1T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1
AK_2A_O04.2_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie pojecia i azsady z zakresu ochrony własnosci przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.
AK_2A_W12R2A_W08, T2A_W10InzA2_W03C-1T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O04.2_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać oceny na poziomie rozszerzonym wartosć kulturową i jego składowych.
AK_2A_U13A2_U17, T2A_U15InzA2_U05C-1T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O04.2_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebe uczenia się przez całe zycie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirowac i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywac wiedzę dotyczaca architektury krajobrazu społeczeństwu.
AK_2A_K01A2_K01, A2_K05, R2A_K01, R2A_K07, T2A_K01, T2A_K07C-1T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1
AK_2A_O04.2_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma swiadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalnosci w zakresie ksztautowania krajobrazu z uwzglednieniem jej wpływu na środowisko.
AK_2A_K04R2A_K06, T2A_K02InzA2_K01C-1T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_O04.2_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma poszerzoną wiedzę dotycząca wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a także rozumie potrzebę ksztautowania warunków środowiska pracy odpowiednio do aktualnych standardów ergonomii i bhp.
2,0Student nie potrafi poprawnie scharakteryzować typów krajobrazu kulturowego
3,0student potrafi poprawnie scharakteryzować typy krajobrazu kulturowego
3,5student potrafi poprawnie scharakteryzować typów krajobrazu kulturowego z częsciową oceną ich stanu istniejącego
4,0student potrafi poprawnie scharakteryzować typy krajobrazu kulturowego z jednoczesną oceną jakości krajobrazu oraz wskazaniem ich stopnia urbanizacji
4,5student potrafi poprawnie scharakteryzować typy krajobrazu kulturowegoz jednoczesną oceną ich jakości oraz wskazaniem ich stopnia urbanizacji, potrafi dokonac analizy cech krajobrazu kulturowego na przestrzeni poszczególnych epok historycznych
5,0poprawnie i wyczerpujące charakteryzuje typy krajobrazu kulturowego, dokonuje poprawnie cechy krajobrazu kulturowego na przestrzeni poszczególnych epok historycznych oraz znajomość podstaw prawnych dotyczacych ochrony krajobrazu kulturowego ze szczegółową analizą tematą
AK_2A_O04.2_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie pojecia i azsady z zakresu ochrony własnosci przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_O04.2_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać oceny na poziomie rozszerzonym wartosć kulturową i jego składowych.
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagdnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_O04.2_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebe uczenia się przez całe zycie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirowac i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywac wiedzę dotyczaca architektury krajobrazu społeczeństwu.
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_O04.2_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma swiadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalnosci w zakresie ksztautowania krajobrazu z uwzglednieniem jej wpływu na środowisko.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Literatura podstawowa

  1. Krajobraz kulturowy Polski, kraków Warszawa, 2001
  2. Encyklopedia kultury polskiej T I, Pojęcia i problemy wiedzy o kulturze, Wrocław, 1991
  3. Przepisy Ustawy - Prawo Budowlane z dn 07.07.2004, 2011
  4. Przepisy ustawy - Prawo Ochrony Środowiska Dz.U.2006 nr 129 poz.902, 2011
  5. J. Bogdanowski, Krajobraz jutra, [w:] Wiedza o kulturze u progu XXI wieku. Architektura i dobra kultury - Tożsamość i kontynuacja tradycji, Kraków, 1982
  6. T.Tołwiński, Urbanistyka T.III Zieleń w urbanistyce, Warszawa, 1963
  7. E. Małachowicz, Ochrona środowiska kulturowego T.I.II, Warszawa, 1988
  8. J.Bogdanowski, Polska sztuka ogrodowa, Arkady, 2000

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje1
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy1
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji1
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie1
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.1
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.1
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni1
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu1
T-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego1
9

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Czytanie wskazanej literatury (praca własna)21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_O04.2_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma poszerzoną wiedzę dotycząca wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a także rozumie potrzebę ksztautowania warunków środowiska pracy odpowiednio do aktualnych standardów ergonomii i bhp.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W10ma poszerzoną wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a także rozumie potrzebę kształtowania warunków środowiska pracy odpowiednio do aktualnych standardów ergonomii i bhp
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Urbanistyka,architektura i architektura krajobrazu na tle przemian kulturowych, warunków geograficznych,społeczno-gospodarczych i politycznych.Estetyka kształtowania przestrzeni.
Treści programoweT-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego
T-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca/wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/wykład problemowy
M-3Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F kolokwim przejsciowe/zaliczajace/
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi poprawnie scharakteryzować typów krajobrazu kulturowego
3,0student potrafi poprawnie scharakteryzować typy krajobrazu kulturowego
3,5student potrafi poprawnie scharakteryzować typów krajobrazu kulturowego z częsciową oceną ich stanu istniejącego
4,0student potrafi poprawnie scharakteryzować typy krajobrazu kulturowego z jednoczesną oceną jakości krajobrazu oraz wskazaniem ich stopnia urbanizacji
4,5student potrafi poprawnie scharakteryzować typy krajobrazu kulturowegoz jednoczesną oceną ich jakości oraz wskazaniem ich stopnia urbanizacji, potrafi dokonac analizy cech krajobrazu kulturowego na przestrzeni poszczególnych epok historycznych
5,0poprawnie i wyczerpujące charakteryzuje typy krajobrazu kulturowego, dokonuje poprawnie cechy krajobrazu kulturowego na przestrzeni poszczególnych epok historycznych oraz znajomość podstaw prawnych dotyczacych ochrony krajobrazu kulturowego ze szczegółową analizą tematą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_O04.2_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie pojecia i azsady z zakresu ochrony własnosci przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W12zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Urbanistyka,architektura i architektura krajobrazu na tle przemian kulturowych, warunków geograficznych,społeczno-gospodarczych i politycznych.Estetyka kształtowania przestrzeni.
Treści programoweT-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego
T-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca/wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/wykład problemowy
M-3Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F kolokwim przejsciowe/zaliczajace/
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_O04.2_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać oceny na poziomie rozszerzonym wartosć kulturową i jego składowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U13ocenia na poziomie rozszerzonym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U17posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiających swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Urbanistyka,architektura i architektura krajobrazu na tle przemian kulturowych, warunków geograficznych,społeczno-gospodarczych i politycznych.Estetyka kształtowania przestrzeni.
Treści programoweT-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego
T-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca/wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/wykład problemowy
M-3Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F kolokwim przejsciowe/zaliczajace/
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagdnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_O04.2_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebe uczenia się przez całe zycie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirowac i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywac wiedzę dotyczaca architektury krajobrazu społeczeństwu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K01ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
A2_K05posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, przejawiające się przez: inicjowanie i pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i działań; przewodniczenie działaniom, pracę zespołową, prowadzenie negocjacji i właściwą organizację działań; integrację z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowanie skomplikowanych zadań w przystępnej formie
R2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
T2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Urbanistyka,architektura i architektura krajobrazu na tle przemian kulturowych, warunków geograficznych,społeczno-gospodarczych i politycznych.Estetyka kształtowania przestrzeni.
Treści programoweT-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego
T-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca/wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/wykład problemowy
M-3Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F kolokwim przejsciowe/zaliczajace/
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_O04.2_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma swiadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalnosci w zakresie ksztautowania krajobrazu z uwzglednieniem jej wpływu na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K04ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalności w zakresie kształtowania krajobrazu z uwzględnieniem jej wpływu na środowisko
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Urbanistyka,architektura i architektura krajobrazu na tle przemian kulturowych, warunków geograficznych,społeczno-gospodarczych i politycznych.Estetyka kształtowania przestrzeni.
Treści programoweT-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego
T-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca/wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/wykład problemowy
M-3Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F kolokwim przejsciowe/zaliczajace/
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.