Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agronomia (S3)
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa - prowadzenie zajęć:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Agronomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa - prowadzenie zajęć | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Michalska <Bozena.Michalska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień agronomii na poziomie S2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. Nabycie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu tego zawodu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Przygotowanie do prowadzenia zajęć | 15 |
A-PR-2 | Prowadzenie zajęć | 15 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Przygotowanie do prowadzenia zajęć | 15 |
A-PR-2 | Prowadzenie zajęć | 15 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Przygotowanie do prowadzenia zajęć | 15 |
A-PR-2 | Prowadzenie zajęć | 15 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Przygotowanie do prowadzenia zajęć | 15 |
A-PR-2 | Prowadzenie zajęć | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych ze studentami w formie ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena poziomu wiedzy przekazywanej studentom przez doktoranta. Ocena czytelności i komunikatywności w przekazie wiedzy. Ocena poprawności kontaktu doktoranta ze studentami. Ocena zaangażowania w wykonywaniu przydzielonych mu zajęć dydaktycznych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AG_3-_P01_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru temetycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AG_3-_P01_U01 Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia. | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AG_3-_P01_K01 Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego. | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AG_3-_P01_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru temetycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywna ocena wiedzy doktoranta prowadzącego zajęcia, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AG_3-_P01_U01 Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywna ocena umiejętności doktoranta w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AG_3-_P01_K01 Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywna ocena kompetencji doktoranta prowadzącego zajęcia, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki, Warszawa, 2005
- Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Płock, 2002
Literatura dodatkowa
- Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa, 2003