Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (N2)
specjalność: urządzenia mechatroniczne w transporcie samochodowym

Sylabus przedmiotu Modele logistyczne w eksploatacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Modele logistyczne w eksploatacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Lisowski <Maciej.Lisowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,20,50zaliczenie
wykładyW2 15 0,80,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawowymi modelami logistycznymi w zarządzaniu eksploatacją
C-2Celem kształcenia jest ukształtowanie umiejętności w zakresie stosowania modeli logistycznych w systemie zarządzania eksploatacją

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Metody odnawiania zapasów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.2
T-A-2Prognozowanie2
T-A-3Wspomaganie komputerowe w modelach zarządzania eksploatacją transportu szynowego3
T-A-4Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu drogowego2
T-A-5Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu lotniczego2
T-A-6Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu wodnego2
T-A-7Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu masowego i mediów2
15
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia i definicje.1
T-W-2Modele logistyczne w systemie sterowania eksploatacją4
T-W-3Modele logistyczne w systemie użytkowania i obsługiwania pojazdów.4
T-W-4Modele ekonomicznej wielkości zamawiania części zamiennych3
T-W-5Komputerowe bazy danych w systemach zarządzania eksploatacją. Systemy transmisji danych3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-A-3Udział w konsultacjach6
A-A-4Przygotowanie do sprawdzianów10
36
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do wykładu na podstawie zalecanej literatury5
A-W-3Udział w konsultacjach1
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia2
A-W-5Zaliczenie1
24

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny, wykład problemowy / typowe środki audiowizualne ( tablica, rzutnik)
M-2ćwiczenia audytoryjne/ rzutnik, tablica

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie pozytywnych ocen z wykonanych w zespole prac
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów składa się z części pisemnej i części ustnej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_2A_C07-1-2_W01
Wynikiem przeprowadzonych zajęć jest zapoznanie studentów z modelami logistycznymi stosowanymi w eksploatacji pojazdów różnych gałęzi transportu
T_2A_W03, T_2A_W04T2A_W02, T2A_W03C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_2A_C07-1-2_U01
W wyniku zaliczenia przedmiotu, student uzyskuje umiejętność praktycznego wykorzystania modeli logistycznych w zarządzaniu eksploatacją pojazdów różnych gałęzi transportu
T_2A_U07, T_2A_U15, T_2A_U12T2A_U07, T2A_U12, T2A_U15C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_2A_C07-1-2_K01
W wyniku przeprowadzonych (zaliczonych) zajęć student nabywa właściwą postawę do efektywnej pracy w zespole. Potrafi przeprowadzić konstruktywną krytykę wykonanych w zespole obliczeń wytrzymałościowych.
T_2A_K01T2A_K01C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_2A_C07-1-2_W01
Wynikiem przeprowadzonych zajęć jest zapoznanie studentów z modelami logistycznymi stosowanymi w eksploatacji pojazdów różnych gałęzi transportu
2,0
3,0Student opanował podstawowa wiedze z zakresu przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_2A_C07-1-2_U01
W wyniku zaliczenia przedmiotu, student uzyskuje umiejętność praktycznego wykorzystania modeli logistycznych w zarządzaniu eksploatacją pojazdów różnych gałęzi transportu
2,0
3,0Student zna modele logistyczne stosowane w eksploatacji pojazdów
3,5.
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_2A_C07-1-2_K01
W wyniku przeprowadzonych (zaliczonych) zajęć student nabywa właściwą postawę do efektywnej pracy w zespole. Potrafi przeprowadzić konstruktywną krytykę wykonanych w zespole obliczeń wytrzymałościowych.
2,0
3,0Student samodzielnie wykonujacy zadana prace. Nie wykazuje checi współpracy z innymi studentami i prowadzacym zajecia.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Łupicka A., Sieci logistyczne. Teorie, modele badania., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań, 2011
  2. Skowronek Cz., Saryusz-Wolski Z., Logistyka przedsiębiorstw, PWE, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Andrzejczyk P., Zając J., Zapasy i magazynowanie. Przykłady i ćwiczenia, ILiM, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Metody odnawiania zapasów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.2
T-A-2Prognozowanie2
T-A-3Wspomaganie komputerowe w modelach zarządzania eksploatacją transportu szynowego3
T-A-4Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu drogowego2
T-A-5Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu lotniczego2
T-A-6Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu wodnego2
T-A-7Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu masowego i mediów2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia i definicje.1
T-W-2Modele logistyczne w systemie sterowania eksploatacją4
T-W-3Modele logistyczne w systemie użytkowania i obsługiwania pojazdów.4
T-W-4Modele ekonomicznej wielkości zamawiania części zamiennych3
T-W-5Komputerowe bazy danych w systemach zarządzania eksploatacją. Systemy transmisji danych3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-A-3Udział w konsultacjach6
A-A-4Przygotowanie do sprawdzianów10
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do wykładu na podstawie zalecanej literatury5
A-W-3Udział w konsultacjach1
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia2
A-W-5Zaliczenie1
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_2A_C07-1-2_W01Wynikiem przeprowadzonych zajęć jest zapoznanie studentów z modelami logistycznymi stosowanymi w eksploatacji pojazdów różnych gałęzi transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_2A_W03ma szczegółową wiedzę z wybranych zagadnień pokrewnych kierunków studiów powiązanych z obszarem studiowanej specjalności
T_2A_W04ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku Transport takich jak: konstrukcja i eksploatacja pojazdów, techniki wytwarzania, automatyzacja, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawowymi modelami logistycznymi w zarządzaniu eksploatacją
C-2Celem kształcenia jest ukształtowanie umiejętności w zakresie stosowania modeli logistycznych w systemie zarządzania eksploatacją
Treści programoweT-A-1Metody odnawiania zapasów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.
T-A-2Prognozowanie
T-A-3Wspomaganie komputerowe w modelach zarządzania eksploatacją transportu szynowego
T-A-4Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu drogowego
T-A-5Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu lotniczego
T-A-6Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu wodnego
T-A-7Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu masowego i mediów
T-W-1Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-2Modele logistyczne w systemie sterowania eksploatacją
T-W-3Modele logistyczne w systemie użytkowania i obsługiwania pojazdów.
T-W-4Modele ekonomicznej wielkości zamawiania części zamiennych
T-W-5Komputerowe bazy danych w systemach zarządzania eksploatacją. Systemy transmisji danych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład problemowy / typowe środki audiowizualne ( tablica, rzutnik)
M-2ćwiczenia audytoryjne/ rzutnik, tablica
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie pozytywnych ocen z wykonanych w zespole prac
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów składa się z części pisemnej i części ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstawowa wiedze z zakresu przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_2A_C07-1-2_U01W wyniku zaliczenia przedmiotu, student uzyskuje umiejętność praktycznego wykorzystania modeli logistycznych w zarządzaniu eksploatacją pojazdów różnych gałęzi transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T_2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne dotyczące pojazdów samochodowych, systemów i procesów transportowych i usług w zakresie transportu i ruchu drogowego
T_2A_U12potrafi oceniać przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć inżynierii w zakresie konstrukcji, technologii, automatyzacji i organizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawowymi modelami logistycznymi w zarządzaniu eksploatacją
C-2Celem kształcenia jest ukształtowanie umiejętności w zakresie stosowania modeli logistycznych w systemie zarządzania eksploatacją
Treści programoweT-A-1Metody odnawiania zapasów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.
T-A-2Prognozowanie
T-A-3Wspomaganie komputerowe w modelach zarządzania eksploatacją transportu szynowego
T-A-4Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu drogowego
T-A-5Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu lotniczego
T-A-6Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu wodnego
T-A-7Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu masowego i mediów
T-W-1Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-2Modele logistyczne w systemie sterowania eksploatacją
T-W-3Modele logistyczne w systemie użytkowania i obsługiwania pojazdów.
T-W-4Modele ekonomicznej wielkości zamawiania części zamiennych
T-W-5Komputerowe bazy danych w systemach zarządzania eksploatacją. Systemy transmisji danych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład problemowy / typowe środki audiowizualne ( tablica, rzutnik)
M-2ćwiczenia audytoryjne/ rzutnik, tablica
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie pozytywnych ocen z wykonanych w zespole prac
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów składa się z części pisemnej i części ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna modele logistyczne stosowane w eksploatacji pojazdów
3,5.
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_2A_C07-1-2_K01W wyniku przeprowadzonych (zaliczonych) zajęć student nabywa właściwą postawę do efektywnej pracy w zespole. Potrafi przeprowadzić konstruktywną krytykę wykonanych w zespole obliczeń wytrzymałościowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawowymi modelami logistycznymi w zarządzaniu eksploatacją
C-2Celem kształcenia jest ukształtowanie umiejętności w zakresie stosowania modeli logistycznych w systemie zarządzania eksploatacją
Treści programoweT-A-1Metody odnawiania zapasów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.
T-A-2Prognozowanie
T-A-3Wspomaganie komputerowe w modelach zarządzania eksploatacją transportu szynowego
T-A-4Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu drogowego
T-A-5Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu lotniczego
T-A-6Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu wodnego
T-A-7Wspomaganie komputerowe w modelach logistycznych zarządzania eksploatacją transportu masowego i mediów
T-W-1Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-2Modele logistyczne w systemie sterowania eksploatacją
T-W-3Modele logistyczne w systemie użytkowania i obsługiwania pojazdów.
T-W-4Modele ekonomicznej wielkości zamawiania części zamiennych
T-W-5Komputerowe bazy danych w systemach zarządzania eksploatacją. Systemy transmisji danych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wykład problemowy / typowe środki audiowizualne ( tablica, rzutnik)
M-2ćwiczenia audytoryjne/ rzutnik, tablica
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie pozytywnych ocen z wykonanych w zespole prac
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów składa się z części pisemnej i części ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student samodzielnie wykonujacy zadana prace. Nie wykazuje checi współpracy z innymi studentami i prowadzacym zajecia.
3,5
4,0
4,5
5,0