Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (N1)

Sylabus przedmiotu Ekonomika transportu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ekonomika transportu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Feliks Stawarczyk <Feliks.Stawarczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 18 2,70,41zaliczenie
wykładyW7 9 1,30,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych pojęć z zakresu ekonomiki transportu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie pojęć z zakresu ekonomiki transportu
C-2Zapoznanie studentów z miernikami pracy transportu
C-3Zapoznanie studentów z funkcjami transportu w gospodarce narodowej
C-4Zapoznanie studentów z różnymi środkami transportu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Elastyczność popytu i podaży usług transportowych.3
T-A-2Próg rentownowności.3
T-A-3Rachunek uproszczony kosztów.4
T-A-4Analiza obciążenia linii transportowej.4
T-A-5Marketing w transporcie.4
18
wykłady
T-W-1Transport w gospodarce narodowej.1
T-W-2Mierniki pracy transportu oraz jego funkcje w gospodarce.1
T-W-3Potrzeby i usługi transportowe.1
T-W-4Przegląd środków transportu.3
T-W-5Transport kombinowany i technologie międzygałęziowe.3
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2Obecność na zaliczeniu2
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia22
A-A-4Praca własna (czytanie literatury)30
A-A-5Konsultacje do ćwiczeń9
81
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Konsultacje do wykładu6
A-W-3Praca własna (czytanie literatury)9
A-W-4Przygotowanie do egzaminu11
A-W-5Obecność na egzaminie3
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, opis, wyjaśnienie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy)
M-3Metody aktywizujące (metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: W trakcie zajęć ocenie podlega aktywność studentów oraz umiejętność zatsosowania posiadanej wiedzy w odniesieniu do omawianego przypadku
S-2Ocena podsumowująca: Ezgamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_C27_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: - zdefiniować podstawowe pojęcia transportowe - scharakteryzować funkcje transportu w gospodarce narodowej - scharakteryzować poszczególne środki transportu
T_1A_W14, T_1A_W25, T_1A_W16T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W11InzA_W03, InzA_W04C-2, C-3, C-4, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-1M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_C27_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: - rozumieć problematykę ekonomiki transportu - umieć posługiwać się podstawowymi miernikami pracy transportu - umieć wyliczyć elastyczność dochodową popytu usług transportowych - umieć przeprowadzić analizę obciążenia linii transportowej
T_1A_U01, T_1A_U11, T_1A_U04, T_1A_U03T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09InzA_U01, InzA_U02, InzA_U08C-2, C-3, C-4, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-1M-3, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_C27_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: - będzie zdolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu ekonomiki transportu - będzie chętny do upowszechnienia wiedzy z zakresu ekonomiki transportu
T_1A_K03, T_1A_K01, T_1A_K06T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07C-2, C-4, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-1M-3, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_C27_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: - zdefiniować podstawowe pojęcia transportowe - scharakteryzować funkcje transportu w gospodarce narodowej - scharakteryzować poszczególne środki transportu
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu ekonomiki transportu
3,0Student poprawnie definiuje niektóre pojęcia z zakresu ekonomiki transportu
3,5Student poprawnie definiuje większość pojęć z zakresu ekonomiki transportu
4,0Student zna definicje wszystkich pojęć z zakresu ekonomiki transportu
4,5Student poprawnie definiuje wszystkie pojęcia z zakresu ekonomiki transportu oraz identyfikuje kluczowe problemy
5,0Student poprawnie definiuje wszystkie pojęcia z zakresu ekonomiki transportu, przytacza kluczowe informacje, a także samodzielnie identyfikuje narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_C27_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: - rozumieć problematykę ekonomiki transportu - umieć posługiwać się podstawowymi miernikami pracy transportu - umieć wyliczyć elastyczność dochodową popytu usług transportowych - umieć przeprowadzić analizę obciążenia linii transportowej
2,0Student nie rozumie problematyki ekonomiki transportu oraz nie umie posługiwać się z podstawowymi miernikami pracy transportu
3,0Student rozumie problematykę ekonomiki transportu, ale posługuje się miernikami pracy transportu w ograniczonym zakresie
3,5Student posługuje się miernikami pracy transportu w wystarczającym stopniu
4,0Student posługuje się miernikami pracy transportu w wystarczającym stopniu oraz umie wyliczyć elastyczność dochodową popytu usług transportowych
4,5Student posługuje się wszystkimi miernikami pracy transportu, umie wyliczyć elastyczność dochodową popytu usług transportowych orazd dodatkowo umie przeprowadzić analizę obciążenia linii transportowej
5,0Student rozumie poroblematykę ekonomiki transportu, umie posługiwać się wszystkimi miernikami pracy transportu, potrafi wyliczyć elastycznośc dochodową popytu usług transportowych oraz przeprowadzić analizę obciążenia linii transportowej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_C27_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: - będzie zdolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu ekonomiki transportu - będzie chętny do upowszechnienia wiedzy z zakresu ekonomiki transportu
2,0Student nie uzyskał kompetencji, by rozumieć problematykę ekonomiki transportu
3,0Kompetencje studenta sprowadzają się do wybiórczej wiedzy, świadczą o tym, że tylko w ograniczonym stopniu jest w stanie poradzić sobie z wprowadzeniem w życie wiedzy jaką posiada
3,5Student posiada podstawowe kompetencje, by rozumieć problematykę ekonomiki transportu, ale posługuje się miernikami pracy transportu w bardzo ograniczonym zakresie
4,0Student posiada kompetencje umożliwiające mu wykorzystanie w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu ekonomiki transportu, ale posługuje się miernikami pracy transportu w ograniczonym zakresie
4,5Student posiada kompetencje oceny dobrej, a ponadto potrafi wyliczyć elastyczność dochodową popytu usług transportowych oraz przeprowadzić analizę obciążenia linii transportowej
5,0Student wykaże się kreatywnością w zakresie wykorzystania mierników pracy transportu, będzie zdolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu ekonomiki transportu, będzie chętny do upowszechnienia wiedzy z zakresu ekonomiki transportu

Literatura podstawowa

  1. Mendyk E., Ekonomika i organizacja transportu, WSL, Poznań, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Rydzykowski W., Wojewódzka-Król K., Transport, PWN, Warszawa, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Elastyczność popytu i podaży usług transportowych.3
T-A-2Próg rentownowności.3
T-A-3Rachunek uproszczony kosztów.4
T-A-4Analiza obciążenia linii transportowej.4
T-A-5Marketing w transporcie.4
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Transport w gospodarce narodowej.1
T-W-2Mierniki pracy transportu oraz jego funkcje w gospodarce.1
T-W-3Potrzeby i usługi transportowe.1
T-W-4Przegląd środków transportu.3
T-W-5Transport kombinowany i technologie międzygałęziowe.3
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2Obecność na zaliczeniu2
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia22
A-A-4Praca własna (czytanie literatury)30
A-A-5Konsultacje do ćwiczeń9
81
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Konsultacje do wykładu6
A-W-3Praca własna (czytanie literatury)9
A-W-4Przygotowanie do egzaminu11
A-W-5Obecność na egzaminie3
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_C27_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: - zdefiniować podstawowe pojęcia transportowe - scharakteryzować funkcje transportu w gospodarce narodowej - scharakteryzować poszczególne środki transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_W14orientuje się w obecnym stanie wiedzy i najnowszych tendencjach rozwojowych pojazdów i ich zespołów
T_1A_W25zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku TRANSPORT
T_1A_W16ma podstawową wiedzę w zakresie logistyki, systemów transportowych oraz roli transportu i magazynowania w logistyce
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z miernikami pracy transportu
C-3Zapoznanie studentów z funkcjami transportu w gospodarce narodowej
C-4Zapoznanie studentów z różnymi środkami transportu
C-1Poznanie pojęć z zakresu ekonomiki transportu
Treści programoweT-W-1Transport w gospodarce narodowej.
T-W-2Mierniki pracy transportu oraz jego funkcje w gospodarce.
T-W-3Potrzeby i usługi transportowe.
T-W-4Przegląd środków transportu.
T-W-5Transport kombinowany i technologie międzygałęziowe.
T-A-2Próg rentownowności.
T-A-4Analiza obciążenia linii transportowej.
T-A-3Rachunek uproszczony kosztów.
T-A-5Marketing w transporcie.
T-A-1Elastyczność popytu i podaży usług transportowych.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące (metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, opis, wyjaśnienie)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: W trakcie zajęć ocenie podlega aktywność studentów oraz umiejętność zatsosowania posiadanej wiedzy w odniesieniu do omawianego przypadku
S-2Ocena podsumowująca: Ezgamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu ekonomiki transportu
3,0Student poprawnie definiuje niektóre pojęcia z zakresu ekonomiki transportu
3,5Student poprawnie definiuje większość pojęć z zakresu ekonomiki transportu
4,0Student zna definicje wszystkich pojęć z zakresu ekonomiki transportu
4,5Student poprawnie definiuje wszystkie pojęcia z zakresu ekonomiki transportu oraz identyfikuje kluczowe problemy
5,0Student poprawnie definiuje wszystkie pojęcia z zakresu ekonomiki transportu, przytacza kluczowe informacje, a także samodzielnie identyfikuje narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_C27_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: - rozumieć problematykę ekonomiki transportu - umieć posługiwać się podstawowymi miernikami pracy transportu - umieć wyliczyć elastyczność dochodową popytu usług transportowych - umieć przeprowadzić analizę obciążenia linii transportowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie
T_1A_U11potrafi posłużyć się właściwie dobranymi narzędziami komputerowego wspomagania projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów pojazdów samochodowych i ich układów
T_1A_U04ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
T_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z miernikami pracy transportu
C-3Zapoznanie studentów z funkcjami transportu w gospodarce narodowej
C-4Zapoznanie studentów z różnymi środkami transportu
C-1Poznanie pojęć z zakresu ekonomiki transportu
Treści programoweT-W-1Transport w gospodarce narodowej.
T-W-2Mierniki pracy transportu oraz jego funkcje w gospodarce.
T-W-3Potrzeby i usługi transportowe.
T-W-4Przegląd środków transportu.
T-W-5Transport kombinowany i technologie międzygałęziowe.
T-A-2Próg rentownowności.
T-A-4Analiza obciążenia linii transportowej.
T-A-3Rachunek uproszczony kosztów.
T-A-5Marketing w transporcie.
T-A-1Elastyczność popytu i podaży usług transportowych.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące (metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: W trakcie zajęć ocenie podlega aktywność studentów oraz umiejętność zatsosowania posiadanej wiedzy w odniesieniu do omawianego przypadku
S-2Ocena podsumowująca: Ezgamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie problematyki ekonomiki transportu oraz nie umie posługiwać się z podstawowymi miernikami pracy transportu
3,0Student rozumie problematykę ekonomiki transportu, ale posługuje się miernikami pracy transportu w ograniczonym zakresie
3,5Student posługuje się miernikami pracy transportu w wystarczającym stopniu
4,0Student posługuje się miernikami pracy transportu w wystarczającym stopniu oraz umie wyliczyć elastyczność dochodową popytu usług transportowych
4,5Student posługuje się wszystkimi miernikami pracy transportu, umie wyliczyć elastyczność dochodową popytu usług transportowych orazd dodatkowo umie przeprowadzić analizę obciążenia linii transportowej
5,0Student rozumie poroblematykę ekonomiki transportu, umie posługiwać się wszystkimi miernikami pracy transportu, potrafi wyliczyć elastycznośc dochodową popytu usług transportowych oraz przeprowadzić analizę obciążenia linii transportowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_C27_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student: - będzie zdolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu ekonomiki transportu - będzie chętny do upowszechnienia wiedzy z zakresu ekonomiki transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
T_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
T_1A_K06ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu (np. przez środki masowego przekazu) informacji oraz opinii dotyczących osiągnięć w zakresie transportu i środków transportu oraz innych aspektów działalności inżyniera transportu, potrafi przekazać informacje w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z miernikami pracy transportu
C-4Zapoznanie studentów z różnymi środkami transportu
C-1Poznanie pojęć z zakresu ekonomiki transportu
Treści programoweT-W-1Transport w gospodarce narodowej.
T-W-2Mierniki pracy transportu oraz jego funkcje w gospodarce.
T-W-3Potrzeby i usługi transportowe.
T-W-4Przegląd środków transportu.
T-W-5Transport kombinowany i technologie międzygałęziowe.
T-A-2Próg rentownowności.
T-A-4Analiza obciążenia linii transportowej.
T-A-3Rachunek uproszczony kosztów.
T-A-5Marketing w transporcie.
T-A-1Elastyczność popytu i podaży usług transportowych.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące (metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: W trakcie zajęć ocenie podlega aktywność studentów oraz umiejętność zatsosowania posiadanej wiedzy w odniesieniu do omawianego przypadku
S-2Ocena podsumowująca: Ezgamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uzyskał kompetencji, by rozumieć problematykę ekonomiki transportu
3,0Kompetencje studenta sprowadzają się do wybiórczej wiedzy, świadczą o tym, że tylko w ograniczonym stopniu jest w stanie poradzić sobie z wprowadzeniem w życie wiedzy jaką posiada
3,5Student posiada podstawowe kompetencje, by rozumieć problematykę ekonomiki transportu, ale posługuje się miernikami pracy transportu w bardzo ograniczonym zakresie
4,0Student posiada kompetencje umożliwiające mu wykorzystanie w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu ekonomiki transportu, ale posługuje się miernikami pracy transportu w ograniczonym zakresie
4,5Student posiada kompetencje oceny dobrej, a ponadto potrafi wyliczyć elastyczność dochodową popytu usług transportowych oraz przeprowadzić analizę obciążenia linii transportowej
5,0Student wykaże się kreatywnością w zakresie wykorzystania mierników pracy transportu, będzie zdolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu ekonomiki transportu, będzie chętny do upowszechnienia wiedzy z zakresu ekonomiki transportu