Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością
Sylabus przedmiotu Modele TQM:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modele TQM | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Terelak-Tymczyna <Agnieszka.Terelak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw zarządzania jakością |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z podstawowymi modelami TQM |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Istota TQM. Perspektywy TQM. Zasady TQM. Modele amerykańskie TQM takich klasyków zarządzania jakością jak: Deming, Juran, Faigenbaum, Crosby, Model japońskie TQM: Ishikawa, Taguchi. Model europejski TQM – Masing, Model Polskiej Nagrody Jakości. | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 16 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w wykładzie |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/15_W01 Student uzyskuje wiedzę dotyczącą amerykańskich, japońskich i europejskich modeli TQM stosowanych w kompleksowych systemach zarządzania jakością. | MAS_10A_W03 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/15_W01 Student uzyskuje wiedzę dotyczącą amerykańskich, japońskich i europejskich modeli TQM stosowanych w kompleksowych systemach zarządzania jakością. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę dotyczącą podstawowych modeli TQM. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- K. Szczepańska, Metody i techniki TQM, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2009
- K. Szczepańska, Kompleksowe zarządzanie jakością. Przeszłość i teraźniejszość, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2010
- R. Karaszewski, TQM teoria i praktyka, Wydawnictwo” Dom Organizatora”, Toruń, 2001