Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MBM_1A_B17_W01 | Student powinien poznać podstawowe prawa i zasady dynamiki punktu materialnego i bryły sztywnej. Powinien tą wiedze umieć zastosowac w praktyce |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_1A_W02 | ma wiedzę w zakresie fizyki i chemii niezbędną do rozumienia zjawisk związanych z: obróbką materiałów, spajaniem, funkcjonowaniem aparatury pomiarowej, zużyciem i korozją, ochroną środowiska, procesami cieplnymi, właściwościami materiałów konstrukcyjnych |
---|
MBM_1A_W05 | ma szczegółową wiedzę dotyczącą konstrukcji oraz obliczeń maszyn i urządzeń o średnim stopniu złożoności |
MBM_1A_W04 | ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku MiBM takich jak: konstrukcja maszyn, techniki wytwarzania, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka oraz zna pojęcia w języku obcym na poziomie B2 |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W01 | ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi praweami dynamiki |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętnośc iwyznaczania równań ruchu w przypadku gdy znane są siły działające na bryłę sztywną |
Treści programowe | T-W-1 | Pojęcia podstawowe, pierwsze idrugie zadanie dynamiki, zasada d'alemberta |
---|
T-W-4 | Praca, moc i energia |
T-W-5 | Zasady dynamiki punktu materialnego: zasada pędu kręu i energii |
T-W-3 | Drgania punktu materialnego: swobodne tłumione i nie tłumione oraz wymuszone |
T-W-6 | Geometria mas: środek masy, momenty bezwładnosvi |
T-W-7 | Dynamika układu punktów materialnych: ruch środka masy, podstawowe zasady( zasada pedu, krętu, zasada energii kinetycznej, w tym twierdzenie Koeniga ) |
T-W-9 | Reakcje dynamiczne |
T-W-8 | Dynamika bryły sztywnej w ruchu obrotowym wokół stałej osi, w ruchu płaskim, w ruchu kulistym i ogólnym |
T-A-10 | Dynamika ruchu płaskiego bryły sztywnej |
T-A-11 | Zasada równowaznosci energii kinetycznej i pracy oraz zachowania energii mechanicznej dla układu punktów materialnych i bryły sztywnej |
T-A-12 | Równania Lagrange'a II-go rodzaju |
T-A-13 | Kolokwium |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z wykoirzystaniem środków audiowizualnych |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne: rozwiązywanie wybranych zadań przy tablicy przy aktywnym udziale studentów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z ćwiczeń audytoryjnych na podstawie dwóch kolokwiów pisemnych |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Łączna ocena na podstawie wyniku egzaminu pisemnego oraz oceny z ćwiczeń |
S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie odpowiedzi w trakcie tyrwania ćwiczeń audytoryjnych oraz na podstawie sprawdzianów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu |
3,0 | Student ogólnie orientuje się w zagadneniach dynamiki |
3,5 | Student orientuje się dobrze w zagadnieniach dynamiki punktu materialnego. Ma trudnosci z zstosowaniem wiedzy w przypadku dynamiki bryły sztywnej |
4,0 | Student orientuje się dobrze w zagadnieniach dynamiki. Potrafi tą wiedzę wykorzystać w przypadku dynamiki bryły sztywnej |
4,5 | Student opanował podstawową wiedzę. Potrafi ją wykorzystać w przypadku ruchu układów złożonych |
5,0 | Student opanował wymaganą wiedzę w stopniu wiecej niż wystarczającym. Wykazuje duzą inicjatywę na wykładach |