Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_2A_C06_U01 | Po zokończeniu kursu student powinien umieć: analizować wpływ warunków eksploatacji materiału na jego właściwości fizyczne, dobierać materiał do konkretnych rozwiązań konstrukcyjnych z uwzględnieniem technik i kosztów wytworzenia, planować proces technologiczny obróbki / modyfikacji materiałów pod kątem uzyskania konkretnych cech użytkowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_2A_U04 | Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję przedstawionej prezentacji |
---|
IM_2A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne |
IM_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejętności doboru materiału dla rozwiązania konstrukcyjnego z uwzględnieniem jego właściwości fizycznych w warunkach eksploatacji oraz kosztów wytwarzania |
---|
C-2 | Ukształtowanie świadomości zjawisk zachodzących w materiałach podczas eksploatacji |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności analizy pożądanych właściwości fizycznych materiałów w oparciu o informacje nt. warunków eksploatacji i technologii wytwarzania wyrobu |
Treści programowe | T-L-1 | Dobór materiałów polimerowych na detale wykonywane dotychczas z metalu, spełniających założenia konstrukcyjne, |
---|
T-L-2 | Opracowanie procesu technologicznego modyfikacji właściwości materiału polimerowego na detal pracujący w zadanych warunkach eksploatacyjnych |
T-L-3 | Obliczenia i symulacje danych parametrów funkcjonalnych wyrobu z tworzywa polimerowego / metalicznego |
T-W-6 | Kryteria i przykłady kształtowania właściwości materiałów polimerowych w odniesieniu do konkretnych aplikacji |
T-W-3 | Właściwości mechaniczne materiałów: fizyczne podstawy modułów sprężystości, wytrzymałości na rozciąganie, granicy plastyczności, twardości, ciągliwości, mechanizmy odkształceń, zużycia ściernego i nieszczenia materiałów |
T-W-2 | Struktura i uporządkowanie bliskiego i dalekiego zasięgu w materiałach |
T-W-1 | Wprowadzenie do materiałów inżynierskich, definicje, klasyfikacja, czynniki wpływające na właściwości materiałów |
T-W-4 | Metody umacniania i plastyczności polikryształów, plastyczne płynięcie w ośrodku ciągłym |
T-W-5 | Technologia materiałów kompozytowych |
Metody nauczania | M-2 | Metoda projektów, dyskusja, burza mózgów |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie zajęć projektowych na podstawie poprawnie zrealizowanego zadania w postaci pisemnie opracowanego raportu |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie przedstawił raportu z rezlizacji zadania projektowego w formie opisowej |
3,0 | Przedstawiony raport zawiera jedynie lakoniczny opis rozwiązania postawionego zadania projektowego, brak jest rysunków, komentarzy, obliczeń |
3,5 | Raport zawiera uszczegółowiony opis rozwiązania bez dodatkowych elementów |
4,0 | Raport zawiera szczegółwy opis rozwiązania, komentarz oraz wymagane obliczenia, brak jest rysunków i odnośników literaturowych |
4,5 | Raport zawiera opis rozwiązania, komentarz, wymagane obliczenia oraz rysunki |
5,0 | Raport zawiera szczegółowy opis proponowanego przez studenta rozwiązania, opatrzony rysunkami, niezbędnymi obliczeniami jeśli są wymagane, komentarzem, analizą kosztów oraz odnośnikami literaturowymi |