Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_2A_B05_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać współczesne internetowe technologie informatyczne. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_2A_U13 | Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować samokształcenie |
---|
IM_2A_U12 | Potrafi obsługiwać wybrane urządzenia technologiczne i pomiarowe |
IM_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
IM_2A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować złożone narzędzie, obiekt, system lub proces, związany z zakresem studiowanego kierunku z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracować nowe narzędzia. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z internetowymi technologiami informatycznymi |
---|
C-2 | Uruchomienie wybranych internetowych technologii informatycznych na urządzeniach przenośnych (np. notebook, smartfon, tablet) używanych przez studentów |
C-4 | Uświadomienie potencjalnych zagrożeń w zakresie bezpieczeństwa informatyczno-technicznego, jakie mogą wystapić podczas korzystania z internetowych technologii informatycznych |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z internetowych technologii informatycznych |
Treści programowe | T-L-8 | Team work/ praca zespołowa z wykorzystaniem internetowych technologii informatycznych wpomagających pracę zespołową |
---|
T-L-7 | Zdalny dostęp do komputera i programy do zdalnego dostepu. |
T-L-1 | Konfiguracja łacza WiFI komputera/ tableta/ smartfona - do pracy w sieci WiFi z zabezpieczeniami - na przykładzie sieci ZUT |
T-L-10 | Sklep internetowy - uruchomienie i konfiguracja przykładowego sklepu internetowego. |
T-L-2 | Konfiguracja łacza WiFI pod iOS (iPHONE/ iPAD/ iPOD) - do pracy w sieci WiFi z zabezpieczeniami - na przykładzie sieci ZUT |
T-L-5 | Właściwości łącza internetowego, podstawowe metody badania interfejsów sieciowych. wyznaczenie właściwości łacza (opóźnienie pakietów, % utraty pakietów, przepustowość łącza in/out). |
T-L-4 | PDF (Portable Document Format) - wg: ISO 32000. Testowanie narzędzi do tworzenia dokumentów PDF. |
T-L-9 | Fotogaleria - wykonanie przykladowej fotogalerii i umieszczenie jej na serwerze WWW. |
T-L-6 | Fotokody QR-Code i Datamatrix: generatory kodów, czytniki kodów na urządzenia mobilne. Generowanie i odczyt własnych kodów. |
T-L-3 | Uruchomienie własnego serwera WWW. Transfer zbiorów na serwer poprzez FTP/ sFTP/ SCP. |
T-W-7 | Internetowe technologie informatyczne w kontaktach z urzędami w Polsce: podpis elektroniczny i profil zaufany, EPUAP. Rejestracja działalności gospodarczej i załatwianie spraw urzedowych poprzez internet. Rozliczenia podatków: składanie deklaracji rocznych i uzyskiwanie UPO poprzez internet. |
T-W-16 | Informatyczno-techniczne bezpieczeństwo internetowych technologii informatycznych |
T-W-5 | Technologie mobilne: GPRS/ UMTS/ EDGE/ 3G w Polsce/ w Europie/ na świecie. |
T-W-15 | Wykorzystanie internetowych technologii informatycznych do zatrudnienia pracowników w formie telepracy - warunki techniczne i uregulowania prawne w Polsce w kodeksie pracy. Polska ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu niepełnosprawnych. |
T-W-6 | Technologie mobilne - systemu operacyjne: Android, iOS (Phone/iPad), BlackBerry, Windows Mobile, Symbian, Java, Palm OS i aplikacje na urządzenia mobilne. |
T-W-3 | Technologie bezprzewodowe. Dostęp do internetu w technologiach - FWA (Fixed Wireless Access), WLAN, WiFi. |
T-W-13 | Tożsamość firmy/ produktu w internecie, serwery WWW/ EMAIL pod własną nazwą. Sprzedaż produktów i usług poprzez internet. Sklepy internetowe. Systemy zarządzania treścią. |
T-W-1 | Przetwarzanie w chmurze internetowej. Cloud computing - modele: IAAS, PAAS, SAAS |
T-W-14 | Internetowe plaszczyzny transakcyjne - postawy i zasady działania rynku OTC (Over the Counter): operacje na rynku ITS: forex/ towary/ indeksy. |
T-W-12 | Inteligentne sterowanie: wykorzystanie urządzeń mobilnych oraz technologii Z-WAVE do zdalnego sterowania urządzeniami w budynkach. |
T-W-2 | Technologie stacjonarne WAN/ LAN. Model ISO/OSI. Dostęp do internetu w technologiach DSL/ ADSL/ Frame Relay. |
T-W-8 | Rozliczenia z Urzedami Skarbowymi i ZUS - składanie deklaracji poprzez internet. |
T-W-10 | Serwisy i serwery internetowe/ intranetowe: IPv4/IPv6, DHCPD, Routing, DNS i RevDNS, SAMBA, Proxy/ Cache/ TimeSerwers, FTP, SFTP/ SCP, SSH, Mail, WWW, |
T-W-9 | Fotokody 2D: QR Code/ Datamatrix/ MS Tags. Zasada dzialania, generowanie kodów 2D, odczyt kodów 2D, zastosowania praktyczne. |
T-W-11 | VOIP over SIP |
T-W-4 | Technologie bezprzewodowe - bezpieczeństwo i metody zabezpieczenia łączy bezprzewodowych, protokoły WEP, WPA/TKP, WPA2/ AES, WPA Mixed, WPA RAdius, EAP/ PEAP, LDAP. |
Metody nauczania | M-6 | Zadanie zadań do wykonania we własnym zakresie/ w domu - na urządzeniach i systemach informatycznych posiadanych przez studentów |
---|
M-5 | Metoda aktywizująca polegająca na uruchomieniu i wykorzystaniu internetowych technologii informatycznych na urządzeniach posiadanych/ używanych przez studentów |
M-2 | Cwiczenia przedmiotowe z użyciem typowych środków audiowizualnych: (tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy (multimedialny: obraz + dzwięk), nagłośnienie sali) oraz dostępnego sprzętu komputerowego |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
---|
S-4 | Ocena formująca: Terminowość wykonania zadań - 20% |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa - podsumowanie efektów uczenia się na podstawie cząstkowych ocen formujących |
S-2 | Ocena formująca: Sprawdzenie obecności na zajęciach - 40% |
S-3 | Ocena formująca: Sprawdzenie prawidłowości wykonania zadanych zadań/ sprawdzenie i omówienie uzyskanych wyników - 40% |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Suma ocen cząstkowych: poniżej 50% |
3,0 | Suma ocen cząstkowych: od 51% do 60%
student umie wykorzystywać współczesne internetowe technologie informatyczne. |
3,5 | Suma ocen cząstkowych: od 61% do 70% |
4,0 | Suma ocen cząstkowych: od 71% do 80% |
4,5 | Suma ocen cząstkowych: od 81% do 90% |
5,0 | Suma ocen cząstowych: od 91% do 100% |