Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_2A_BMP/14_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student pownien umieć przygotować biomateriały wzmocnione łuskami zbożowymi.
Pownien umieć przeprowadzić modyfikację właściwości włókien naturalnych.
Powinien umieć przygotować kształtki z biokompozytów metodą wtrysku.
Powinien znać możliwości mikrospieniania biokompozytów.
Powinien umieć przygotować laminat bioepoksydowy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_2A_U07 | Potrafi oceniać i porównać wyrób ze względu na zadane kryteria użytkowe z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych |
---|
IM_2A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne |
IM_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności oceny materiałów i wyrobów proekologicznych. |
---|
C-3 | Zapoznanie studentów z metodami przetwórstwa i wytwórstwa proekologicznego. |
Treści programowe | T-P-1 | Łuski zbożowe jako wzmocnienie polimeru. |
---|
T-P-2 | Modyfikacja właściwości mikrowłókien naturalnych. |
T-P-3 | Przetwórstwo biokompozytów. |
T-P-4 | Mikrospienianie biokompozytów. |
T-P-5 | Bioepoksydy. |
T-W-2 | Biomasa i możliwości jej konwersji. |
T-W-12 | Bionika. |
T-W-4 | Biopolimery i biokompozyty. |
T-W-6 | Lekkie konstrukcje w systemach mobilnych. |
T-W-1 | Wprowadzenie, terminologia, podstawowe pojęcia. |
T-W-5 | Mikrospienianie. |
T-W-10 | Metody redukcji emisji CO2. |
T-W-13 | Bioekonomia. |
T-W-7 | Elektrownie wiatrowe. |
T-W-11 | Technologie ograniczające zużycie wody. |
T-W-8 | Elektrownie solarne. |
T-W-9 | Kolej magnetyczna. |
T-W-3 | Biorafineria. |
Metody nauczania | M-2 | Technologiczne ćwiczenia laboratoryjne. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie odpowiedzi w trakcie trwania ćwiczeń laboratoryjnych i na podstawie przygotowanych sprawozdań. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu technologicznych ćwiczeń laboratoryjnych. |
3,0 | Student wprawdzie opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu, jednak nie potrafi w pełni jej wykorzystać w praktyce laboratoryjnej. |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 3,0 a 4,0. |
4,0 | Student dobrze opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi w większości samodzielnie rozwiązywać zadane problemy w laboratorium technologicznym. |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim pomiędzy oceną 4,0 a 5,0. |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu przedmiotu. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do wyboru najbardziej efektywnego rozwiązania zadanego problemu w laboratorium technologicznym oraz umie uzasadnić ten wybór. |