Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Poligrafia i Media Cyfrowe

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Poligrafia i Media Cyfrowe
Forma studiów studia stacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Przemysław Korytkowski <Przemyslaw.Korytkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 12 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień związanych z profilem studiów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest przedstawienie podstaw metodologii badań naukowych, opracowania koncepcji i harmonogramu badań oraz przygotowania do prezentacji oraz egzaminu dyplomowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Podstawy metodologii badań naukowych.3
T-S-2Opracowanie koncepcji pracy oraz harmonogramu badań. Układ pracy, sporządzania przypisów, bibliografia.3
T-S-3Przedstawienie i referowania tematów prac dyplomowych.3
T-S-4Przygotowanie prezentacji pracy na egzamin dyplomowych. Przekładowy przebieg obrony pracy dyplomowej. Ocena własna pracy w kontekście recenzji pracy.3
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.12
A-S-2Konsultacje.4
A-S-3Przygotowanie do zajęć.15
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Na podstawie opracowanej i zreferowanej koncepcji pracy dyplomowej oraz udziału w dyskusjach.
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie przedstawionej prezentacji pracy dyplomowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PiMC_10A_SD_W09
Student zna podstawowe pojęcia z zakresu metodologii badań naukowych, pisania sprawozdań naukowych oraz prezentacji wyników badań.
PiMC_10A_W09C-1T-S-2, T-S-3, T-S-1, T-S-4M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PiMC_10A_SD_U08
Student potrafi sprecyzować tematykę badań, sporządzić koncepcję pracy i jej harmonogram, napisać sprawozdanie naukowe, opracować prezentację oraz zaprezentować wyniki badań.
PiMC_10A_U08C-1T-S-4, T-S-2, T-S-1, T-S-3M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PiMC_10A_SD_K01
Student świadomie przestrzega przepisów prawa dotyczących prawa autorskiego oraz zasad etyki zawodowej w zakresie wiarygodności przedstawianych danych i informacji.
PiMC_10A_K01C-1T-S-2, T-S-3, T-S-1, T-S-4M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PiMC_10A_SD_W09
Student zna podstawowe pojęcia z zakresu metodologii badań naukowych, pisania sprawozdań naukowych oraz prezentacji wyników badań.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu metodologii badań naukowych, sposobów pisania sprawozdań naukowych oraz prezentacji wyników, nie zna struktury pracy oraz sposobów jej redagowania i sporządzania harmonogramu.
3,0Student zna podstawowe metody badań naukowych, strukturę pracy oraz zasady prezentacji wyników.
3,5Student zna podstawowe metody badań naukowych, strukturę pracy, zasady sporządzania harmonogramów pracy oraz zasady prezentacji wyników.
4,0Student zna zasady doboru metod badawczych do konkretnej tematyki, strukturę i zasady redagowania pracy, zasady sporządzania harmonogramów pracy oraz zasady prezentacji wyników.
4,5Student zna zasady określania tematyki badań, zasady doboru metod badawczych do tej tematyki, strukturę i zasady redagowania pracy, zasady sporządzania harmonogramów pracy oraz zasady prezentacji wyników.
5,0Student zna zasady określania tematyki badań, zasady doboru metod badawczych do tej tematyki, strukturę i zasady redagowania pracy, zasady sporządzania harmonogramów pracy, zasady prezentacji wyników oraz zasady dyskusji naukowej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PiMC_10A_SD_U08
Student potrafi sprecyzować tematykę badań, sporządzić koncepcję pracy i jej harmonogram, napisać sprawozdanie naukowe, opracować prezentację oraz zaprezentować wyniki badań.
2,0Nie potrafi opracować koncepcji pracy, uściślić tematyki badań, sformułować tematu pracy oraz opracować prezentacji.
3,0Student prezentuje podstawowe wyniki badań, bez umiejętności ich analizy, zna podstawowe metody badań naukowych.
3,5Student prezentuje podstawowe wyniki badań z umiejętnością ich analizy.
4,0Student efektywnie prezentuje wyniki i umiejętnie je analizuje.
4,5Student potrafi efektywnie wykorzystywać metody badawcze, prezentować i analizować wyniki badań; potrafi dyskutować o osiągniętych wynikach.
5,0Student potrafi określić tematykę badań, dobrać odpowiednie metody badawcze, umiejętnie wyszukuje i dobiera materiały źródłowe, analizuje literaturę oraz inne materiały źródłowe, umie przygotować prezentację oraz właściwie ją przedstawić.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PiMC_10A_SD_K01
Student świadomie przestrzega przepisów prawa dotyczących prawa autorskiego oraz zasad etyki zawodowej w zakresie wiarygodności przedstawianych danych i informacji.
2,0Student nie wyszukuje potrzebnych mu informacji, nie uświadamia swoich braków wiedzy, nie uczestniczy w wymianie informacji z zakresu technologii poligraficznych i mediów cyfrowych.
3,0Student sporadycznie korzysta z najbardziej dostępnych źródeł informacji.
3,5Student skorzysta z ogólnie dostępnych źródeł informacji.
4,0Student wyszukuje źródła informacji, uczestniczy w wymianie informacji.
4,5Student wyszukuje źródła informacji i je selekcjonuje, uczestniczy w wymianie informacji.
5,0Student wyszukuje źródła informacji, selekcjonuje je, uczestniczy w wymianie informacji, pisze artykuły i referaty, opracowuje prezentacje.

Literatura podstawowa

  1. Pieter J., Zarys metodologii pracy naukowej, PWN, Warszawa, 1975
  2. Uchwała nr 41/ZW/2006/2007 Rady Wydziału Informatyki Politechniki Szczecińskiej z dnia 20 lutego 2007 roku w sprawie zmian w procesie dyplomowania na Wydziale Informatyki.
  3. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków, 1997
  4. Wilson E.B., Wstęp do badań naukowych, PWN, Warszawa, 1968

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Podstawy metodologii badań naukowych.3
T-S-2Opracowanie koncepcji pracy oraz harmonogramu badań. Układ pracy, sporządzania przypisów, bibliografia.3
T-S-3Przedstawienie i referowania tematów prac dyplomowych.3
T-S-4Przygotowanie prezentacji pracy na egzamin dyplomowych. Przekładowy przebieg obrony pracy dyplomowej. Ocena własna pracy w kontekście recenzji pracy.3
12

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.12
A-S-2Konsultacje.4
A-S-3Przygotowanie do zajęć.15
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPiMC_10A_SD_W09Student zna podstawowe pojęcia z zakresu metodologii badań naukowych, pisania sprawozdań naukowych oraz prezentacji wyników badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPiMC_10A_W09Student zna podstawowe pojęcia z zakresu metodologii badań naukowych, pisania sprawozdań naukowych oraz prezentacji wyników badań.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie podstaw metodologii badań naukowych, opracowania koncepcji i harmonogramu badań oraz przygotowania do prezentacji oraz egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-S-2Opracowanie koncepcji pracy oraz harmonogramu badań. Układ pracy, sporządzania przypisów, bibliografia.
T-S-3Przedstawienie i referowania tematów prac dyplomowych.
T-S-1Podstawy metodologii badań naukowych.
T-S-4Przygotowanie prezentacji pracy na egzamin dyplomowych. Przekładowy przebieg obrony pracy dyplomowej. Ocena własna pracy w kontekście recenzji pracy.
Metody nauczaniaM-1Seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Na podstawie przedstawionej prezentacji pracy dyplomowej.
S-1Ocena formująca: Na podstawie opracowanej i zreferowanej koncepcji pracy dyplomowej oraz udziału w dyskusjach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu metodologii badań naukowych, sposobów pisania sprawozdań naukowych oraz prezentacji wyników, nie zna struktury pracy oraz sposobów jej redagowania i sporządzania harmonogramu.
3,0Student zna podstawowe metody badań naukowych, strukturę pracy oraz zasady prezentacji wyników.
3,5Student zna podstawowe metody badań naukowych, strukturę pracy, zasady sporządzania harmonogramów pracy oraz zasady prezentacji wyników.
4,0Student zna zasady doboru metod badawczych do konkretnej tematyki, strukturę i zasady redagowania pracy, zasady sporządzania harmonogramów pracy oraz zasady prezentacji wyników.
4,5Student zna zasady określania tematyki badań, zasady doboru metod badawczych do tej tematyki, strukturę i zasady redagowania pracy, zasady sporządzania harmonogramów pracy oraz zasady prezentacji wyników.
5,0Student zna zasady określania tematyki badań, zasady doboru metod badawczych do tej tematyki, strukturę i zasady redagowania pracy, zasady sporządzania harmonogramów pracy, zasady prezentacji wyników oraz zasady dyskusji naukowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPiMC_10A_SD_U08Student potrafi sprecyzować tematykę badań, sporządzić koncepcję pracy i jej harmonogram, napisać sprawozdanie naukowe, opracować prezentację oraz zaprezentować wyniki badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPiMC_10A_U08Student potrafi sprecyzować tematykę badań, sporządzić koncepcję pracy i jej harmonogram, napisać sprawozdanie naukowe, opracować prezentację oraz zaprezentować wyniki badań.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie podstaw metodologii badań naukowych, opracowania koncepcji i harmonogramu badań oraz przygotowania do prezentacji oraz egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-S-4Przygotowanie prezentacji pracy na egzamin dyplomowych. Przekładowy przebieg obrony pracy dyplomowej. Ocena własna pracy w kontekście recenzji pracy.
T-S-2Opracowanie koncepcji pracy oraz harmonogramu badań. Układ pracy, sporządzania przypisów, bibliografia.
T-S-1Podstawy metodologii badań naukowych.
T-S-3Przedstawienie i referowania tematów prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1Seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Na podstawie przedstawionej prezentacji pracy dyplomowej.
S-1Ocena formująca: Na podstawie opracowanej i zreferowanej koncepcji pracy dyplomowej oraz udziału w dyskusjach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi opracować koncepcji pracy, uściślić tematyki badań, sformułować tematu pracy oraz opracować prezentacji.
3,0Student prezentuje podstawowe wyniki badań, bez umiejętności ich analizy, zna podstawowe metody badań naukowych.
3,5Student prezentuje podstawowe wyniki badań z umiejętnością ich analizy.
4,0Student efektywnie prezentuje wyniki i umiejętnie je analizuje.
4,5Student potrafi efektywnie wykorzystywać metody badawcze, prezentować i analizować wyniki badań; potrafi dyskutować o osiągniętych wynikach.
5,0Student potrafi określić tematykę badań, dobrać odpowiednie metody badawcze, umiejętnie wyszukuje i dobiera materiały źródłowe, analizuje literaturę oraz inne materiały źródłowe, umie przygotować prezentację oraz właściwie ją przedstawić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPiMC_10A_SD_K01Student świadomie przestrzega przepisów prawa dotyczących prawa autorskiego oraz zasad etyki zawodowej w zakresie wiarygodności przedstawianych danych i informacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPiMC_10A_K01Student świadomie przestrzega przepisów prawa dotyczących prawa autorskiego oraz zasad etyki zawodowej w zakresie wiarygodności przedstawianych danych i informacji.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie podstaw metodologii badań naukowych, opracowania koncepcji i harmonogramu badań oraz przygotowania do prezentacji oraz egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-S-2Opracowanie koncepcji pracy oraz harmonogramu badań. Układ pracy, sporządzania przypisów, bibliografia.
T-S-3Przedstawienie i referowania tematów prac dyplomowych.
T-S-1Podstawy metodologii badań naukowych.
T-S-4Przygotowanie prezentacji pracy na egzamin dyplomowych. Przekładowy przebieg obrony pracy dyplomowej. Ocena własna pracy w kontekście recenzji pracy.
Metody nauczaniaM-1Seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Na podstawie opracowanej i zreferowanej koncepcji pracy dyplomowej oraz udziału w dyskusjach.
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie przedstawionej prezentacji pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wyszukuje potrzebnych mu informacji, nie uświadamia swoich braków wiedzy, nie uczestniczy w wymianie informacji z zakresu technologii poligraficznych i mediów cyfrowych.
3,0Student sporadycznie korzysta z najbardziej dostępnych źródeł informacji.
3,5Student skorzysta z ogólnie dostępnych źródeł informacji.
4,0Student wyszukuje źródła informacji, uczestniczy w wymianie informacji.
4,5Student wyszukuje źródła informacji i je selekcjonuje, uczestniczy w wymianie informacji.
5,0Student wyszukuje źródła informacji, selekcjonuje je, uczestniczy w wymianie informacji, pisze artykuły i referaty, opracowuje prezentacje.