Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Poligrafia i Media Cyfrowe

Sylabus przedmiotu Przygotowanie projektu do druku:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Poligrafia i Media Cyfrowe
Forma studiów studia stacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych
Profil
Moduł
Przedmiot Przygotowanie projektu do druku
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Przemysław Korytkowski <Przemyslaw.Korytkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 3,00,50zaliczenie
laboratoriaL1 10 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość technologii poligraficznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i umiejętności z zakresu możliwości plików PDF, m.in.: sprawdzenie plików pod względem drukowalności i dodawania znaczników drukarskich, a także iimpozycji plików, procesów rastrowania i separcji barwnej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Praca z plikami w formacie PDF.2
T-L-2Sprawdzenie projektów pod względem drukowalności.4
T-L-3Dodawanie spadów, znaków cięcia, falcowania.2
T-L-4Impozycja.2
10
wykłady
T-W-1Formaty zapisu prac graficznych: PS, EPS, PDF, PDF/X.3
T-W-2Impozycja.3
T-W-3Etapy przygotowania do druku.2
T-W-4Zarządzanie przepływem prac.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-L-2Przygotowanie do zajęć.40
A-L-3Opracowanie sprawozdań z zajęć.35
A-L-4Konsulatcje.2
A-L-5Zaliczenie laboratoriów.2
89
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów.45
A-W-3Zaliczenie wykładów.2
A-W-4Studiowanie literatury.30
A-W-5Konsultacje.2
89

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykład: na podstawie rozwiązywanych problemów i dyskusji.
S-2Ocena formująca: Laboratorium: na podstawie indywidualnego rozwiązywania zadań i problemów.
S-3Ocena podsumowująca: Wykład: na podstawie pisemnego egzaminu.
S-4Ocena podsumowująca: Laboratorium: na podstawie wykonanego projektu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PiMC_10A_PPdD_W06
Student zna etapy przygotowania projektu do druku, rodzaje oraz specyfikę każdej operacji.
PiMC_10A_W06C-1T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PiMC_10A_PPdD_U05
Student potrafi przygotować projekt do procesu drukowania, potrafi dobrać parametry operacji przygotowawczych w zależności od rodzaju projektu i jego przeznaczenia. Potrafi posługiwać się oprogramowaniem pozwalającym zarządzać przepływem prac przygotowawczych.
PiMC_10A_U05C-1T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-1M-2S-4, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PiMC_10A_PPdD_W06
Student zna etapy przygotowania projektu do druku, rodzaje oraz specyfikę każdej operacji.
2,0Student nie zna etapów przygotowania do druku.
3,0Student zna etapy przygotowania do druku.
3,5Student potrafi porównać wymagania stawiane przed projektem prze różne techniki druku.
4,0tudent potrafi dobrać etapy przygotowania do druku do wybranej techniki druku.
4,5Student potrafi przewidzieć jakie efekty na przyniesie ustawienie różnych parametrów w projekcie.
5,0Student potrafi przewidzieć jakie efekty na przyniesie ustawienie różnych parametrów w projekcie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PiMC_10A_PPdD_U05
Student potrafi przygotować projekt do procesu drukowania, potrafi dobrać parametry operacji przygotowawczych w zależności od rodzaju projektu i jego przeznaczenia. Potrafi posługiwać się oprogramowaniem pozwalającym zarządzać przepływem prac przygotowawczych.
2,0Student nie zna podstawowych zasad przygotowania projektów do druku.
3,0Student zna podstawowe zasady przygotowania projektów do druku.
3,5Student potrafi porównać wymagania stawiana przez różne techniki druku.
4,0Student potrafi dobrać technikę druku do projektu i określić wartości parametrów projektu.
4,5Student potrafi wywnioskować jaki jest związek pomiędzy parametrami projektu, a jakością wydruku.
5,0Student potrafi ocenić, czy projekt jest dobrze przygotowany do druku dla różnych technik druku.

Literatura podstawowa

  1. Panák, Čeppan, Dvonka, Karpinský, Kordoą, Mikula, Jakucewicz, Poligrafia procesy i technik, COBRPP, Warszawa, 2005
  2. Kipphan H., Handbook of print medi, Springer, Berlin, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Praca z plikami w formacie PDF.2
T-L-2Sprawdzenie projektów pod względem drukowalności.4
T-L-3Dodawanie spadów, znaków cięcia, falcowania.2
T-L-4Impozycja.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Formaty zapisu prac graficznych: PS, EPS, PDF, PDF/X.3
T-W-2Impozycja.3
T-W-3Etapy przygotowania do druku.2
T-W-4Zarządzanie przepływem prac.2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-L-2Przygotowanie do zajęć.40
A-L-3Opracowanie sprawozdań z zajęć.35
A-L-4Konsulatcje.2
A-L-5Zaliczenie laboratoriów.2
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów.45
A-W-3Zaliczenie wykładów.2
A-W-4Studiowanie literatury.30
A-W-5Konsultacje.2
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPiMC_10A_PPdD_W06Student zna etapy przygotowania projektu do druku, rodzaje oraz specyfikę każdej operacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPiMC_10A_W06Student zna etapy przygotowania projektu do druku, rodzaje oraz specyfikę każdej operacji.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i umiejętności z zakresu możliwości plików PDF, m.in.: sprawdzenie plików pod względem drukowalności i dodawania znaczników drukarskich, a także iimpozycji plików, procesów rastrowania i separcji barwnej.
Treści programoweT-W-4Zarządzanie przepływem prac.
T-W-2Impozycja.
T-W-3Etapy przygotowania do druku.
T-W-1Formaty zapisu prac graficznych: PS, EPS, PDF, PDF/X.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Wykład: na podstawie pisemnego egzaminu.
S-1Ocena formująca: Wykład: na podstawie rozwiązywanych problemów i dyskusji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna etapów przygotowania do druku.
3,0Student zna etapy przygotowania do druku.
3,5Student potrafi porównać wymagania stawiane przed projektem prze różne techniki druku.
4,0tudent potrafi dobrać etapy przygotowania do druku do wybranej techniki druku.
4,5Student potrafi przewidzieć jakie efekty na przyniesie ustawienie różnych parametrów w projekcie.
5,0Student potrafi przewidzieć jakie efekty na przyniesie ustawienie różnych parametrów w projekcie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPiMC_10A_PPdD_U05Student potrafi przygotować projekt do procesu drukowania, potrafi dobrać parametry operacji przygotowawczych w zależności od rodzaju projektu i jego przeznaczenia. Potrafi posługiwać się oprogramowaniem pozwalającym zarządzać przepływem prac przygotowawczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPiMC_10A_U05Student potrafi przygotować projekt do procesu drukowania, potrafi dobrać parametry operacji przygotowawczych w zależności od rodzaju projektu i jego przeznaczenia. Potrafi posługiwać się oprogramowaniem pozwalającym zarządzać przepływem prac przygotowawczych.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i umiejętności z zakresu możliwości plików PDF, m.in.: sprawdzenie plików pod względem drukowalności i dodawania znaczników drukarskich, a także iimpozycji plików, procesów rastrowania i separcji barwnej.
Treści programoweT-L-4Impozycja.
T-L-2Sprawdzenie projektów pod względem drukowalności.
T-L-3Dodawanie spadów, znaków cięcia, falcowania.
T-L-1Praca z plikami w formacie PDF.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Laboratorium: na podstawie wykonanego projektu.
S-2Ocena formująca: Laboratorium: na podstawie indywidualnego rozwiązywania zadań i problemów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych zasad przygotowania projektów do druku.
3,0Student zna podstawowe zasady przygotowania projektów do druku.
3,5Student potrafi porównać wymagania stawiana przez różne techniki druku.
4,0Student potrafi dobrać technikę druku do projektu i określić wartości parametrów projektu.
4,5Student potrafi wywnioskować jaki jest związek pomiędzy parametrami projektu, a jakością wydruku.
5,0Student potrafi ocenić, czy projekt jest dobrze przygotowany do druku dla różnych technik druku.