Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)

Sylabus przedmiotu Inżynieria zdalnego nauczania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria zdalnego nauczania
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL5 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy tworzenia serwisów internetowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej z zakresu e-learningu, platform e-learningowych, narzędzi projektowania kursów e-learningowych
C-2Nabycie przez studentów umiejętności przygotowania platformy e-learningowej oraz projektowania i realizacji kursów e-learningowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza funkcjonalności platform e-learningowych4
T-L-2Ustalenie tematyki kursu oraz dobór narzędzi informatycznych do realizacji e-learningu2
T-L-3Instalacja i konfiguracja platformy e-learningowej2
T-L-4Dostosowanie funkcjonalności platformy do potrzeb użytkowników6
T-L-5Tworzenie struktury kursu oraz jego składowych2
T-L-6Opracowanie scenariusza kursu e-learningowego2
T-L-7Opracowanie kursu w wybranych narzędziach informatycznych6
T-L-8Udostępnienie kursu na platformie e-learningowej2
T-L-9Zarządzanie użytkownikami, dostosowanie usług platformy e-learningowej2
T-L-10Zaliczenie zajęć laboratoryjnych2
30
wykłady
T-W-1Nauczanie zdalne - zagadnienia wstępne2
T-W-2Metodyka kursów e-learningowych2
T-W-3Systemy informatyczne wspomagające e-learning2
T-W-4Funkcjonalność platformy e-learningowej2
T-W-5Informatyczne narzędzia do tworzenia kursów e-learningowych2
T-W-6Usługi procesu e-nauczania2
T-W-7Wdrażanie rozwiązań z zakresu nauczania zdalnego2
T-W-8Zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)15
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajęć (praca studentów w grupach)10
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć5
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)20
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)20
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonywania platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/04_W01
Student potrafi scharakteryzować proces kształcenia zdalnego zna informatyczne systemy, narzędzia wspomagające e-learning
IC_1A_W10, IC_1A_W15T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/04_U01
Student nabył umiejętności korzystania z narzędzi, systemów informatycznych wspomagających przygotowanie i realizację procesu kształcenia zdalnego
IC_1A_U22, IC_1A_U26, IC_1A_U28T1A_U01, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-3, T-L-8, T-L-9, T-L-1, T-L-2, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-5M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/04_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz praktycznej realizacji rozwiązań z zakresu kształcenia zdalnego, w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych narzędzi e-learningowych
IC_1A_K01, IC_1A_K03, IC_1A_K04T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07C-2, C-1T-W-7, T-L-8, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-L-1, T-W-4, T-L-6, T-W-6, T-L-4, T-L-7, T-L-5, T-L-9M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/04_W01
Student potrafi scharakteryzować proces kształcenia zdalnego zna informatyczne systemy, narzędzia wspomagające e-learning
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu e-learningu, nie posiada wiedzy o informatycznych systemach i narzędziach wspomagających proces kształcenia zdalnego
3,0Student posiada ogólą wiedzę z zakresu e-learningu, orientuje się ogólnie w informatycznych systemach i narzędziach wspomagających proces kształcenia zdalnego
3,5Student posiada ogólą wiedzę z zakresu e-learningu, procesu kształcenia zdalnego, orientuje się ogólnie w informatycznych systemach i narzędziach wspomagających proces kształcenia zdalnego
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu e-learningu, procesu kształcenia zdalnego, orientuje się funkcjonalnościach informatycznych systemów i narzędziach wspomagających proces kształcenia zdalnego
4,5Student posiada dobrą wiedzę z zakresu e-learningu, procesu kształcenia zdalnego, zna sczegółowo funkcjonalności informatycznych systemów i narzędziach wspomagających proces kształcenia zdalnego
5,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu e-learningu, procesu kształcenia zdalnego, zna sczegółowo funkcjonalności informatycznych systemów i narzędziach wspomagających proces kształcenia zdalnego, potrafi skutecznie dobierać narzędzia do potrzeb edukacyjnych, uzasadniać wybór

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/04_U01
Student nabył umiejętności korzystania z narzędzi, systemów informatycznych wspomagających przygotowanie i realizację procesu kształcenia zdalnego
2,0Student nie potrafi korzystać z systemów i narzędzi wspomagających e-learning, nie wykonał wszystkich zadań laboratoryjnych
3,0Student potrafi w sposób ograniczony korzystać z systemów i narzędzi wspomagających e-learning, wykonał zadania laboratoryjne w sposób pobieżny
3,5Student potrafi w sposób ograniczony korzystać z systemów i narzędzi wspomagających e-learning, wykonał zadania laboratoryjne w sposób pobieżny ale starannie
4,0Student potrafi korzystać z systemów i narzędzi wspomagających e-learning, wykorzystuje funkcjonalność tych rozwiązań, wykonał zadania laboratoryjne w sposób prawidłowy
4,5Student potrafi korzystać z systemów i narzędzi wspomagających e-learning, wykorzystuje rozbudowaną funkcjonalność tych rozwiązań, wykonał zadania laboratoryjne w sposób prawidłowy i estetyczny
5,0Student potrafi korzystać z systemów i narzędzi wspomagających e-learning, wykorzystuje rozbudowaną funkcjonalność tych rozwiązań, wykonał zadania laboratoryjne w sposób prawidłowy i estetyczny, wykonał zadania w sposób rozbudowany w stosunku do założeń

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/04_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz praktycznej realizacji rozwiązań z zakresu kształcenia zdalnego, w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych narzędzi e-learningowych
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekście zespołowego tworzenia rozwiązań dla e-learningu
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekście zespołowego tworzenia rozwiązań dla e-learningu, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacjiplatformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekście zespołowego tworzenia rozwiązań dla e-learningu, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji tych rozwiązań
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekście zespołowego tworzenia rozwiązań dla e-learningu, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji tych rozwiązań
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekście zespołowego tworzenia rozwiązań dla e-learningu, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji tych rozwiązań, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekście zespołowego tworzenia rozwiązań dla e-learningu, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji tych rozwiązań, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Marlena Plebańska, E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H. BECK, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Roman Lorens, Nowe technologie w edukacji, PWN, 2011
  2. Michał Susfał, Moodle. Ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza funkcjonalności platform e-learningowych4
T-L-2Ustalenie tematyki kursu oraz dobór narzędzi informatycznych do realizacji e-learningu2
T-L-3Instalacja i konfiguracja platformy e-learningowej2
T-L-4Dostosowanie funkcjonalności platformy do potrzeb użytkowników6
T-L-5Tworzenie struktury kursu oraz jego składowych2
T-L-6Opracowanie scenariusza kursu e-learningowego2
T-L-7Opracowanie kursu w wybranych narzędziach informatycznych6
T-L-8Udostępnienie kursu na platformie e-learningowej2
T-L-9Zarządzanie użytkownikami, dostosowanie usług platformy e-learningowej2
T-L-10Zaliczenie zajęć laboratoryjnych2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nauczanie zdalne - zagadnienia wstępne2
T-W-2Metodyka kursów e-learningowych2
T-W-3Systemy informatyczne wspomagające e-learning2
T-W-4Funkcjonalność platformy e-learningowej2
T-W-5Informatyczne narzędzia do tworzenia kursów e-learningowych2
T-W-6Usługi procesu e-nauczania2
T-W-7Wdrażanie rozwiązań z zakresu nauczania zdalnego2
T-W-8Zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)15
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajęć (praca studentów w grupach)10
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)20
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)20
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/04_W01Student potrafi scharakteryzować proces kształcenia zdalnego zna informatyczne systemy, narzędzia wspomagające e-learning
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W10Zna metody wykorzystywane podczas projektowania, testowania, wdrażania i integrowania produktów i usług opartych na technologiach informatycznych
IC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej z zakresu e-learningu, platform e-learningowych, narzędzi projektowania kursów e-learningowych
Treści programoweT-W-5Informatyczne narzędzia do tworzenia kursów e-learningowych
T-W-6Usługi procesu e-nauczania
T-W-1Nauczanie zdalne - zagadnienia wstępne
T-W-7Wdrażanie rozwiązań z zakresu nauczania zdalnego
T-W-4Funkcjonalność platformy e-learningowej
T-W-2Metodyka kursów e-learningowych
T-W-3Systemy informatyczne wspomagające e-learning
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu e-learningu, nie posiada wiedzy o informatycznych systemach i narzędziach wspomagających proces kształcenia zdalnego
3,0Student posiada ogólą wiedzę z zakresu e-learningu, orientuje się ogólnie w informatycznych systemach i narzędziach wspomagających proces kształcenia zdalnego
3,5Student posiada ogólą wiedzę z zakresu e-learningu, procesu kształcenia zdalnego, orientuje się ogólnie w informatycznych systemach i narzędziach wspomagających proces kształcenia zdalnego
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu e-learningu, procesu kształcenia zdalnego, orientuje się funkcjonalnościach informatycznych systemów i narzędziach wspomagających proces kształcenia zdalnego
4,5Student posiada dobrą wiedzę z zakresu e-learningu, procesu kształcenia zdalnego, zna sczegółowo funkcjonalności informatycznych systemów i narzędziach wspomagających proces kształcenia zdalnego
5,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu e-learningu, procesu kształcenia zdalnego, zna sczegółowo funkcjonalności informatycznych systemów i narzędziach wspomagających proces kształcenia zdalnego, potrafi skutecznie dobierać narzędzia do potrzeb edukacyjnych, uzasadniać wybór
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/04_U01Student nabył umiejętności korzystania z narzędzi, systemów informatycznych wspomagających przygotowanie i realizację procesu kształcenia zdalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U22Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania typowego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla reprezentowanej dyscypliny oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
IC_1A_U26Potrafi organizować proces przetwarzania danych, zarządzania informacją i wiedzą
IC_1A_U28Ma umiejętność projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów na potrzeby informatyzacji organizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejętności przygotowania platformy e-learningowej oraz projektowania i realizacji kursów e-learningowych
Treści programoweT-L-3Instalacja i konfiguracja platformy e-learningowej
T-L-8Udostępnienie kursu na platformie e-learningowej
T-L-9Zarządzanie użytkownikami, dostosowanie usług platformy e-learningowej
T-L-1Analiza funkcjonalności platform e-learningowych
T-L-2Ustalenie tematyki kursu oraz dobór narzędzi informatycznych do realizacji e-learningu
T-L-6Opracowanie scenariusza kursu e-learningowego
T-L-7Opracowanie kursu w wybranych narzędziach informatycznych
T-L-4Dostosowanie funkcjonalności platformy do potrzeb użytkowników
T-L-5Tworzenie struktury kursu oraz jego składowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonywania platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi korzystać z systemów i narzędzi wspomagających e-learning, nie wykonał wszystkich zadań laboratoryjnych
3,0Student potrafi w sposób ograniczony korzystać z systemów i narzędzi wspomagających e-learning, wykonał zadania laboratoryjne w sposób pobieżny
3,5Student potrafi w sposób ograniczony korzystać z systemów i narzędzi wspomagających e-learning, wykonał zadania laboratoryjne w sposób pobieżny ale starannie
4,0Student potrafi korzystać z systemów i narzędzi wspomagających e-learning, wykorzystuje funkcjonalność tych rozwiązań, wykonał zadania laboratoryjne w sposób prawidłowy
4,5Student potrafi korzystać z systemów i narzędzi wspomagających e-learning, wykorzystuje rozbudowaną funkcjonalność tych rozwiązań, wykonał zadania laboratoryjne w sposób prawidłowy i estetyczny
5,0Student potrafi korzystać z systemów i narzędzi wspomagających e-learning, wykorzystuje rozbudowaną funkcjonalność tych rozwiązań, wykonał zadania laboratoryjne w sposób prawidłowy i estetyczny, wykonał zadania w sposób rozbudowany w stosunku do założeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/04_K01Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz praktycznej realizacji rozwiązań z zakresu kształcenia zdalnego, w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych narzędzi e-learningowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K01Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
IC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IC_1A_K04Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki i cyfryzacji w różnych obszarach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejętności przygotowania platformy e-learningowej oraz projektowania i realizacji kursów e-learningowych
C-1Nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej z zakresu e-learningu, platform e-learningowych, narzędzi projektowania kursów e-learningowych
Treści programoweT-W-7Wdrażanie rozwiązań z zakresu nauczania zdalnego
T-L-8Udostępnienie kursu na platformie e-learningowej
T-L-2Ustalenie tematyki kursu oraz dobór narzędzi informatycznych do realizacji e-learningu
T-L-3Instalacja i konfiguracja platformy e-learningowej
T-W-1Nauczanie zdalne - zagadnienia wstępne
T-W-2Metodyka kursów e-learningowych
T-W-3Systemy informatyczne wspomagające e-learning
T-W-5Informatyczne narzędzia do tworzenia kursów e-learningowych
T-L-1Analiza funkcjonalności platform e-learningowych
T-W-4Funkcjonalność platformy e-learningowej
T-L-6Opracowanie scenariusza kursu e-learningowego
T-W-6Usługi procesu e-nauczania
T-L-4Dostosowanie funkcjonalności platformy do potrzeb użytkowników
T-L-7Opracowanie kursu w wybranych narzędziach informatycznych
T-L-5Tworzenie struktury kursu oraz jego składowych
T-L-9Zarządzanie użytkownikami, dostosowanie usług platformy e-learningowej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekście zespołowego tworzenia rozwiązań dla e-learningu
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekście zespołowego tworzenia rozwiązań dla e-learningu, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacjiplatformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekście zespołowego tworzenia rozwiązań dla e-learningu, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji tych rozwiązań
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekście zespołowego tworzenia rozwiązań dla e-learningu, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji tych rozwiązań
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekście zespołowego tworzenia rozwiązań dla e-learningu, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji tych rozwiązań, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekście zespołowego tworzenia rozwiązań dla e-learningu, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji tych rozwiązań, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej