Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie inżynierskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie inżynierskie
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Sławomir Jaszczak <Slawomir.Jaszczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Korzeń <Marcin.Korzen@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 2,00,62egzamin
laboratoriaL6 30 3,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Fizyka (poziom szkoly sredniej w zakresie statyki, kinematyki i dynamiki)
W-2Marketing (w zakresie badan marketingowych)
W-3Rysunek Techniczny
W-4Informatyka (elementarna wiedza z zakresu programowania i obslugi oprogramowania)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z procesem i organizacja rozwoju nowego produktu
C-2Ukształtowanie umiejetności z zakresu analizy marketingową planowanego produkt - identyfikacja potrzeb klientow
C-3Zapoznanie studentow z metodyka i narzędziami wspomagającymi proces projektowania
C-4Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia specyfikacji wymagania względem produktu
C-5Uksztaltowanie umiejetnosci z zakresu generowania i selekcji koncepcji technicznych projektowanego produktu
C-6Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prototypu urzadzenia w oparciu o platforme PLC, panel operatorski i srodowisko do tworzenia animacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Opracowanie misji produktu : urządzenia elektromechanicznego z funkcją swobodnego programowania2
T-L-2Identyfikacja potrzeb klientow wzgledem produktu4
T-L-3Generowanie,wybór i testowanie koncepcji produktu6
T-L-4Prototypowanie produktu : synteza sprzetowa i programowa16
T-L-5Zaliczenie koncowe2
30
wykłady
T-W-1Procesy i organizacja rozwoju produktu1
T-W-2Planowanie produktu3
T-W-3Identyfikacja potrzeb klientów4
T-W-4Specyfikacja wymagań względem produktu4
T-W-5Generowanie koncepcji produktu4
T-W-6Wybór koncepcji produktu4
T-W-7Architektura produktu4
T-W-8Metodyka wykonania prototypu4
T-W-9Zaliczenie koncowe2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udzial w zajeciach i zaliczenie30
A-L-2Samodzielne rozwiazywanie postawionych zadan domowych30
A-L-3Przygotowanie do zajec i zaliczen15
A-L-4Konsultacje15
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne rozwiazywanie postawionych zadan domowych15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu10
A-W-4Konsultacje3
A-W-5udział w egzaminie2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład - prezentacja z pokazem multimedialnym
M-2Laboratorium - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem procedur przedstawionych na wykładzie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Krótkie zaliczenie pisemne lub ustne na poczatku każdych zajęc
S-2Ocena formująca: Dokumentacja powykonawcza projektowanego produktu
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie koncowe w formie ustnej i pisemnej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O3/07_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student pozna i będzie w stanie scharakteryzować proces i organizację rozwoju nowego produktu, narzędzia wspomagające proces projektowania oraz metodykę projektowania nowego produktu, obejmujaca planowanie produktu, identyfikacje potrzeb klientów, tworzenie specyfikacja wymagań względem produktu, generowanie, wybór i testowanie koncepcji technicznych nowego produktuo, opracowanie architektury produktu oraz metodyke tworzenia prototypow.
IC_1A_W10T1A_W02, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O3/07_U01
Student powinien zdobyć pewność co do swoich możliwości w projektowaniu nowych produktów. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać metody i narzędzia projektowe, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu, wyspecyfikować wymagania względem produktu, przedstawić koncepcje techniczne.
IC_1A_U02T1A_U08, T1A_U13C-4, C-5, C-6M-2S-1, S-2
IC_1A_O3/07_U02
Student powinien umiec opracowac i zaimplementowac algorytm sterowania funkcjami produktu - urzadzenia o charakterze elektromechanicznym z funkcją swobodnego programowania z wykorzystaniem typowej platformy testowej np. sterownik PLC.
IC_1A_U03T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U10, T1A_U14, T1A_U16InzA_U03, InzA_U06, InzA_U08C-4, C-5, C-6M-2S-1, S-2
IC_1A_O3/07_U03
Student powinien umiec praxcować indywidualnie nad postawionym problemem projektowym i efektywnie wymieniać informacje z pozostałymi członkami zespołu projektowego.
IC_1A_U11T1A_U12, T1A_U13, T1A_U16InzA_U05, InzA_U08C-4, C-5, C-6M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O3/07_K01
Student powinien zdobyć pewność co do swoich możliwości w projektowaniu nowych produktów i miec swiadomosc koniecznosci zespolowej realizacji zadan projektowych. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać metody i narzędzia projektowe, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu, wyspecyfikować wymagania względem produktu, przedstawić koncepcje techniczne. Student powinien ponadto umiec opracowac i zaimplementowac algorytm sterowania funkcjami produktu - urzadzenia o charakterze elektromechanicznym z funkcją swobodnego programowania z wykorzystaniem typowej platformy testowej np. sterownik PLC.
C-1, C-4, C-5, C-6T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O3/07_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student pozna i będzie w stanie scharakteryzować proces i organizację rozwoju nowego produktu, narzędzia wspomagające proces projektowania oraz metodykę projektowania nowego produktu, obejmujaca planowanie produktu, identyfikacje potrzeb klientów, tworzenie specyfikacja wymagań względem produktu, generowanie, wybór i testowanie koncepcji technicznych nowego produktuo, opracowanie architektury produktu oraz metodyke tworzenia prototypow.
2,0
3,0Student zna podstawowe metody i narzędzia projektowe. Zna metodykę tworzenia misji produktu, zna metody analizy marketingowej planowanego produktu oraz zna metodykę tworzenia specyfikacji wymagań technicznych względem produktu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O3/07_U01
Student powinien zdobyć pewność co do swoich możliwości w projektowaniu nowych produktów. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać metody i narzędzia projektowe, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu, wyspecyfikować wymagania względem produktu, przedstawić koncepcje techniczne.
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych metod i narzędzi projektowych i nie potrafi sformułować misji produktu, przeprowadzić analizy marketingowej planowanego produktu oraz przygotować specyfikacji wymagań technicznych względem produktu.
3,0Student umie wykorzystać podstawowe metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu.
3,5Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne.
4,0Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne. Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę przedstawionych koncepcji technicznych z uwzględnieniem aspektów inzynierskich i ekonomicznych.
4,5Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne. Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę przedstawionych koncepcji technicznych z uwzględnieniem aspektów inzynierskich i ekonomicznych.
5,0Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne. Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę przedstawionych koncepcji technicznych z uwzględnieniem aspektów inzynierskich i ekonomicznych. Student potrafi przeprowadzić analizę projektowanego obiektu z punktu widzenia innowacyjności.
IC_1A_O3/07_U02
Student powinien umiec opracowac i zaimplementowac algorytm sterowania funkcjami produktu - urzadzenia o charakterze elektromechanicznym z funkcją swobodnego programowania z wykorzystaniem typowej platformy testowej np. sterownik PLC.
2,0Student nieumie przeprowadzić analizy, syntezy i impementacji algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem
3,0Student umie przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem
3,5Student umie przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem. Rozumie działanie projektowanego urządzenia i potrafi wprowadzać oryginalne modyfikacje w algorytmie sterowania.
4,0Student umie przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem. Rozumie działanie projektowanego urządzenia i potrafi wprowadzać oryginalne modyfikacje w algorytmie sterowania. Umie zaplanować konstrukcję prototypu.
4,5Student umie przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem. Rozumie działanie projektowanego urządzenia i potrafi wprowadzać oryginalne modyfikacje w algorytmie sterowania. Umie zaplanować konstrukcję prototypu i opracować wirtualny model obiektu w postaci wizualizacji 2D lub 3D.
5,0Student umie przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem. Rozumie działanie projektowanego urządzenia i potrafi wprowadzać oryginalne modyfikacje w algorytmie sterowania. Umie zaplanować konstrukcję prototypu i opracować wirtualny model obiektu w postaci wizualizacji 2D lub 3D. Umie dobrać elementy sprzętowe, zaprojektować sposób ich integracji i sporządzić dokumentację wykonawczą prototypu.
IC_1A_O3/07_U03
Student powinien umiec praxcować indywidualnie nad postawionym problemem projektowym i efektywnie wymieniać informacje z pozostałymi członkami zespołu projektowego.
2,0Student nie umie indywidualnie i zespołowo rozwiązywać postawionych zadań w ramach : analizy marketingową planowanego produktu, tworzenia wymagania względem produktu, tworzenia koncepcji technicznych, opracowania i implementacji algorytmu sterowania funkcjami produktu, opacowania i implementacji wizualizacji produktu.
3,0Student umie indywidualnie i zespołowo rozwiązywać postawione zadania w ramach : analizy marketingową planowanego produktu, tworzenia wymagania względem produktu, tworzenia koncepcji technicznych, opracowania i implementacji algorytmu sterowania funkcjami produktu, opacowania i implementacji wizualizacji produktu.
3,5Student umie indywidualnie i zespołowo rozwiązywać postawione zadania w ramach : analizy marketingową planowanego produktu, tworzenia wymagania względem produktu, tworzenia koncepcji technicznych, opracowania i implementacji algorytmu sterowania funkcjami produktu, opacowania i implementacji wizualizacji produktu. Student efektywnie wpływa na pracę zepołu poprzez propozycje zmiany oryginalnie zaproponowanej metodyki pracy.
4,0Student umie indywidualnie i zespołowo rozwiązywać postawione zadania w ramach : analizy marketingową planowanego produktu, tworzenia wymagania względem produktu, tworzenia koncepcji technicznych, opracowania i implementacji algorytmu sterowania funkcjami produktu, opacowania i implementacji wizualizacji produktu. Student efektywnie wpływa na pracę zepołu poprzez propozycje zmiany oryginalnie zaproponowanej metodyki pracy. Student efektywnie koordynuje pracę podzespołu.
4,5Student umie indywidualnie i zespołowo rozwiązywać postawione zadania w ramach : analizy marketingową planowanego produktu, tworzenia wymagania względem produktu, tworzenia koncepcji technicznych, opracowania i implementacji algorytmu sterowania funkcjami produktu, opacowania i implementacji wizualizacji produktu. Student efektywnie wpływa na pracę zepołu poprzez propozycje zmiany oryginalnie zaproponowanej metodyki pracy. Student efektywnie koordynuje pracę podzespołu i oragnizuje współpracę z innymi podzespołami.
5,0Student umie indywidualnie i zespołowo rozwiązywać postawione zadania w ramach : analizy marketingową planowanego produktu, tworzenia wymagania względem produktu, tworzenia koncepcji technicznych, opracowania i implementacji algorytmu sterowania funkcjami produktu, opacowania i implementacji wizualizacji produktu. Student efektywnie wpływa na pracę zepołu poprzez propozycje zmiany oryginalnie zaproponowanej metodyki pracy. Student efektywnie organizuje pracę całego zepołu poprzez koordynację wymiany informacji między podzespołami i wyznaczanie bieżących zadań..

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O3/07_K01
Student powinien zdobyć pewność co do swoich możliwości w projektowaniu nowych produktów i miec swiadomosc koniecznosci zespolowej realizacji zadan projektowych. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać metody i narzędzia projektowe, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu, wyspecyfikować wymagania względem produktu, przedstawić koncepcje techniczne. Student powinien ponadto umiec opracowac i zaimplementowac algorytm sterowania funkcjami produktu - urzadzenia o charakterze elektromechanicznym z funkcją swobodnego programowania z wykorzystaniem typowej platformy testowej np. sterownik PLC.
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych metod i narzędzi projektowych i nie potrafi sformułować misji produktu, przeprowadzić analizy marketingowej planowanego produktu oraz przygotować specyfikacji wymagań technicznych względem produktu.
3,0Student umie wykorzystać podstawowe metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu.
3,5Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne.
4,0Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne. Student umie ponadto przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem
4,5Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne. Student umie ponadto przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem. Rozumie działanie projektowanego urządzenia i potrafi wprowadzać oryginalne modyfikacje w algorytmie sterowania.
5,0Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne. Student umie ponadto przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem. Rozumie działanie projektowanego urządzenia i potrafi wprowadzać oryginalne modyfikacje w algorytmie sterowania. Umie zaplanować konstrukcję prototypu.

Literatura podstawowa

  1. Karl T.Urlich, Steven D.Eppinger, Product design and development, 2011
  2. Pahl G., Beitz W., Nauka konstruowania, WNT, Warszawa, 1984

Literatura dodatkowa

  1. Jegierski T., Wyrwał J.,Kasprzak J., Hajda J., Programowanie sterowników PLC, Wydawnictwo pracowni komputerowej Jacka Skalmierskiego, Gliwice, 1998

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Opracowanie misji produktu : urządzenia elektromechanicznego z funkcją swobodnego programowania2
T-L-2Identyfikacja potrzeb klientow wzgledem produktu4
T-L-3Generowanie,wybór i testowanie koncepcji produktu6
T-L-4Prototypowanie produktu : synteza sprzetowa i programowa16
T-L-5Zaliczenie koncowe2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Procesy i organizacja rozwoju produktu1
T-W-2Planowanie produktu3
T-W-3Identyfikacja potrzeb klientów4
T-W-4Specyfikacja wymagań względem produktu4
T-W-5Generowanie koncepcji produktu4
T-W-6Wybór koncepcji produktu4
T-W-7Architektura produktu4
T-W-8Metodyka wykonania prototypu4
T-W-9Zaliczenie koncowe2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udzial w zajeciach i zaliczenie30
A-L-2Samodzielne rozwiazywanie postawionych zadan domowych30
A-L-3Przygotowanie do zajec i zaliczen15
A-L-4Konsultacje15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne rozwiazywanie postawionych zadan domowych15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu10
A-W-4Konsultacje3
A-W-5udział w egzaminie2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O3/07_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student pozna i będzie w stanie scharakteryzować proces i organizację rozwoju nowego produktu, narzędzia wspomagające proces projektowania oraz metodykę projektowania nowego produktu, obejmujaca planowanie produktu, identyfikacje potrzeb klientów, tworzenie specyfikacja wymagań względem produktu, generowanie, wybór i testowanie koncepcji technicznych nowego produktuo, opracowanie architektury produktu oraz metodyke tworzenia prototypow.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W10Zna metody wykorzystywane podczas projektowania, testowania, wdrażania i integrowania produktów i usług opartych na technologiach informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesem i organizacja rozwoju nowego produktu
C-2Ukształtowanie umiejetności z zakresu analizy marketingową planowanego produkt - identyfikacja potrzeb klientow
C-3Zapoznanie studentow z metodyka i narzędziami wspomagającymi proces projektowania
Treści programoweT-W-1Procesy i organizacja rozwoju produktu
T-W-2Planowanie produktu
T-W-3Identyfikacja potrzeb klientów
T-W-4Specyfikacja wymagań względem produktu
T-W-5Generowanie koncepcji produktu
T-W-6Wybór koncepcji produktu
T-W-7Architektura produktu
T-W-8Metodyka wykonania prototypu
T-W-9Zaliczenie koncowe
Metody nauczaniaM-1Wykład - prezentacja z pokazem multimedialnym
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie koncowe w formie ustnej i pisemnej
S-1Ocena formująca: Krótkie zaliczenie pisemne lub ustne na poczatku każdych zajęc
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe metody i narzędzia projektowe. Zna metodykę tworzenia misji produktu, zna metody analizy marketingowej planowanego produktu oraz zna metodykę tworzenia specyfikacji wymagań technicznych względem produktu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O3/07_U01Student powinien zdobyć pewność co do swoich możliwości w projektowaniu nowych produktów. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać metody i narzędzia projektowe, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu, wyspecyfikować wymagania względem produktu, przedstawić koncepcje techniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U02Ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych, w tym innowacji technologicznych i rozwojowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia specyfikacji wymagania względem produktu
C-5Uksztaltowanie umiejetnosci z zakresu generowania i selekcji koncepcji technicznych projektowanego produktu
C-6Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prototypu urzadzenia w oparciu o platforme PLC, panel operatorski i srodowisko do tworzenia animacji.
Metody nauczaniaM-2Laboratorium - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem procedur przedstawionych na wykładzie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Krótkie zaliczenie pisemne lub ustne na poczatku każdych zajęc
S-2Ocena formująca: Dokumentacja powykonawcza projektowanego produktu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych metod i narzędzi projektowych i nie potrafi sformułować misji produktu, przeprowadzić analizy marketingowej planowanego produktu oraz przygotować specyfikacji wymagań technicznych względem produktu.
3,0Student umie wykorzystać podstawowe metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu.
3,5Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne.
4,0Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne. Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę przedstawionych koncepcji technicznych z uwzględnieniem aspektów inzynierskich i ekonomicznych.
4,5Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne. Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę przedstawionych koncepcji technicznych z uwzględnieniem aspektów inzynierskich i ekonomicznych.
5,0Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne. Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę przedstawionych koncepcji technicznych z uwzględnieniem aspektów inzynierskich i ekonomicznych. Student potrafi przeprowadzić analizę projektowanego obiektu z punktu widzenia innowacyjności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O3/07_U02Student powinien umiec opracowac i zaimplementowac algorytm sterowania funkcjami produktu - urzadzenia o charakterze elektromechanicznym z funkcją swobodnego programowania z wykorzystaniem typowej platformy testowej np. sterownik PLC.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U03Opracowywania dokumentacji związanej z procesem projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia specyfikacji wymagania względem produktu
C-5Uksztaltowanie umiejetnosci z zakresu generowania i selekcji koncepcji technicznych projektowanego produktu
C-6Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prototypu urzadzenia w oparciu o platforme PLC, panel operatorski i srodowisko do tworzenia animacji.
Metody nauczaniaM-2Laboratorium - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem procedur przedstawionych na wykładzie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Krótkie zaliczenie pisemne lub ustne na poczatku każdych zajęc
S-2Ocena formująca: Dokumentacja powykonawcza projektowanego produktu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nieumie przeprowadzić analizy, syntezy i impementacji algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem
3,0Student umie przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem
3,5Student umie przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem. Rozumie działanie projektowanego urządzenia i potrafi wprowadzać oryginalne modyfikacje w algorytmie sterowania.
4,0Student umie przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem. Rozumie działanie projektowanego urządzenia i potrafi wprowadzać oryginalne modyfikacje w algorytmie sterowania. Umie zaplanować konstrukcję prototypu.
4,5Student umie przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem. Rozumie działanie projektowanego urządzenia i potrafi wprowadzać oryginalne modyfikacje w algorytmie sterowania. Umie zaplanować konstrukcję prototypu i opracować wirtualny model obiektu w postaci wizualizacji 2D lub 3D.
5,0Student umie przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem. Rozumie działanie projektowanego urządzenia i potrafi wprowadzać oryginalne modyfikacje w algorytmie sterowania. Umie zaplanować konstrukcję prototypu i opracować wirtualny model obiektu w postaci wizualizacji 2D lub 3D. Umie dobrać elementy sprzętowe, zaprojektować sposób ich integracji i sporządzić dokumentację wykonawczą prototypu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O3/07_U03Student powinien umiec praxcować indywidualnie nad postawionym problemem projektowym i efektywnie wymieniać informacje z pozostałymi członkami zespołu projektowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia specyfikacji wymagania względem produktu
C-5Uksztaltowanie umiejetnosci z zakresu generowania i selekcji koncepcji technicznych projektowanego produktu
C-6Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prototypu urzadzenia w oparciu o platforme PLC, panel operatorski i srodowisko do tworzenia animacji.
Metody nauczaniaM-2Laboratorium - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem procedur przedstawionych na wykładzie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Krótkie zaliczenie pisemne lub ustne na poczatku każdych zajęc
S-2Ocena formująca: Dokumentacja powykonawcza projektowanego produktu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie indywidualnie i zespołowo rozwiązywać postawionych zadań w ramach : analizy marketingową planowanego produktu, tworzenia wymagania względem produktu, tworzenia koncepcji technicznych, opracowania i implementacji algorytmu sterowania funkcjami produktu, opacowania i implementacji wizualizacji produktu.
3,0Student umie indywidualnie i zespołowo rozwiązywać postawione zadania w ramach : analizy marketingową planowanego produktu, tworzenia wymagania względem produktu, tworzenia koncepcji technicznych, opracowania i implementacji algorytmu sterowania funkcjami produktu, opacowania i implementacji wizualizacji produktu.
3,5Student umie indywidualnie i zespołowo rozwiązywać postawione zadania w ramach : analizy marketingową planowanego produktu, tworzenia wymagania względem produktu, tworzenia koncepcji technicznych, opracowania i implementacji algorytmu sterowania funkcjami produktu, opacowania i implementacji wizualizacji produktu. Student efektywnie wpływa na pracę zepołu poprzez propozycje zmiany oryginalnie zaproponowanej metodyki pracy.
4,0Student umie indywidualnie i zespołowo rozwiązywać postawione zadania w ramach : analizy marketingową planowanego produktu, tworzenia wymagania względem produktu, tworzenia koncepcji technicznych, opracowania i implementacji algorytmu sterowania funkcjami produktu, opacowania i implementacji wizualizacji produktu. Student efektywnie wpływa na pracę zepołu poprzez propozycje zmiany oryginalnie zaproponowanej metodyki pracy. Student efektywnie koordynuje pracę podzespołu.
4,5Student umie indywidualnie i zespołowo rozwiązywać postawione zadania w ramach : analizy marketingową planowanego produktu, tworzenia wymagania względem produktu, tworzenia koncepcji technicznych, opracowania i implementacji algorytmu sterowania funkcjami produktu, opacowania i implementacji wizualizacji produktu. Student efektywnie wpływa na pracę zepołu poprzez propozycje zmiany oryginalnie zaproponowanej metodyki pracy. Student efektywnie koordynuje pracę podzespołu i oragnizuje współpracę z innymi podzespołami.
5,0Student umie indywidualnie i zespołowo rozwiązywać postawione zadania w ramach : analizy marketingową planowanego produktu, tworzenia wymagania względem produktu, tworzenia koncepcji technicznych, opracowania i implementacji algorytmu sterowania funkcjami produktu, opacowania i implementacji wizualizacji produktu. Student efektywnie wpływa na pracę zepołu poprzez propozycje zmiany oryginalnie zaproponowanej metodyki pracy. Student efektywnie organizuje pracę całego zepołu poprzez koordynację wymiany informacji między podzespołami i wyznaczanie bieżących zadań..
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O3/07_K01Student powinien zdobyć pewność co do swoich możliwości w projektowaniu nowych produktów i miec swiadomosc koniecznosci zespolowej realizacji zadan projektowych. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać metody i narzędzia projektowe, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu, wyspecyfikować wymagania względem produktu, przedstawić koncepcje techniczne. Student powinien ponadto umiec opracowac i zaimplementowac algorytm sterowania funkcjami produktu - urzadzenia o charakterze elektromechanicznym z funkcją swobodnego programowania z wykorzystaniem typowej platformy testowej np. sterownik PLC.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesem i organizacja rozwoju nowego produktu
C-4Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia specyfikacji wymagania względem produktu
C-5Uksztaltowanie umiejetnosci z zakresu generowania i selekcji koncepcji technicznych projektowanego produktu
C-6Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prototypu urzadzenia w oparciu o platforme PLC, panel operatorski i srodowisko do tworzenia animacji.
Treści programoweT-L-1Opracowanie misji produktu : urządzenia elektromechanicznego z funkcją swobodnego programowania
T-L-2Identyfikacja potrzeb klientow wzgledem produktu
T-L-3Generowanie,wybór i testowanie koncepcji produktu
T-L-4Prototypowanie produktu : synteza sprzetowa i programowa
T-L-5Zaliczenie koncowe
Metody nauczaniaM-2Laboratorium - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem procedur przedstawionych na wykładzie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Krótkie zaliczenie pisemne lub ustne na poczatku każdych zajęc
S-2Ocena formująca: Dokumentacja powykonawcza projektowanego produktu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych metod i narzędzi projektowych i nie potrafi sformułować misji produktu, przeprowadzić analizy marketingowej planowanego produktu oraz przygotować specyfikacji wymagań technicznych względem produktu.
3,0Student umie wykorzystać podstawowe metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu.
3,5Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne.
4,0Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne. Student umie ponadto przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem
4,5Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne. Student umie ponadto przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem. Rozumie działanie projektowanego urządzenia i potrafi wprowadzać oryginalne modyfikacje w algorytmie sterowania.
5,0Student umie wykorzystać wszystkie zaproponowane metody i narzędzia projektowe i potrafi sformułować misję produktu, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu oraz przygotować specyfikację wymagań technicznych względem produktu i koncepcje techniczne. Student umie ponadto przeprowadzić analizę, syntezę i impementację algorytmu sterowania projektowanym urządzeniem. Rozumie działanie projektowanego urządzenia i potrafi wprowadzać oryginalne modyfikacje w algorytmie sterowania. Umie zaplanować konstrukcję prototypu.