Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IC_1A_O1/10_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi opisać powiązania sprzetowo-programowe występujące w systemach moblinych. Potrafi poprawnie je skonfigurować i uruchomić. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IC_1A_U06 | Umie opisywać i analizować działanie podstawowych systemów technicznych na poziomie sprzętu i oprogramowania |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
---|
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z własnościami systemów mobilnych |
---|
C-2 | Zapoznanie z typowymi architekturami systemów mobilnych |
C-3 | Zapoznanie z przykładowymi systemami mobilnymi |
Treści programowe | T-W-1 | Znaczenie systemów mobilnych, zastosowanie, podstawowe pojęcia, definicje. |
---|
T-W-2 | Systemy komórkowe i satelitarne – architektura systemu, możliwości, wady i zalety systemów komórkowych i satelitarnych. |
T-W-3 | Mobilne systemy transmisji pakietowej |
T-W-4 | Systemy nawigacji satelitarnej – architektura i zasada działania, zasady wyznaczenia pozycji, urządzenia do określania pozycji. |
T-W-5 | Sieci bezprzewodowe – architektura, urządzenia stosowane w sieciach bezprzewodowych, wady oraz zalety sieci bezprzewodowych. |
T-W-6 | Sieci WPAN, technologie, sposoby wykorzystania. |
T-W-7 | Bezprzewodowe systemy monitoringu |
T-W-8 | Radiowe systemy autoidentyfikacji |
T-W-9 | Systemy ITS |
T-W-10 | Bezpieczeństwo systemów mobilnych |
T-W-11 | Systemy wsparcia sprzedaży SFA |
T-W-12 | Usługi lokalizacyjne |
T-L-2 | Wykorzystanie modeli propagacyjnych do projektowania sieci bezprzewodowych |
T-L-3 | Konfiguracja sieci bezprzewodowej |
T-L-4 | Analizy ruchu w sieciach bezprzewodowych |
T-L-5 | Badanie przepustowości sieci WLAN oraz parametrów jakościowych łącza bezprzewodowego |
T-L-6 | Badanie zabezpieczeń sieci bezprzewodowych |
T-L-7 | Badanie zasięgu sieci WPAN |
T-L-8 | Podstawy projektowania sieci komórkowych |
T-L-9 | Podstawowe zagadnienia teorii ruchu w sieciach komórkowych |
T-L-10 | Analiza dokładności systemu GPS |
T-L-11 | Wykorzystanie systemu GPS do budowy serwisu społecznościowego |
T-L-12 | Konfiguracja urządzeń przenośnych typu smartphone |
T-L-13 | Wykorzystanie sensorów wbudowanych w urządzenia mobilne |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda problemowa: w odniesieniu do wykładu, tej jego części w której przedstawione są problemy do dyskusji aktywizujące studentów |
M-3 | Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjn |
M-4 | Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie sprawdzianów, stopnia wykonania (pod koniec zajęć) scenariuszy formułowanych w oparciu o konspekty laboratoryjne i/lub sprawozdania z zajęć |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru wraz z częścią pytań otwartych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi skonfigurować i uruchomić poznane na zajęciach systemy mobilne. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |