Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)
specjalność: Zastosowania informatyki

Sylabus przedmiotu Systemy i platformy biznesu cyfrowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy i platformy biznesu cyfrowego
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 3,00,50egzamin
laboratoriaL6 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy projektowania, podstawy tworzenia serwisów WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studentów podstaw teoretycznych funkcjonowania i budowy platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności projektowania i realizacji platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS)

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza funkcjonalności platform handlu elektronicznego2
T-L-2Projekt przykładowego sklepu internetowego4
T-L-3Dobór rozwiązań funkcjonalnych, integracja, konfiguracja2
T-L-4Praktyczna realizacja przykładowego sklepu internetowego6
T-L-5Analiza funkcjonalności systemów zarządzania treścią2
T-L-6Projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS4
T-L-7Dobór rozwiązań funkcjonalnych, integracja, konfiguracja4
T-L-8Praktyczna realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS6
30
wykłady
T-W-1Systemy handlu elektronicznego2
T-W-2Platformy B2B i systemy płatności4
T-W-3Platformy handlu elektronicznego - przegląd rozwiązań4
T-W-4Systemy zarządzania treścią serwisów internetowych2
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalność4
T-W-6Przegląd innych rozwiązań z zakresu CMS6
T-W-7Portale korporacyjne2
T-W-8Platformy społecznościowe4
T-W-9Zaliczenie wykładów2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)10
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajęć (praca studentów w grupach)15
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć5
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)30
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)20
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu10
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonywania przykładowych systemów i platform biznesu elektronicznego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/07_W01
Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność platform handlu elektronicznego, systemów zarządzania treścią oraz orientować się w rynku dostępnych systemów
IC_1A_W15, IC_1A_W10T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-8, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/07_U01
Student potrafi wykonać projekt oraz praktycznie zrealizować sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS
IC_1A_U11, IC_1A_U05, IC_1A_U18T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-2, T-L-3M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/07_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW) w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
IC_1A_K03, IC_1A_K02T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05InzA_K01C-1, C-2T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-L-3, T-L-7, T-W-7, T-L-8, T-L-2, T-W-8M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/07_W01
Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność platform handlu elektronicznego, systemów zarządzania treścią oraz orientować się w rynku dostępnych systemów
2,0Student nie zna podstawowych pojęć związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, nie zna głównych systemów w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, nie zna funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
3,0Student ogólnie orientuje się w pojęciach związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna ogólnie główne systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
3,5Student orientuje się w pojęciach związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna główne systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
4,0Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
4,5Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych
5,0Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych, potrafi dobierać i uzasadniać dobór konkretnych rozwiązań do oczekiwanych celów biznesowych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/07_U01
Student potrafi wykonać projekt oraz praktycznie zrealizować sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS
2,0Student nie zrealizował wszystkich zadań związanych z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW
3,0Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW, ale funkcjonalność tych rozwiązań jest niewielka
3,5Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW, funkcjonalność tych rozwiązań jest wystarczająca
4,0Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia
4,5Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb
5,0Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb, wypełnienie zasobami serwisów zostało zrealizowane w sposób ponad przeciętny

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/07_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW) w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Ric Shreves, Joomla! Biblia. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2013
  2. Thord Daniel Hedengren, Podręcznik WordPressa. Smashing Magazine, Helion, Gliwice, 2013
  3. Piotr Karwatka, Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera, Helion, Gliwice, 2013

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza funkcjonalności platform handlu elektronicznego2
T-L-2Projekt przykładowego sklepu internetowego4
T-L-3Dobór rozwiązań funkcjonalnych, integracja, konfiguracja2
T-L-4Praktyczna realizacja przykładowego sklepu internetowego6
T-L-5Analiza funkcjonalności systemów zarządzania treścią2
T-L-6Projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS4
T-L-7Dobór rozwiązań funkcjonalnych, integracja, konfiguracja4
T-L-8Praktyczna realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Systemy handlu elektronicznego2
T-W-2Platformy B2B i systemy płatności4
T-W-3Platformy handlu elektronicznego - przegląd rozwiązań4
T-W-4Systemy zarządzania treścią serwisów internetowych2
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalność4
T-W-6Przegląd innych rozwiązań z zakresu CMS6
T-W-7Portale korporacyjne2
T-W-8Platformy społecznościowe4
T-W-9Zaliczenie wykładów2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)10
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajęć (praca studentów w grupach)15
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)30
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)20
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/07_W01Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność platform handlu elektronicznego, systemów zarządzania treścią oraz orientować się w rynku dostępnych systemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
IC_1A_W10Zna metody wykorzystywane podczas projektowania, testowania, wdrażania i integrowania produktów i usług opartych na technologiach informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów podstaw teoretycznych funkcjonowania i budowy platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS)
Treści programoweT-W-1Systemy handlu elektronicznego
T-W-2Platformy B2B i systemy płatności
T-W-4Systemy zarządzania treścią serwisów internetowych
T-W-7Portale korporacyjne
T-W-3Platformy handlu elektronicznego - przegląd rozwiązań
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalność
T-W-8Platformy społecznościowe
T-W-6Przegląd innych rozwiązań z zakresu CMS
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, nie zna głównych systemów w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, nie zna funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
3,0Student ogólnie orientuje się w pojęciach związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna ogólnie główne systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
3,5Student orientuje się w pojęciach związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna główne systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
4,0Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
4,5Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych
5,0Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych, potrafi dobierać i uzasadniać dobór konkretnych rozwiązań do oczekiwanych celów biznesowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/07_U01Student potrafi wykonać projekt oraz praktycznie zrealizować sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
IC_1A_U05Umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
IC_1A_U18Ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nabycie praktycznych umiejętności projektowania i realizacji platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS)
Treści programoweT-L-1Analiza funkcjonalności platform handlu elektronicznego
T-L-4Praktyczna realizacja przykładowego sklepu internetowego
T-L-5Analiza funkcjonalności systemów zarządzania treścią
T-L-6Projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS
T-L-7Dobór rozwiązań funkcjonalnych, integracja, konfiguracja
T-L-8Praktyczna realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS
T-L-2Projekt przykładowego sklepu internetowego
T-L-3Dobór rozwiązań funkcjonalnych, integracja, konfiguracja
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonywania przykładowych systemów i platform biznesu elektronicznego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zrealizował wszystkich zadań związanych z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW
3,0Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW, ale funkcjonalność tych rozwiązań jest niewielka
3,5Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW, funkcjonalność tych rozwiązań jest wystarczająca
4,0Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia
4,5Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb
5,0Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb, wypełnienie zasobami serwisów zostało zrealizowane w sposób ponad przeciętny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/07_K01Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW) w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów podstaw teoretycznych funkcjonowania i budowy platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności projektowania i realizacji platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS)
Treści programoweT-L-1Analiza funkcjonalności platform handlu elektronicznego
T-L-4Praktyczna realizacja przykładowego sklepu internetowego
T-L-5Analiza funkcjonalności systemów zarządzania treścią
T-L-6Projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS
T-W-1Systemy handlu elektronicznego
T-W-2Platformy B2B i systemy płatności
T-W-4Systemy zarządzania treścią serwisów internetowych
T-W-6Przegląd innych rozwiązań z zakresu CMS
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalność
T-W-3Platformy handlu elektronicznego - przegląd rozwiązań
T-L-3Dobór rozwiązań funkcjonalnych, integracja, konfiguracja
T-L-7Dobór rozwiązań funkcjonalnych, integracja, konfiguracja
T-W-7Portale korporacyjne
T-L-8Praktyczna realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS
T-L-2Projekt przykładowego sklepu internetowego
T-W-8Platformy społecznościowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej