Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)
specjalność: Zastosowania informatyki

Sylabus przedmiotu Telemedycyna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Telemedycyna
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Ruciński <wrucinski@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL7 15 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wykorzystywana będzie wiedza i umiejętności z przedmiotów Technologie mobilne i Architektura systemów informatycznych jednostek opieki zdrowotnej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie całego obszaru uslug medycznych objętych telemedycyną.
C-2Poznanie spektrum sprzętowych rozwiązań medycznych i informatycznych oraz programowych stosowanych w telemedycynie.
C-3Nabycie umiejętności praktycznych na etapie projektów koncepcyjnych zastosowań telemedycyny.
C-4Utrwalanie zasad pracy zespołowej.
C-5Poznanie ograniczeń prawnych zwiaząnych ze świadczeniem zdalnych usług medycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Modelowanie serwisów telemedycznych z przesyłem rzeczywistych sygnałów (EKG) poprzez sieć internetową.5
T-L-2Projektowanie i budowanie modeli interfejsów użytkownika stacjonarnych i mobilnych rozwiązań telemedycznych.4
T-L-3Budowanie modeli portali medycznych.6
15
wykłady
T-W-1Charakterystyka obszarów zastosowań telemedycyny. Wykorzystanie e-learningu.2
T-W-2Aspekty medyczne i prawne telemedycyny.2
T-W-3Architektury sieciowe integrujace jednostki opieki zdrowotnej w aspekcie zastosowań telemedycyny.2
T-W-4Wymagania i stosowane rozwiązania techniczne po stronie pacjenta korzystającego z usług zdalnych.1
T-W-5Mobilne rozwiązania na potrzeby telemedycyny. Charakterystyka stosowanych sprzęgów użytkownika i trendy rozwoju.3
T-W-6Organizacja zdalnych serwisów medycznych.2
T-W-7Portale medyczne: ich rola w kontaktach pacjent-lekarz, występujące zagrożenia.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Opracowanie sprawozdań (projekty, koncepcje rozwiązań)30
A-L-3Uzupełnienie wiedzy z literatury.15
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Klasyczny wykład informacyjno-problemowy ilustrowany materiałami multimedialnymi.
M-2Zajęcia laboratoryjne z elementami projektu koncepcyjnego.
M-3Realizacja zadań laboratoryjnych w zespolacj 2-4 osobowych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test obejmujący cały materiał z wykładów.
S-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena za przedmiot to średnia ważona z obu form zajęć (wykład 1, laboratorium 0,6).
S-4Ocena formująca: Aktywność członków zespołu podczas zajęć laboratoryjnych.
S-5Ocena formująca: Poprawność uzyskanych wyników i jakość opracowanych sprawozdań-projektów (koncepcji).

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O4/06_W01
Poznanie szerokiego obszaru uslug medycznych jakie są lub mogą być realizowane na odległość.
IC_1A_W15T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-2T-W-1, T-W-7M-1S-1, S-3
IC_1A_O4/06_W02
Pozyskanie wiedzy na temat stawianych wymagań oraz stosowanych rozwiązań sprzętowych i programowych w telemedycynie.
IC_1A_W08T1A_W02, T1A_W03, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-2T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-3M-1S-1, S-3
IC_1A_O4/06_W03
Poznanie zasad prawnych związanych z telemedycyną.
IC_1A_W13T1A_W05, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W03, InzA_W04C-5T-W-2, T-W-7M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O4/06_U01
Nabycie praktycznych umiejętności i wykorzystania zdobytej wiedzy w realizacji projektów telemedycznych.
IC_1A_U13, IC_1A_U17T1A_U07, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-3, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3S-2, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O4/06_K01
Student zna zasady pracy w zespole, podział ról i stopień odpowiedzialności.
IC_1A_K03T1A_K03, T1A_K04C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3M-2, M-3S-2, S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O4/06_W01
Poznanie szerokiego obszaru uslug medycznych jakie są lub mogą być realizowane na odległość.
2,0
3,0Student potrafi wymienić grupy usług medycznych objętych pojęciem telemedycyna i wskazać w każdej grupie przynajmniej jeden przyklad stosowanych rozwiazań.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/06_W02
Pozyskanie wiedzy na temat stawianych wymagań oraz stosowanych rozwiązań sprzętowych i programowych w telemedycynie.
2,0
3,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować (zalety, wady, zagrożenia) wykorzystywane w telemedycynie kanały komunikacyjne.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/06_W03
Poznanie zasad prawnych związanych z telemedycyną.
2,0
3,0Student zna dokumenty prawne regulujące zasady realizacji rozwiązań telemedycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O4/06_U01
Nabycie praktycznych umiejętności i wykorzystania zdobytej wiedzy w realizacji projektów telemedycznych.
2,0
3,0Ocena za sprawozdanie/projekt - 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. zdefiniowanie założeń zadania i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników/koncepcji/modelu -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O4/06_K01
Student zna zasady pracy w zespole, podział ról i stopień odpowiedzialności.
2,0
3,0Zgodne z oceną w pozycji umiejętnośc -i IC_1A_O4/06_U1
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. R. Tadeusiewicz, Informatyka medyczna, UMCS, Lublin, 2011
  2. W. Glinkowski (redakcja), Postępy Międzynarodowej Telemedycyny i eZdrowia, Medipage, 2010, ISBN: 83-89769-41-7

Literatura dodatkowa

  1. A. Wyke, Medycyna przyszłości. Telemedycyna, cyberchirurgia i nasze szanse na nieśmiertelność, Prószyński i S-ka, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Modelowanie serwisów telemedycznych z przesyłem rzeczywistych sygnałów (EKG) poprzez sieć internetową.5
T-L-2Projektowanie i budowanie modeli interfejsów użytkownika stacjonarnych i mobilnych rozwiązań telemedycznych.4
T-L-3Budowanie modeli portali medycznych.6
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka obszarów zastosowań telemedycyny. Wykorzystanie e-learningu.2
T-W-2Aspekty medyczne i prawne telemedycyny.2
T-W-3Architektury sieciowe integrujace jednostki opieki zdrowotnej w aspekcie zastosowań telemedycyny.2
T-W-4Wymagania i stosowane rozwiązania techniczne po stronie pacjenta korzystającego z usług zdalnych.1
T-W-5Mobilne rozwiązania na potrzeby telemedycyny. Charakterystyka stosowanych sprzęgów użytkownika i trendy rozwoju.3
T-W-6Organizacja zdalnych serwisów medycznych.2
T-W-7Portale medyczne: ich rola w kontaktach pacjent-lekarz, występujące zagrożenia.3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Opracowanie sprawozdań (projekty, koncepcje rozwiązań)30
A-L-3Uzupełnienie wiedzy z literatury.15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/06_W01Poznanie szerokiego obszaru uslug medycznych jakie są lub mogą być realizowane na odległość.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Poznanie spektrum sprzętowych rozwiązań medycznych i informatycznych oraz programowych stosowanych w telemedycynie.
Treści programoweT-W-1Charakterystyka obszarów zastosowań telemedycyny. Wykorzystanie e-learningu.
T-W-7Portale medyczne: ich rola w kontaktach pacjent-lekarz, występujące zagrożenia.
Metody nauczaniaM-1Klasyczny wykład informacyjno-problemowy ilustrowany materiałami multimedialnymi.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test obejmujący cały materiał z wykładów.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena za przedmiot to średnia ważona z obu form zajęć (wykład 1, laboratorium 0,6).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wymienić grupy usług medycznych objętych pojęciem telemedycyna i wskazać w każdej grupie przynajmniej jeden przyklad stosowanych rozwiazań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/06_W02Pozyskanie wiedzy na temat stawianych wymagań oraz stosowanych rozwiązań sprzętowych i programowych w telemedycynie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W08Posiada wiedzę z zakresie technologii sieciowych wykorzystywanych przy budowie systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Poznanie spektrum sprzętowych rozwiązań medycznych i informatycznych oraz programowych stosowanych w telemedycynie.
Treści programoweT-W-4Wymagania i stosowane rozwiązania techniczne po stronie pacjenta korzystającego z usług zdalnych.
T-W-6Organizacja zdalnych serwisów medycznych.
T-W-5Mobilne rozwiązania na potrzeby telemedycyny. Charakterystyka stosowanych sprzęgów użytkownika i trendy rozwoju.
T-W-7Portale medyczne: ich rola w kontaktach pacjent-lekarz, występujące zagrożenia.
T-W-3Architektury sieciowe integrujace jednostki opieki zdrowotnej w aspekcie zastosowań telemedycyny.
Metody nauczaniaM-1Klasyczny wykład informacyjno-problemowy ilustrowany materiałami multimedialnymi.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test obejmujący cały materiał z wykładów.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena za przedmiot to średnia ważona z obu form zajęć (wykład 1, laboratorium 0,6).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować (zalety, wady, zagrożenia) wykorzystywane w telemedycynie kanały komunikacyjne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/06_W03Poznanie zasad prawnych związanych z telemedycyną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W13Posiada wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych aspektów informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-5Poznanie ograniczeń prawnych zwiaząnych ze świadczeniem zdalnych usług medycznych.
Treści programoweT-W-2Aspekty medyczne i prawne telemedycyny.
T-W-7Portale medyczne: ich rola w kontaktach pacjent-lekarz, występujące zagrożenia.
Metody nauczaniaM-1Klasyczny wykład informacyjno-problemowy ilustrowany materiałami multimedialnymi.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test obejmujący cały materiał z wykładów.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena za przedmiot to średnia ważona z obu form zajęć (wykład 1, laboratorium 0,6).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna dokumenty prawne regulujące zasady realizacji rozwiązań telemedycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/06_U01Nabycie praktycznych umiejętności i wykorzystania zdobytej wiedzy w realizacji projektów telemedycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U13Ma umiejętności w zakresie doradztwa technicznego i technologicznego w wybranym obszarze informatyki
IC_1A_U17Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności praktycznych na etapie projektów koncepcyjnych zastosowań telemedycyny.
C-4Utrwalanie zasad pracy zespołowej.
Treści programoweT-L-1Modelowanie serwisów telemedycznych z przesyłem rzeczywistych sygnałów (EKG) poprzez sieć internetową.
T-L-2Projektowanie i budowanie modeli interfejsów użytkownika stacjonarnych i mobilnych rozwiązań telemedycznych.
T-L-3Budowanie modeli portali medycznych.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-4Ocena formująca: Aktywność członków zespołu podczas zajęć laboratoryjnych.
S-5Ocena formująca: Poprawność uzyskanych wyników i jakość opracowanych sprawozdań-projektów (koncepcji).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ocena za sprawozdanie/projekt - 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. zdefiniowanie założeń zadania i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników/koncepcji/modelu -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/06_K01Student zna zasady pracy w zespole, podział ról i stopień odpowiedzialności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-4Utrwalanie zasad pracy zespołowej.
Treści programoweT-L-1Modelowanie serwisów telemedycznych z przesyłem rzeczywistych sygnałów (EKG) poprzez sieć internetową.
T-L-2Projektowanie i budowanie modeli interfejsów użytkownika stacjonarnych i mobilnych rozwiązań telemedycznych.
T-L-3Budowanie modeli portali medycznych.
Metody nauczaniaM-2Zajęcia laboratoryjne z elementami projektu koncepcyjnego.
M-3Realizacja zadań laboratoryjnych w zespolacj 2-4 osobowych.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-4Ocena formująca: Aktywność członków zespołu podczas zajęć laboratoryjnych.
S-5Ocena formująca: Poprawność uzyskanych wyników i jakość opracowanych sprawozdań-projektów (koncepcji).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zgodne z oceną w pozycji umiejętnośc -i IC_1A_O4/06_U1
3,5
4,0
4,5
5,0