Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)
specjalność: Zastosowania informatyki
Sylabus przedmiotu Oddziaływanie środków przekazu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria cyfryzacji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Oddziaływanie środków przekazu | ||
Specjalność | Zastosowania informatyki | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Ruciński <wrucinski@wi.zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przedmiot odwołuje się do podstawowej wiedzy z takich kursów jak Grafika komputerowa, Techniki audio i wideo. Studentowi nie stawia się żadnych wstępnych wymagań. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów. |
C-2 | Zrozumienie mechanizmów prowadzących do podejmowania decyzji wywołanych zewnętrznym oddziaływaniem na decydenta. |
C-3 | Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi. |
C-4 | Przyswojenie podstawowych norm prawnych obowiązujących w ogólnodostępnych mediach. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Fizjologiczne aspekty odbioru bodźców wizualnych i akustycznych. Charakterystyka innych bodźców odbieranych przez człowieka poszerzających spektrum multimedialnosci przekazów. | 2 |
T-W-2 | Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny. | 2 |
T-W-3 | Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów. | 2 |
T-W-4 | Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego. | 3 |
T-W-5 | Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych. | 1 |
T-W-6 | Elementy Inżynierii przekazów rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - specyfika kanałów. | 3 |
T-W-7 | Wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zaliczenia - repetytorium wykładów. | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia - przegląd literatury | 30 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu | 2 |
67 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy). |
M-2 | Wymagana kreatywność studentów w zakresie wykorzystywanych środków wyrazu i formy omawianych/opracowywanych przkazów medialnych. Podczas wykładów studentom przekazywane będą zadania do samodzielnego rozwiazania w domu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta. |
S-2 | Ocena formująca: Rozwiązane przez studenta zadania bedą elementem zaliczenia. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O2/07_W01 Znajomość szerokiego spektrum bodzców oddziałujacych na człowieka za posrednictwem róznego rodzaju mediów. | IC_1A_W01 | T1A_W01, T1A_W03, T1A_W07 | InzA_W02 | C-1 | T-W-5, T-W-1 | M-1 | S-1 |
IC_1A_O2/07_W02 Opanowanie prawnych aspektów oddziaływania na odbiorcę przekazami medialnymi. | IC_1A_W13 | T1A_W05, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11 | InzA_W03, InzA_W04 | C-4 | T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
IC_1A_O2/07_W03 Student zna zasady tworzenia przekazów medialnych w aspekcie ich porządanego oddziaływania. | IC_1A_W13, IC_1A_W15 | T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11 | InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05 | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O2/07_U01 Student potrafi właściwie zdefiniować cele i wymagania związane z kreowaniem i wytwarzaniem przekazów medialnych. | IC_1A_U17, IC_1A_U18 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15 | InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O2/07_K01 Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną. | IC_1A_K02, IC_1A_K06 | T1A_K02, T1A_K05 | InzA_K01 | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
IC_1A_O2/07_K02 Student potrafi uniknąć kolizji z prawem na gruncie publikacji w mediach publicznych. | IC_1A_K02 | T1A_K02, T1A_K05 | InzA_K01 | C-4 | T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O2/07_W01 Znajomość szerokiego spektrum bodzców oddziałujacych na człowieka za posrednictwem róznego rodzaju mediów. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować wszystkie kanały, którymi człowiek odbiera bodźce ze swojego otoczenia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_O2/07_W02 Opanowanie prawnych aspektów oddziaływania na odbiorcę przekazami medialnymi. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi, na ogólnym poziomie szczegłowości, scharakteryzować zakres zdarzeń objętych ustawą prawa prasowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_O2/07_W03 Student zna zasady tworzenia przekazów medialnych w aspekcie ich porządanego oddziaływania. | 2,0 | |
3,0 | Student zna i potrafi wyjasnic poszczegolne elementy modelu komunikacyjnego i modelu informacyjnego w relacji nadawca-odbiorca. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O2/07_U01 Student potrafi właściwie zdefiniować cele i wymagania związane z kreowaniem i wytwarzaniem przekazów medialnych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna i potrafi wyjasnic poszczegolne elementy modelu komunikacyjnego i modelu informacyjnego w relacji nadawca-odbiorca. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O2/07_K01 Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną. | 2,0 | |
3,0 | Zgodne z oceną dla IC_1A_O2/07_W02 i IC_1A_O2/07_W03 | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_O2/07_K02 Student potrafi uniknąć kolizji z prawem na gruncie publikacji w mediach publicznych. | 2,0 | |
3,0 | Zgodne z oceną dla IC_1A_O2/07_W02 i IC_1A_O2/07_W03 | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Winterhoff-Spurk Peter, Psychologia mediów., Wydawnictwo WAM, 2007
- Goban-Klas Tomasz, Media i komunikowanie masowe., Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004
- Dabner David, Desgn & Layout. Sztuka Projektowania., Wydawnictwo G+J Gruner + Jahr Polska Sp. z o.o., 2004
- Kall J., REKLAMA., Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa, 2002
- Ogilvy D., Wspomnienia człowieka reklamy., WIG PRESS., Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Janiszewska K., Kall J., Strategia reklamowa, Polskie Wydawnictwo ekonomiczne, Warszawa, 2011
- Akt prawny, Ustawa Prawo prasowe, 1984