Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D19/11_U01 | Posiada umiejętność rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach, umiejętność prezentowania wyników prac informatycznych wykonanych przez siebie i współpracowników, umiejętność odbioru prac informatycznych, umiejetność korzystania i posługiwania się literaturą oraz innymi żródłami danych, umiejętność wyciagania i opracowywania wniosków z większych prac informatycznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U10 | Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów |
---|
I_2A_U11 | Potrafi dokonywać analizy i syntezy złożonych systemów |
I_2A_U02 | Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny |
I_2A_U03 | Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role |
I_2A_U04 | Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego |
I_2A_U05 | Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników |
I_2A_U07 | Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów |
I_2A_U08 | Potrafi wykorzystywać narzędzia sprzętowo-programowe wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów w różnych obszarach nauki i techniki |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie umiejętności samodzielnej realizacji bardziej złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych. |
---|
C-2 | Realizacja badań związanych z tematem pracy dyplomowej i opracowanie tekstowe ich wyników. |
C-3 | Obrona pracy dyplomowej przed komisją wydziałową. |
C-5 | Realizacja badań związanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badań. |
C-4 | Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych. |
C-6 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
Treści programowe | T-PD-2 | Wybór oprogramowania koniecznego do realizacji badań wymaganych przez temat pracy i wynikajacych z jej celu. Zapoznanie sie ze specyfika oprogramowania. |
---|
T-PD-3 | Przeprowadzenie badań zwiazanych z realizacja celu pracy magisterskiej i z wykazaniem postawionej w niej hipotezy. Opracowanie wyników badań. Opracowanie tekstu pracy dyplomowej. |
T-PD-7 | Utworzenie środowiska do realizacji celu pracy magisterskiej. |
T-PD-6 | Wybór metod osiągnięcia celu pracy. |
T-PD-5 | Określenie zakresu i celu pracy magisterskiej. |
T-PD-4 | Zdefiniowanie problemu podjętego w pracy dyplomowej. |
T-PD-1 | PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego
rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania
(np. ich udoskonalenie).
Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego. |
Metody nauczania | M-3 | Konsultacje dotyczące struktury i treści końcowego opisu wyników pracy dyplomowej. |
---|
M-1 | Samodzielna praca studenta nad realizacją celów pracy dyplomowej. |
M-2 | Konsultacje wyników etapów pracy dyplomowej z opiekunem naukowym. |
M-6 | Metoda praktyczna - metoda projektów. |
M-4 | Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-5 | Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wykonaną pracę dyplomową w sensie jakości jej realizacji, terminowości jej wykonania oraz jakość przedstawienia wyników. |
---|
S-4 | Ocena formująca: Ocena umiejętności opracowania literatury i innych źródeł danych na zadany temat. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej. |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada dostateczna umiejętność realizacji inżynierskich zadań informatycznych o złożoności podobnej do złożoności pracy dyplomowej. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |