Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: grafika komputerowa i systemy multimedialne

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność systemy komputerowe i technologie mobilne
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandr Cariow <Alexandr.Tariov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Aleksandr Cariow <Alexandr.Tariov@zut.edu.pl>, Małgorzata Pelczar <Malgorzata.Pelczar@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone poprzednie semestry studiów magisterskich.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
C-2Realizacja badań związanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badań.
C-3Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego.0
T-PD-2Określenie zakresu i celu pracy magisterskiej.0
T-PD-3Wybór metod osiągnięcia celu pracy.0
T-PD-4Utworzenie środowiska do realizacji celu pracy magisterskiej.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Udział w konsultacjach z opiekunem pracy.15
A-PD-2Przygotowanie pracy magisterskiej.475
A-PD-3Przygotowanie prezentacji tematu i zakresu pracy.10
A-PD-4Przygotowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania.5
A-PD-5Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego.25
530

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
M-3Metoda praktyczna - metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności opracowania literatury i innych źródeł danych na zadany temat.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D18/09_W01
Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
I_2A_W05, I_2A_W06, I_2A_W10T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07C-1T-PD-4, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-1M-1, M-2S-1
I_2A_D18/09_W02
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
I_2A_W02T2A_W08, T2A_W10C-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D18/09_U01
Umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
I_2A_U02T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U10C-1T-PD-3M-1S-3
I_2A_D18/09_U02
Umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
I_2A_U10, I_2A_U03, I_2A_U04, I_2A_U05, I_2A_U07T2A_U02, T2A_U03, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18C-1T-PD-4, T-PD-3M-2, M-3S-1
I_2A_D18/09_U03
Umiejętność pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
I_2A_U05T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11C-2T-PD-3M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D18/09_K01
W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
I_2A_K01T2A_K01, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06C-1T-PD-3M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D18/09_W01
Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
2,0Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
3,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o podstawowym poziomie wnikliwości.
3,5Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o różnym poziomie wnikliwości.
4,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości.
4,5Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości.
5,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
I_2A_D18/09_W02
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
2,0Student nie zna zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,0Student zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,5Student zna i rozumie zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,0Student zna, rozumie i potrafi zastosować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,5Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
5,0Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować oraz dokonac syntezy zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D18/09_U01
Umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
2,0Student nie posiada umiejetności opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
3,0Student posiada umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
3,5Student posiada umiejetność opracowania oraz opisania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
4,0Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
4,5Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych.
5,0Student posiada umiejetność opracowania, opisania, wartościowania i scharakteryzowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych.
I_2A_D18/09_U02
Umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
2,0Student nie posiada umiejętności rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
3,0Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
3,5Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych, ale czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
4,0Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych oraz czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
4,5Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych oraz pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
5,0Student posiada w umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków oraz potrafi je scharakteryzować.
I_2A_D18/09_U03
Umiejętność pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
2,0Student nie posiada umiejętności pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
3,0Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej.
3,5Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi zaprezentować jej wyniki.
4,0Student posiada w dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki.
4,5Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki.
5,0Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi doskonale prezentować jej wyniki.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D18/09_K01
W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
2,0Student nie opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
3,0Studenci opanował w sposób podstawowy umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
3,5Studenci opanował umiejętność planowania i opisania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
4,0Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie i wartościowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
4,5Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania i organizowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
5,0Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.

Literatura podstawowa

  1. Sołdek Jerzy, Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu informatyki., Instytut Informatyki PS, Szczecin, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Boć Jan, konsultacja filologiczna Jan Miodek, Jak pisać pracę magisterską?, Kolonia Limited, Wrocław, 2009, 7

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego.0
T-PD-2Określenie zakresu i celu pracy magisterskiej.0
T-PD-3Wybór metod osiągnięcia celu pracy.0
T-PD-4Utworzenie środowiska do realizacji celu pracy magisterskiej.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Udział w konsultacjach z opiekunem pracy.15
A-PD-2Przygotowanie pracy magisterskiej.475
A-PD-3Przygotowanie prezentacji tematu i zakresu pracy.10
A-PD-4Przygotowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania.5
A-PD-5Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego.25
530
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D18/09_W01Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W06Posiada wiedzę o narzędziach sprzętowo-programowych wspomagających rozwiązywanie wybranych i złożonych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
Treści programoweT-PD-4Utworzenie środowiska do realizacji celu pracy magisterskiej.
T-PD-2Określenie zakresu i celu pracy magisterskiej.
T-PD-3Wybór metod osiągnięcia celu pracy.
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
3,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o podstawowym poziomie wnikliwości.
3,5Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o różnym poziomie wnikliwości.
4,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości.
4,5Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości.
5,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D18/09_W02Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,0Student zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,5Student zna i rozumie zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,0Student zna, rozumie i potrafi zastosować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,5Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
5,0Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować oraz dokonac syntezy zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D18/09_U01Umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
Treści programoweT-PD-3Wybór metod osiągnięcia celu pracy.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena umiejętności opracowania literatury i innych źródeł danych na zadany temat.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejetności opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
3,0Student posiada umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
3,5Student posiada umiejetność opracowania oraz opisania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
4,0Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
4,5Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych.
5,0Student posiada umiejetność opracowania, opisania, wartościowania i scharakteryzowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D18/09_U02Umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U10Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów
I_2A_U03Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role
I_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U05Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników
I_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
Treści programoweT-PD-4Utworzenie środowiska do realizacji celu pracy magisterskiej.
T-PD-3Wybór metod osiągnięcia celu pracy.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
M-3Metoda praktyczna - metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
3,0Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
3,5Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych, ale czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
4,0Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych oraz czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
4,5Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych oraz pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
5,0Student posiada w umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków oraz potrafi je scharakteryzować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D18/09_U03Umiejętność pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U05Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Cel przedmiotuC-2Realizacja badań związanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badań.
Treści programoweT-PD-3Wybór metod osiągnięcia celu pracy.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
M-3Metoda praktyczna - metoda projektów.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
3,0Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej.
3,5Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi zaprezentować jej wyniki.
4,0Student posiada w dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki.
4,5Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki.
5,0Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi doskonale prezentować jej wyniki.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D18/09_K01W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
Treści programoweT-PD-3Wybór metod osiągnięcia celu pracy.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
3,0Studenci opanował w sposób podstawowy umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
3,5Studenci opanował umiejętność planowania i opisania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
4,0Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie i wartościowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
4,5Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania i organizowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
5,0Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.