Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Samsung-LABO Przedmiot obieralny I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Samsung-LABO Przedmiot obieralny I
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 0,70,30zaliczenie
laboratoriaL5 15 1,30,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność programowania w językach obiektowych
W-2Znajomość podstawowych zagadnień z sieci komputerowych
W-3Znajomość języka angielskiego pozwalającego na czytanie dokumentacji technicznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z zasadami programowania na urządzeniach mobilnych
C-2Ukształtowania umiejętności z zakresu projektowani głównych elementów aplikacji i komunikacji z zewnętrznymi komponentami
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia biznes planu zorientowanego na projekty mobilne
C-4Zapoznanie studentów z możliwymi źródłami finansowania projektów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Projektowanie podstawowych elementów interakcji aplikacji i jej użytkowników, opracowywanie interfejsu użytkownika i jego komponentów składowych, sposoby powiadamiania użytkownika o zdarzeniach – warsztaty5
T-L-2Projektowanie głównych elementów opracowywanych aplikacji (opracowywanie bloków, klas i komponentów aplikacji, realizacja i obsługa elementów odpowiedzialnych za działanie aplikacji, komunikację z komponentami zewnętrznymi, komunikacja międzyprocesowa w aplikacji, obsługa zdarzeń) – warsztaty5
T-L-3Przygotowanie „krok po kroku” biznes planu dla własnego projektu biznesowego: definiowanie projektu oraz formułowanie jego koncepcji; definiowanie celów i wskaźników realizacji; analiza rynku i konkurencji; uzasadnienie planowanej inwestycji; komunikacja w projekcie jako kluczowy czynnik sukcesu przedsięwzięcia; harmonogram realizacji przedsięwzięcia; konstruowanie budżetu projektu i prognozy finansowe. Przygotowanie własnego Business Model Canvas. Platformy dystrybucyjne aplikacji mobilnych, zasady działania, modele biznesowe, marketing technologii i rozwiązań mobilnych. Budowa planu marketingowego i analiza dostępnych kanałów dotarcia do klienta.5
15
wykłady
T-W-1Metody projektowania i tworzenia oprogramowania urządzeń mobilnych (inżynieria projektowa, opracowanie koncepcji, projektu, schematów blokowych i elementów składowych przygotowywanych pomysłów i aplikacji)5
T-W-2Konstruowanie projektu inwestycyjnego: analiza planowanych źródeł finansowania inwestycji; kwalifikowalność wydatków w projekcie; przepływ środków finansowych w projekcie; źródła informacji o funduszach europejskich, pozyskiwanie środków od inwestorów prywatnych, funduszy zalążkowych, aniołów biznesu; poszczególne etapy ścieżki aplikowania o wsparcie; system oceny i wyboru projektów. Sporządzenie kompletnego wniosku o dofinansowanie.5
T-W-3Podstawy prawne funkcjonowania i rozliczania projektu biznesowego: zakładanie działalności gospodarczej “krok po kroku”, możliwości alternatywne: inkubatory przedsiębiorczości i technologiczne; wymagania w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji księgowej (prezentacja praktycznych narzędzi wspierających samodzielne prowadzenie rozliczeń); monitorowanie, raportowanie i ewaluacja projektu; omówienie najczęściej popełnianych błędów.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach15
A-L-2Konsulatcje2
A-L-3Projekt i przygotowanie do warsztatów30
47
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do zajęć5
22

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Laboratoria praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia i sposobu realizacji własnego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Test kompetencyjny na zakończenie kursu
S-3Ocena formująca: Cząstkowe oceny postępów realizacji projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/1/7_W01
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań;
I_1A_W21, I_1A_W04, I_1A_W09, I_1A_W14T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-W-1M-2, M-1S-1, S-2, S-3
I_1A_O/1/7_W02
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu podstawowych regulacji prawnych warunkujących działalność podmiotów gospodarczych w Polsce, oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
I_1A_W15T1A_W08, T1A_W10, T1A_W11InzA_W03C-3T-W-3, T-L-3, T-W-2M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/1/7_U01
Student ma pogłębioną umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w obszarze technologii mobilnych;
I_1A_U05, I_1A_U02T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-1T-W-1, T-L-1, T-L-2M-2, M-1S-1, S-3, S-2
I_1A_O/1/7_U02
Student posiada pogłębioną umiejętność analizy i weryfikacji rozwiązań projektowych w wybranym obszarze zastosowań;
I_1A_U02T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-1M-2, M-1S-1, S-3
I_1A_O/1/7_U03
Student jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji planowania oraz zarządzania własnym przedsięwzięciem biznesowym
I_1A_U12T1A_U01, T1A_U07, T1A_U11InzA_U04C-3T-W-3, T-L-3, T-W-2M-1, M-2S-1, S-3
I_1A_O/1/7_U04
Student ma pogłębioną umiejętność określania źródeł finansowania oraz wykorzystania wiedzy z rachunkowości w zarządzaniu własnym przedsiębiorstwem,w tym pozyskania środków z Unii Europejskiej
I_1A_U12T1A_U01, T1A_U07, T1A_U11InzA_U04C-3, C-4T-L-3, T-W-3, T-W-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/1/7_K01
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, zorganizowany oraz pozwalający na efektywną pracę grupową, jest przygotowany do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
I_1A_K03, I_1A_K05, I_1A_K01T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06, T1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-3, C-2T-L-1, T-L-3, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-L-2M-1, M-2S-3, S-1
I_1A_O/1/7_K02
Student ma zdolność organizowania czasu pracy, zarówno swojego, jak i zespołu, w ramach którego działa;
I_1A_K03, I_1A_K01T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07InzA_K01T-W-1, T-W-3, T-L-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/1/7_W01
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań;
2,0
3,0Stworzony projekt spełnia podstawowe wymagania określone na początku zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O/1/7_W02
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu podstawowych regulacji prawnych warunkujących działalność podmiotów gospodarczych w Polsce, oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
2,0
3,0Projekt zawiera analizę uwarunkowań prawnych dla danego projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/1/7_U01
Student ma pogłębioną umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w obszarze technologii mobilnych;
2,0
3,0Stworzony projekt spełnia podstawowe wymagania określone na początku zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O/1/7_U02
Student posiada pogłębioną umiejętność analizy i weryfikacji rozwiązań projektowych w wybranym obszarze zastosowań;
2,0
3,0Stworzony projekt spełnia podstawowe wymagania określone na początku zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O/1/7_U03
Student jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji planowania oraz zarządzania własnym przedsięwzięciem biznesowym
2,0
3,0Student potrafi oszacować koszty związane z planowanym przedsięwzięciem.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O/1/7_U04
Student ma pogłębioną umiejętność określania źródeł finansowania oraz wykorzystania wiedzy z rachunkowości w zarządzaniu własnym przedsiębiorstwem,w tym pozyskania środków z Unii Europejskiej
2,0
3,0Student potrafi wskazać możliwe źródła finansowania projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/1/7_K01
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, zorganizowany oraz pozwalający na efektywną pracę grupową, jest przygotowany do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
2,0
3,0Student potrafi wskazać potencjał rozwojowy własnego przedsięwzięcia.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O/1/7_K02
Student ma zdolność organizowania czasu pracy, zarówno swojego, jak i zespołu, w ramach którego działa;
2,0
3,0Student potrafi oszacować ilość czasu potrzebngo do wykonania danego zadania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bruce Eckel, Thinking in Java., Helion, 2011, Wydanie 4
  2. Bjarne Stroustrup, Język C++. Kompendium wiedzy, Helion, Wydanie 4
  3. Handstudio Co., Ltd, Samsung SmartTV Application Development, Willey, 2013
  4. Hermaniuk Tomasz, Biznesplan. Pytania i odpowiedzi, Difin, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Documentation Tizen Developer, https://developer.tizen.org/documentation
  2. Documentation Android Developer, http://developer.android.com/index.html
  3. Documentation Samsung SmartTV, http://www.samsungdforum.com/MainGuide

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Projektowanie podstawowych elementów interakcji aplikacji i jej użytkowników, opracowywanie interfejsu użytkownika i jego komponentów składowych, sposoby powiadamiania użytkownika o zdarzeniach – warsztaty5
T-L-2Projektowanie głównych elementów opracowywanych aplikacji (opracowywanie bloków, klas i komponentów aplikacji, realizacja i obsługa elementów odpowiedzialnych za działanie aplikacji, komunikację z komponentami zewnętrznymi, komunikacja międzyprocesowa w aplikacji, obsługa zdarzeń) – warsztaty5
T-L-3Przygotowanie „krok po kroku” biznes planu dla własnego projektu biznesowego: definiowanie projektu oraz formułowanie jego koncepcji; definiowanie celów i wskaźników realizacji; analiza rynku i konkurencji; uzasadnienie planowanej inwestycji; komunikacja w projekcie jako kluczowy czynnik sukcesu przedsięwzięcia; harmonogram realizacji przedsięwzięcia; konstruowanie budżetu projektu i prognozy finansowe. Przygotowanie własnego Business Model Canvas. Platformy dystrybucyjne aplikacji mobilnych, zasady działania, modele biznesowe, marketing technologii i rozwiązań mobilnych. Budowa planu marketingowego i analiza dostępnych kanałów dotarcia do klienta.5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Metody projektowania i tworzenia oprogramowania urządzeń mobilnych (inżynieria projektowa, opracowanie koncepcji, projektu, schematów blokowych i elementów składowych przygotowywanych pomysłów i aplikacji)5
T-W-2Konstruowanie projektu inwestycyjnego: analiza planowanych źródeł finansowania inwestycji; kwalifikowalność wydatków w projekcie; przepływ środków finansowych w projekcie; źródła informacji o funduszach europejskich, pozyskiwanie środków od inwestorów prywatnych, funduszy zalążkowych, aniołów biznesu; poszczególne etapy ścieżki aplikowania o wsparcie; system oceny i wyboru projektów. Sporządzenie kompletnego wniosku o dofinansowanie.5
T-W-3Podstawy prawne funkcjonowania i rozliczania projektu biznesowego: zakładanie działalności gospodarczej “krok po kroku”, możliwości alternatywne: inkubatory przedsiębiorczości i technologiczne; wymagania w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji księgowej (prezentacja praktycznych narzędzi wspierających samodzielne prowadzenie rozliczeń); monitorowanie, raportowanie i ewaluacja projektu; omówienie najczęściej popełnianych błędów.5
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach15
A-L-2Konsulatcje2
A-L-3Projekt i przygotowanie do warsztatów30
47
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do zajęć5
22
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/1/7_W01Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W21ma wiedzę w zakresie technologii mobilnych
I_1A_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą systemów operacyjnych
I_1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą systemów telekomunikacyjnych
I_1A_W14zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z zasadami programowania na urządzeniach mobilnych
C-2Ukształtowania umiejętności z zakresu projektowani głównych elementów aplikacji i komunikacji z zewnętrznymi komponentami
Treści programoweT-L-1Projektowanie podstawowych elementów interakcji aplikacji i jej użytkowników, opracowywanie interfejsu użytkownika i jego komponentów składowych, sposoby powiadamiania użytkownika o zdarzeniach – warsztaty
T-L-2Projektowanie głównych elementów opracowywanych aplikacji (opracowywanie bloków, klas i komponentów aplikacji, realizacja i obsługa elementów odpowiedzialnych za działanie aplikacji, komunikację z komponentami zewnętrznymi, komunikacja międzyprocesowa w aplikacji, obsługa zdarzeń) – warsztaty
T-W-1Metody projektowania i tworzenia oprogramowania urządzeń mobilnych (inżynieria projektowa, opracowanie koncepcji, projektu, schematów blokowych i elementów składowych przygotowywanych pomysłów i aplikacji)
Metody nauczaniaM-2Laboratoria praktyczne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia i sposobu realizacji własnego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Test kompetencyjny na zakończenie kursu
S-3Ocena formująca: Cząstkowe oceny postępów realizacji projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Stworzony projekt spełnia podstawowe wymagania określone na początku zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/1/7_W02Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu podstawowych regulacji prawnych warunkujących działalność podmiotów gospodarczych w Polsce, oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W15ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w dziedzinie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia biznes planu zorientowanego na projekty mobilne
Treści programoweT-W-3Podstawy prawne funkcjonowania i rozliczania projektu biznesowego: zakładanie działalności gospodarczej “krok po kroku”, możliwości alternatywne: inkubatory przedsiębiorczości i technologiczne; wymagania w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji księgowej (prezentacja praktycznych narzędzi wspierających samodzielne prowadzenie rozliczeń); monitorowanie, raportowanie i ewaluacja projektu; omówienie najczęściej popełnianych błędów.
T-L-3Przygotowanie „krok po kroku” biznes planu dla własnego projektu biznesowego: definiowanie projektu oraz formułowanie jego koncepcji; definiowanie celów i wskaźników realizacji; analiza rynku i konkurencji; uzasadnienie planowanej inwestycji; komunikacja w projekcie jako kluczowy czynnik sukcesu przedsięwzięcia; harmonogram realizacji przedsięwzięcia; konstruowanie budżetu projektu i prognozy finansowe. Przygotowanie własnego Business Model Canvas. Platformy dystrybucyjne aplikacji mobilnych, zasady działania, modele biznesowe, marketing technologii i rozwiązań mobilnych. Budowa planu marketingowego i analiza dostępnych kanałów dotarcia do klienta.
T-W-2Konstruowanie projektu inwestycyjnego: analiza planowanych źródeł finansowania inwestycji; kwalifikowalność wydatków w projekcie; przepływ środków finansowych w projekcie; źródła informacji o funduszach europejskich, pozyskiwanie środków od inwestorów prywatnych, funduszy zalążkowych, aniołów biznesu; poszczególne etapy ścieżki aplikowania o wsparcie; system oceny i wyboru projektów. Sporządzenie kompletnego wniosku o dofinansowanie.
Metody nauczaniaM-2Laboratoria praktyczne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test kompetencyjny na zakończenie kursu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt zawiera analizę uwarunkowań prawnych dla danego projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/1/7_U01Student ma pogłębioną umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w obszarze technologii mobilnych;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności z zakresu projektowani głównych elementów aplikacji i komunikacji z zewnętrznymi komponentami
C-1Zapoznanie z zasadami programowania na urządzeniach mobilnych
Treści programoweT-W-1Metody projektowania i tworzenia oprogramowania urządzeń mobilnych (inżynieria projektowa, opracowanie koncepcji, projektu, schematów blokowych i elementów składowych przygotowywanych pomysłów i aplikacji)
T-L-1Projektowanie podstawowych elementów interakcji aplikacji i jej użytkowników, opracowywanie interfejsu użytkownika i jego komponentów składowych, sposoby powiadamiania użytkownika o zdarzeniach – warsztaty
T-L-2Projektowanie głównych elementów opracowywanych aplikacji (opracowywanie bloków, klas i komponentów aplikacji, realizacja i obsługa elementów odpowiedzialnych za działanie aplikacji, komunikację z komponentami zewnętrznymi, komunikacja międzyprocesowa w aplikacji, obsługa zdarzeń) – warsztaty
Metody nauczaniaM-2Laboratoria praktyczne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia i sposobu realizacji własnego projektu
S-3Ocena formująca: Cząstkowe oceny postępów realizacji projektu
S-2Ocena podsumowująca: Test kompetencyjny na zakończenie kursu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Stworzony projekt spełnia podstawowe wymagania określone na początku zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/1/7_U02Student posiada pogłębioną umiejętność analizy i weryfikacji rozwiązań projektowych w wybranym obszarze zastosowań;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności z zakresu projektowani głównych elementów aplikacji i komunikacji z zewnętrznymi komponentami
C-1Zapoznanie z zasadami programowania na urządzeniach mobilnych
Metody nauczaniaM-2Laboratoria praktyczne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia i sposobu realizacji własnego projektu
S-3Ocena formująca: Cząstkowe oceny postępów realizacji projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Stworzony projekt spełnia podstawowe wymagania określone na początku zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/1/7_U03Student jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji planowania oraz zarządzania własnym przedsięwzięciem biznesowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia biznes planu zorientowanego na projekty mobilne
Treści programoweT-W-3Podstawy prawne funkcjonowania i rozliczania projektu biznesowego: zakładanie działalności gospodarczej “krok po kroku”, możliwości alternatywne: inkubatory przedsiębiorczości i technologiczne; wymagania w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji księgowej (prezentacja praktycznych narzędzi wspierających samodzielne prowadzenie rozliczeń); monitorowanie, raportowanie i ewaluacja projektu; omówienie najczęściej popełnianych błędów.
T-L-3Przygotowanie „krok po kroku” biznes planu dla własnego projektu biznesowego: definiowanie projektu oraz formułowanie jego koncepcji; definiowanie celów i wskaźników realizacji; analiza rynku i konkurencji; uzasadnienie planowanej inwestycji; komunikacja w projekcie jako kluczowy czynnik sukcesu przedsięwzięcia; harmonogram realizacji przedsięwzięcia; konstruowanie budżetu projektu i prognozy finansowe. Przygotowanie własnego Business Model Canvas. Platformy dystrybucyjne aplikacji mobilnych, zasady działania, modele biznesowe, marketing technologii i rozwiązań mobilnych. Budowa planu marketingowego i analiza dostępnych kanałów dotarcia do klienta.
T-W-2Konstruowanie projektu inwestycyjnego: analiza planowanych źródeł finansowania inwestycji; kwalifikowalność wydatków w projekcie; przepływ środków finansowych w projekcie; źródła informacji o funduszach europejskich, pozyskiwanie środków od inwestorów prywatnych, funduszy zalążkowych, aniołów biznesu; poszczególne etapy ścieżki aplikowania o wsparcie; system oceny i wyboru projektów. Sporządzenie kompletnego wniosku o dofinansowanie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Laboratoria praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia i sposobu realizacji własnego projektu
S-3Ocena formująca: Cząstkowe oceny postępów realizacji projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi oszacować koszty związane z planowanym przedsięwzięciem.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/1/7_U04Student ma pogłębioną umiejętność określania źródeł finansowania oraz wykorzystania wiedzy z rachunkowości w zarządzaniu własnym przedsiębiorstwem,w tym pozyskania środków z Unii Europejskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia biznes planu zorientowanego na projekty mobilne
C-4Zapoznanie studentów z możliwymi źródłami finansowania projektów
Treści programoweT-L-3Przygotowanie „krok po kroku” biznes planu dla własnego projektu biznesowego: definiowanie projektu oraz formułowanie jego koncepcji; definiowanie celów i wskaźników realizacji; analiza rynku i konkurencji; uzasadnienie planowanej inwestycji; komunikacja w projekcie jako kluczowy czynnik sukcesu przedsięwzięcia; harmonogram realizacji przedsięwzięcia; konstruowanie budżetu projektu i prognozy finansowe. Przygotowanie własnego Business Model Canvas. Platformy dystrybucyjne aplikacji mobilnych, zasady działania, modele biznesowe, marketing technologii i rozwiązań mobilnych. Budowa planu marketingowego i analiza dostępnych kanałów dotarcia do klienta.
T-W-3Podstawy prawne funkcjonowania i rozliczania projektu biznesowego: zakładanie działalności gospodarczej “krok po kroku”, możliwości alternatywne: inkubatory przedsiębiorczości i technologiczne; wymagania w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji księgowej (prezentacja praktycznych narzędzi wspierających samodzielne prowadzenie rozliczeń); monitorowanie, raportowanie i ewaluacja projektu; omówienie najczęściej popełnianych błędów.
T-W-2Konstruowanie projektu inwestycyjnego: analiza planowanych źródeł finansowania inwestycji; kwalifikowalność wydatków w projekcie; przepływ środków finansowych w projekcie; źródła informacji o funduszach europejskich, pozyskiwanie środków od inwestorów prywatnych, funduszy zalążkowych, aniołów biznesu; poszczególne etapy ścieżki aplikowania o wsparcie; system oceny i wyboru projektów. Sporządzenie kompletnego wniosku o dofinansowanie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Laboratoria praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia i sposobu realizacji własnego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wskazać możliwe źródła finansowania projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/1/7_K01Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, zorganizowany oraz pozwalający na efektywną pracę grupową, jest przygotowany do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
I_1A_K05rozumienie potrzebę mobilności
I_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia biznes planu zorientowanego na projekty mobilne
C-2Ukształtowania umiejętności z zakresu projektowani głównych elementów aplikacji i komunikacji z zewnętrznymi komponentami
Treści programoweT-L-1Projektowanie podstawowych elementów interakcji aplikacji i jej użytkowników, opracowywanie interfejsu użytkownika i jego komponentów składowych, sposoby powiadamiania użytkownika o zdarzeniach – warsztaty
T-L-3Przygotowanie „krok po kroku” biznes planu dla własnego projektu biznesowego: definiowanie projektu oraz formułowanie jego koncepcji; definiowanie celów i wskaźników realizacji; analiza rynku i konkurencji; uzasadnienie planowanej inwestycji; komunikacja w projekcie jako kluczowy czynnik sukcesu przedsięwzięcia; harmonogram realizacji przedsięwzięcia; konstruowanie budżetu projektu i prognozy finansowe. Przygotowanie własnego Business Model Canvas. Platformy dystrybucyjne aplikacji mobilnych, zasady działania, modele biznesowe, marketing technologii i rozwiązań mobilnych. Budowa planu marketingowego i analiza dostępnych kanałów dotarcia do klienta.
T-W-2Konstruowanie projektu inwestycyjnego: analiza planowanych źródeł finansowania inwestycji; kwalifikowalność wydatków w projekcie; przepływ środków finansowych w projekcie; źródła informacji o funduszach europejskich, pozyskiwanie środków od inwestorów prywatnych, funduszy zalążkowych, aniołów biznesu; poszczególne etapy ścieżki aplikowania o wsparcie; system oceny i wyboru projektów. Sporządzenie kompletnego wniosku o dofinansowanie.
T-W-3Podstawy prawne funkcjonowania i rozliczania projektu biznesowego: zakładanie działalności gospodarczej “krok po kroku”, możliwości alternatywne: inkubatory przedsiębiorczości i technologiczne; wymagania w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji księgowej (prezentacja praktycznych narzędzi wspierających samodzielne prowadzenie rozliczeń); monitorowanie, raportowanie i ewaluacja projektu; omówienie najczęściej popełnianych błędów.
T-W-1Metody projektowania i tworzenia oprogramowania urządzeń mobilnych (inżynieria projektowa, opracowanie koncepcji, projektu, schematów blokowych i elementów składowych przygotowywanych pomysłów i aplikacji)
T-L-2Projektowanie głównych elementów opracowywanych aplikacji (opracowywanie bloków, klas i komponentów aplikacji, realizacja i obsługa elementów odpowiedzialnych za działanie aplikacji, komunikację z komponentami zewnętrznymi, komunikacja międzyprocesowa w aplikacji, obsługa zdarzeń) – warsztaty
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Laboratoria praktyczne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Cząstkowe oceny postępów realizacji projektu
S-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia i sposobu realizacji własnego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wskazać potencjał rozwojowy własnego przedsięwzięcia.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/1/7_K02Student ma zdolność organizowania czasu pracy, zarówno swojego, jak i zespołu, w ramach którego działa;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
I_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Treści programoweT-W-1Metody projektowania i tworzenia oprogramowania urządzeń mobilnych (inżynieria projektowa, opracowanie koncepcji, projektu, schematów blokowych i elementów składowych przygotowywanych pomysłów i aplikacji)
T-W-3Podstawy prawne funkcjonowania i rozliczania projektu biznesowego: zakładanie działalności gospodarczej “krok po kroku”, możliwości alternatywne: inkubatory przedsiębiorczości i technologiczne; wymagania w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji księgowej (prezentacja praktycznych narzędzi wspierających samodzielne prowadzenie rozliczeń); monitorowanie, raportowanie i ewaluacja projektu; omówienie najczęściej popełnianych błędów.
T-L-3Przygotowanie „krok po kroku” biznes planu dla własnego projektu biznesowego: definiowanie projektu oraz formułowanie jego koncepcji; definiowanie celów i wskaźników realizacji; analiza rynku i konkurencji; uzasadnienie planowanej inwestycji; komunikacja w projekcie jako kluczowy czynnik sukcesu przedsięwzięcia; harmonogram realizacji przedsięwzięcia; konstruowanie budżetu projektu i prognozy finansowe. Przygotowanie własnego Business Model Canvas. Platformy dystrybucyjne aplikacji mobilnych, zasady działania, modele biznesowe, marketing technologii i rozwiązań mobilnych. Budowa planu marketingowego i analiza dostępnych kanałów dotarcia do klienta.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Cząstkowe oceny postępów realizacji projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi oszacować ilość czasu potrzebngo do wykonania danego zadania.
3,5
4,0
4,5
5,0