Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Architektura informacji w serwisach internetowych - Przedmiot obieralny I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Architektura informacji w serwisach internetowych - Przedmiot obieralny I
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 0,90,62zaliczenie
laboratoriaL5 15 1,10,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw tworzenia serwisów internetowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z rolą architektury informacji w serwisach internetowych oraz jej elementami skladowymi
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania elementów architektury informacji, takich jak: systemy organizacyjne, etykietowania, nawigacyjne

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza serwisów internetowych pod kątem elementów architektury informacji2
T-L-2Definiowanie wymagań (użytkowników, właściciela) oraz określenie celów serwisu internetowego2
T-L-3Analiza serwisów konkurencyjnych oraz zdefiniowanie zakresu tematycznego serwisu WWW2
T-L-4Projektowanie systemu organizacyjnego serwisu internetowego2
T-L-5Opracowanie makiet stron serwisu internetowego2
T-L-6Opracowanie systemu etykietowania2
T-L-7Projektowanie systemu nawigacyjnego, dobór i implementacja mechanizmów nawigacyjnych, przygotowanie mapy serwisu w formie dokumentu XML2
T-L-8Zaliczenie zajęć laboratoryjnych1
15
wykłady
T-W-1Pojęcie i elementy architektury informacji.2
T-W-2Metodologia projektowania architektury informacji2
T-W-3Systemy organizacyjne2
T-W-4Systemy etykietowania2
T-W-5Systemy nawigacyjne2
T-W-6Mechanizmy nawigacyjne2
T-W-7Studium przypadku - projekt architektury informacji2
T-W-8Zaliczenie przedmiotu1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)4
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajęć (praca studentów w parach)12
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć.2
33
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)5
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)5
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z zajęć praktycznych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/1/01_W01
Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne projektowania elementów składowych architektury informacji w serwisach internetowych
I_1A_W23T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08InzA_W03C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-7M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/1/01_U01
Student umie wykonać projekt architektury informacji dla tworzonego serwisu internetowego
I_1A_U09T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2S-1
I_1A_O/1/01_U02
Student umie prowadzić zespołowe prace projektowe z zakresu elementów architektury informacji
I_1A_U02T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/1/01_K01
Student ma świadomość roli jaką pełni architektura informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych
I_1A_K03T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-7, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/1/01_W01
Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne projektowania elementów składowych architektury informacji w serwisach internetowych
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych oraz nie zna głównych systemów architektury informacji
3,0Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi wymienić główne systemy architektury informacji
3,5Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi wymienić główne systemy architektury informacji oraz ogólnie scharakteryzować ich elementy
4,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi wymienić główne systemy architektury informacji oraz dokładnie scharakteryzować ich elementy
4,5Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi szczegółówo scharakteryzować ich elementy, zna metodologię projektowania architektury informacji
5,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi szczegółówo scharakteryzować ich elementy, zna metodologię projektowania architektury informacji, potrafi zaproponować i uzasadnić dobór danego rozwiązania metodologicznego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/1/01_U01
Student umie wykonać projekt architektury informacji dla tworzonego serwisu internetowego
2,0Student nie wykona projektu wszyskich systemów tworzących architekturę informacji dla serwisu internetowego
3,0Student wykona ogólny projekt poszczególnych (wszystkich) systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego
3,5Student wykona projekt poszczególnych systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego, wszystkie wymagane podpunkty projektu zostaną uwzględnione w opracowanym projekcie
4,0Student wykona projekt poszczególnych systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego, wszystkie wymagane podpunkty projektu zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona projekt poszczególnych systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego, wszystkie wymagane podpunkty projektu zostaną prawidłowo wykonane i szczegółowo opisane (tekst oraz grafika)
5,0Student wykona projekt poszczególnych systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego, wszystkie wymagane podpunkty projektu zostaną prawidłowo wykonane i szczegółowo opisane (tekst oraz grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodologią)
I_1A_O/1/01_U02
Student umie prowadzić zespołowe prace projektowe z zakresu elementów architektury informacji
2,0Student nie wykonał zespołowego projektu architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego
3,0Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi wskazać swój wkład w realizację projektu i uzasadnić zasady podziału prac
3,5Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi wskazać i ogólnie scharakteryzować zakres wykonanych przez siebie prac projektowych w poszczególnych jego etapach oraz uzasadnić zasady podziału prac
4,0Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi szczegółowo scharakteryzować wykonane przez siebie prace projektowe (cele, przyjęte rozwiązania metodyczne, użyte narzędzia), uzasadnić zasady podziału prac
4,5Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi szczegółowo scharakteryzować wykonane przez siebie prace projektowe (cele, przyjęte rozwiązania metodyczne, użyte narzędzia), potrafi wyjaśnić zakres prac projektowych zrealizowanych przez pozostałych członków zespołu, potrafi uzasadnić zasady podziału prac, omówi zasady realizacji zespołowego projektu architektury informacji, sposoby komunikacji w zespole
5,0Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi szczegółowo scharakteryzować wykonane przez siebie prace projektowe (cele, przyjęte rozwiązania metodyczne, użyte narzędzia), potrafi wyjaśnić zakres prac projektowych zrealizowanych przez pozostałych członków zespołu, potrafi uzasadnić zasady podziału prac, omówi zasady realizacji zespołowego projektu architektury informacji, sposoby komunikacji w zespole, potrafi w zespole dobrze zaprezentować cały projekt, w tym dokładnie realizowaną przez siebie część

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/1/01_K01
Student ma świadomość roli jaką pełni architektura informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych
3,0Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych systemów architektury informacji
4,0Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych systemów architektury informacji
4,5Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, potrafi szczegółowo omówić zasady projektowania poszczególnych systemów architektury informacji oraz ich wpływu na użyteczność serwisów internetowych
5,0Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, potrafi szczegółowo omówić zasady projektowania poszczególnych systemów architektury informacji oraz ich wpływu na użyteczność serwisów internetowych, ma świadomość potrzeb ciągłego monitorowania i ew. modyfikacji architektury informacji

Literatura podstawowa

  1. Louis Rosenfeld, Peter Morville, Architektura informacji w serwisach internetowych, Helion, Gliwice, 2003

Literatura dodatkowa

  1. June Cohen, Serwisy WWW. Projektowanie, tworzenie i zarządzanie, Helion, Gliwice, 2004
  2. Jakob Nielsen, Hoa Loranger, Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych, Helion, Gliwice, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza serwisów internetowych pod kątem elementów architektury informacji2
T-L-2Definiowanie wymagań (użytkowników, właściciela) oraz określenie celów serwisu internetowego2
T-L-3Analiza serwisów konkurencyjnych oraz zdefiniowanie zakresu tematycznego serwisu WWW2
T-L-4Projektowanie systemu organizacyjnego serwisu internetowego2
T-L-5Opracowanie makiet stron serwisu internetowego2
T-L-6Opracowanie systemu etykietowania2
T-L-7Projektowanie systemu nawigacyjnego, dobór i implementacja mechanizmów nawigacyjnych, przygotowanie mapy serwisu w formie dokumentu XML2
T-L-8Zaliczenie zajęć laboratoryjnych1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i elementy architektury informacji.2
T-W-2Metodologia projektowania architektury informacji2
T-W-3Systemy organizacyjne2
T-W-4Systemy etykietowania2
T-W-5Systemy nawigacyjne2
T-W-6Mechanizmy nawigacyjne2
T-W-7Studium przypadku - projekt architektury informacji2
T-W-8Zaliczenie przedmiotu1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)4
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajęć (praca studentów w parach)12
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć.2
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)5
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)5
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/1/01_W01Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne projektowania elementów składowych architektury informacji w serwisach internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z rolą architektury informacji w serwisach internetowych oraz jej elementami skladowymi
Treści programoweT-W-3Systemy organizacyjne
T-W-4Systemy etykietowania
T-W-5Systemy nawigacyjne
T-W-1Pojęcie i elementy architektury informacji.
T-W-2Metodologia projektowania architektury informacji
T-W-6Mechanizmy nawigacyjne
T-W-7Studium przypadku - projekt architektury informacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych oraz nie zna głównych systemów architektury informacji
3,0Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi wymienić główne systemy architektury informacji
3,5Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi wymienić główne systemy architektury informacji oraz ogólnie scharakteryzować ich elementy
4,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi wymienić główne systemy architektury informacji oraz dokładnie scharakteryzować ich elementy
4,5Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi szczegółówo scharakteryzować ich elementy, zna metodologię projektowania architektury informacji
5,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi szczegółówo scharakteryzować ich elementy, zna metodologię projektowania architektury informacji, potrafi zaproponować i uzasadnić dobór danego rozwiązania metodologicznego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/1/01_U01Student umie wykonać projekt architektury informacji dla tworzonego serwisu internetowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności projektowania elementów architektury informacji, takich jak: systemy organizacyjne, etykietowania, nawigacyjne
Treści programoweT-L-1Analiza serwisów internetowych pod kątem elementów architektury informacji
T-L-2Definiowanie wymagań (użytkowników, właściciela) oraz określenie celów serwisu internetowego
T-L-3Analiza serwisów konkurencyjnych oraz zdefiniowanie zakresu tematycznego serwisu WWW
T-L-4Projektowanie systemu organizacyjnego serwisu internetowego
T-L-5Opracowanie makiet stron serwisu internetowego
T-L-6Opracowanie systemu etykietowania
T-L-7Projektowanie systemu nawigacyjnego, dobór i implementacja mechanizmów nawigacyjnych, przygotowanie mapy serwisu w formie dokumentu XML
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona projektu wszyskich systemów tworzących architekturę informacji dla serwisu internetowego
3,0Student wykona ogólny projekt poszczególnych (wszystkich) systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego
3,5Student wykona projekt poszczególnych systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego, wszystkie wymagane podpunkty projektu zostaną uwzględnione w opracowanym projekcie
4,0Student wykona projekt poszczególnych systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego, wszystkie wymagane podpunkty projektu zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona projekt poszczególnych systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego, wszystkie wymagane podpunkty projektu zostaną prawidłowo wykonane i szczegółowo opisane (tekst oraz grafika)
5,0Student wykona projekt poszczególnych systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego, wszystkie wymagane podpunkty projektu zostaną prawidłowo wykonane i szczegółowo opisane (tekst oraz grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodologią)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/1/01_U02Student umie prowadzić zespołowe prace projektowe z zakresu elementów architektury informacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności projektowania elementów architektury informacji, takich jak: systemy organizacyjne, etykietowania, nawigacyjne
Treści programoweT-L-1Analiza serwisów internetowych pod kątem elementów architektury informacji
T-L-2Definiowanie wymagań (użytkowników, właściciela) oraz określenie celów serwisu internetowego
T-L-3Analiza serwisów konkurencyjnych oraz zdefiniowanie zakresu tematycznego serwisu WWW
T-L-4Projektowanie systemu organizacyjnego serwisu internetowego
T-L-5Opracowanie makiet stron serwisu internetowego
T-L-6Opracowanie systemu etykietowania
T-L-7Projektowanie systemu nawigacyjnego, dobór i implementacja mechanizmów nawigacyjnych, przygotowanie mapy serwisu w formie dokumentu XML
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykonał zespołowego projektu architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego
3,0Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi wskazać swój wkład w realizację projektu i uzasadnić zasady podziału prac
3,5Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi wskazać i ogólnie scharakteryzować zakres wykonanych przez siebie prac projektowych w poszczególnych jego etapach oraz uzasadnić zasady podziału prac
4,0Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi szczegółowo scharakteryzować wykonane przez siebie prace projektowe (cele, przyjęte rozwiązania metodyczne, użyte narzędzia), uzasadnić zasady podziału prac
4,5Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi szczegółowo scharakteryzować wykonane przez siebie prace projektowe (cele, przyjęte rozwiązania metodyczne, użyte narzędzia), potrafi wyjaśnić zakres prac projektowych zrealizowanych przez pozostałych członków zespołu, potrafi uzasadnić zasady podziału prac, omówi zasady realizacji zespołowego projektu architektury informacji, sposoby komunikacji w zespole
5,0Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi szczegółowo scharakteryzować wykonane przez siebie prace projektowe (cele, przyjęte rozwiązania metodyczne, użyte narzędzia), potrafi wyjaśnić zakres prac projektowych zrealizowanych przez pozostałych członków zespołu, potrafi uzasadnić zasady podziału prac, omówi zasady realizacji zespołowego projektu architektury informacji, sposoby komunikacji w zespole, potrafi w zespole dobrze zaprezentować cały projekt, w tym dokładnie realizowaną przez siebie część
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/1/01_K01Student ma świadomość roli jaką pełni architektura informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z rolą architektury informacji w serwisach internetowych oraz jej elementami skladowymi
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania elementów architektury informacji, takich jak: systemy organizacyjne, etykietowania, nawigacyjne
Treści programoweT-W-3Systemy organizacyjne
T-W-4Systemy etykietowania
T-W-5Systemy nawigacyjne
T-W-1Pojęcie i elementy architektury informacji.
T-W-2Metodologia projektowania architektury informacji
T-W-6Mechanizmy nawigacyjne
T-W-7Studium przypadku - projekt architektury informacji
T-L-1Analiza serwisów internetowych pod kątem elementów architektury informacji
T-L-2Definiowanie wymagań (użytkowników, właściciela) oraz określenie celów serwisu internetowego
T-L-3Analiza serwisów konkurencyjnych oraz zdefiniowanie zakresu tematycznego serwisu WWW
T-L-4Projektowanie systemu organizacyjnego serwisu internetowego
T-L-5Opracowanie makiet stron serwisu internetowego
T-L-6Opracowanie systemu etykietowania
T-L-7Projektowanie systemu nawigacyjnego, dobór i implementacja mechanizmów nawigacyjnych, przygotowanie mapy serwisu w formie dokumentu XML
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych
3,0Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych systemów architektury informacji
4,0Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych systemów architektury informacji
4,5Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, potrafi szczegółowo omówić zasady projektowania poszczególnych systemów architektury informacji oraz ich wpływu na użyteczność serwisów internetowych
5,0Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, potrafi szczegółowo omówić zasady projektowania poszczególnych systemów architektury informacji oraz ich wpływu na użyteczność serwisów internetowych, ma świadomość potrzeb ciągłego monitorowania i ew. modyfikacji architektury informacji