Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_D/06_U01 | Student potrafi posługiwać się narzędziem ArcGIS. Student rozwiązuje podstawowe projekty z zakresu GIS. Student definiuje dane geoprzestrzenne, potrafi nimi zarządzać, przeprowadza przykładowe analizy danych, tworzy nowe warstwy tematyczne. Student wykonuje mapy z wizualizacją opracowyanego zagadnienia. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
---|
I_1A_U19 | ma umiejętność wyboru algorytmu i struktur danych do rozwiązania określonego zadania inżynierskiego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Student zostanie zapoznany z definicjami, podstawowymi pojęciami oraz typowymi zastosowaniami z zakresu SIP. Studentowi zostaną objaśnione typy danych przestrzennych oraz metody ich pozyskiwania. Student zapoznany zostanie ze stosowanymi modelami i formatami danych geoprzestrzennych. Studentowi zostaną zaprezentowane podstawowe zasady projektowania systemów GIS oraz geobaz. W trakcie zajęć laboratoryjnych student zapozna się z programem ArcGIS w którym nabędzie umiejętności wprowadzania oraz przetwarzania danych geoinformatycznych, wykonywania analiz danych przestrzennych oraz tworzenia map i innych form wizualizacji danych. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | 1. Wprowadzenie do ArcGIS (struktura, aplikacje i podstawowe funkcje).
2. Modele danych i konwersja danych, metadane, zrządzanie danymi.
3. Tworzenie danych i podstawowe metody ich modyfikacji.
4. Układy odniesienia, współrzędnych geograficznych oraz odwzorowania kartograficzne geodanych.
5. Metody wizualizacji geodanych.
6. Opracowanie mapy numerycznej, zarządzanie warstwami.
7. Podstawowe analizy przestrzenne danych i metody ich prezentacji (raporty, wydruki, wykresy).
8. Geoprzetwarzanie danych.
9. Tworzenie mapy, elementy mapy, wizualizacje. |
---|
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonanego w trakcie zajęć projektu |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena indywidualnych umiejętności praktycznych pracy z programem |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada podstawowej umięjętności pracy z programem ArcGIS. Student nie potrafi tworzyć i zarządzać podstawowymi danymi geoprzestrzennymi, wykonywać najprostsze analizy przestrzenne oraz dokonywać typowych wizualizacji. |
3,0 | Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu podtsawowym. Student potrafi pracować na danych testowych, wykonuje typowe analizy danych, tworzy najprostsze mapy. |
3,5 | Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu podstaowym. Student potrafi pracować na danych testowych, tworzyć nowe obiekty w warstwach tematycznych, wykonywać typowe analizy danych, tworzyć mapy i wizualizacje danych przestrzennych. |
4,0 | Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu śrenim. Student samodzielne potrafi zaprojektować a następnie zrealizować prosty system SIP wykorzystując dane testowe. Student biegle wykonuje analizy danych i wizualizacje. |
4,5 | Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu śrenim. Student samodzielne potrafi zaprojektować a następnie zrealizować prosty system SIP wykorzystując dane testowe oraz samodzielnie zdefiniowane a następnie wprowadzone dane. Student biegle wykonuje analizy danych i wizualizacje. |
5,0 | Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu wysokim. Student samodzielne potrafi zaprojektować a następnie zrealizować typowe systemy SIP wykorzystując dane testowe oraz samodzielnie zdefiniowane a następnie wprowadzone dane. Student biegle wykonuje analizy danych i wizualizacje. Student potrafi rozwiązać postawione przed nim zadanie projektowe. |