Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie
Sylabus przedmiotu Samsung-LABO Przedmiot obieralny I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Samsung-LABO Przedmiot obieralny I | ||
Specjalność | systemy komputerowe i oprogramowanie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejętność programowania w językach obiektowych |
W-2 | Znajomość podstawowych zagadnień z sieci komputerowych |
W-3 | Znajomość języka angielskiego pozwalającego na czytanie dokumentacji technicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z zasadami programowania na urządzeniach mobilnych |
C-2 | Ukształtowania umiejętności z zakresu projektowani głównych elementów aplikacji i komunikacji z zewnętrznymi komponentami |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia biznes planu zorientowanego na projekty mobilne |
C-4 | Zapoznanie studentów z możliwymi źródłami finansowania projektów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie podstawowych elementów interakcji aplikacji i jej użytkowników, opracowywanie interfejsu użytkownika i jego komponentów składowych, sposoby powiadamiania użytkownika o zdarzeniach – warsztaty | 5 |
T-L-2 | Projektowanie głównych elementów opracowywanych aplikacji (opracowywanie bloków, klas i komponentów aplikacji, realizacja i obsługa elementów odpowiedzialnych za działanie aplikacji, komunikację z komponentami zewnętrznymi, komunikacja międzyprocesowa w aplikacji, obsługa zdarzeń) – warsztaty | 5 |
T-L-3 | Przygotowanie „krok po kroku” biznes planu dla własnego projektu biznesowego: definiowanie projektu oraz formułowanie jego koncepcji; definiowanie celów i wskaźników realizacji; analiza rynku i konkurencji; uzasadnienie planowanej inwestycji; komunikacja w projekcie jako kluczowy czynnik sukcesu przedsięwzięcia; harmonogram realizacji przedsięwzięcia; konstruowanie budżetu projektu i prognozy finansowe. Przygotowanie własnego Business Model Canvas. Platformy dystrybucyjne aplikacji mobilnych, zasady działania, modele biznesowe, marketing technologii i rozwiązań mobilnych. Budowa planu marketingowego i analiza dostępnych kanałów dotarcia do klienta. | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Metody projektowania i tworzenia oprogramowania urządzeń mobilnych (inżynieria projektowa, opracowanie koncepcji, projektu, schematów blokowych i elementów składowych przygotowywanych pomysłów i aplikacji) | 5 |
T-W-2 | Konstruowanie projektu inwestycyjnego: analiza planowanych źródeł finansowania inwestycji; kwalifikowalność wydatków w projekcie; przepływ środków finansowych w projekcie; źródła informacji o funduszach europejskich, pozyskiwanie środków od inwestorów prywatnych, funduszy zalążkowych, aniołów biznesu; poszczególne etapy ścieżki aplikowania o wsparcie; system oceny i wyboru projektów. Sporządzenie kompletnego wniosku o dofinansowanie. | 5 |
T-W-3 | Podstawy prawne funkcjonowania i rozliczania projektu biznesowego: zakładanie działalności gospodarczej “krok po kroku”, możliwości alternatywne: inkubatory przedsiębiorczości i technologiczne; wymagania w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji księgowej (prezentacja praktycznych narzędzi wspierających samodzielne prowadzenie rozliczeń); monitorowanie, raportowanie i ewaluacja projektu; omówienie najczęściej popełnianych błędów. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Konsulatcje | 2 |
A-L-3 | Projekt i przygotowanie do warsztatów | 30 |
47 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zajęć | 5 |
22 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Laboratoria praktyczne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena stopnia i sposobu realizacji własnego projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test kompetencyjny na zakończenie kursu |
S-3 | Ocena formująca: Cząstkowe oceny postępów realizacji projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O/1/7_W01 Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań; | I_1A_W21, I_1A_W04, I_1A_W09, I_1A_W14 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
I_1A_O/1/7_W02 Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu podstawowych regulacji prawnych warunkujących działalność podmiotów gospodarczych w Polsce, oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości | I_1A_W15 | T1A_W08, T1A_W10, T1A_W11 | InzA_W03 | C-3 | T-W-3, T-L-3, T-W-2 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O/1/7_U01 Student ma pogłębioną umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w obszarze technologii mobilnych; | I_1A_U05, I_1A_U02 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2, C-1 | T-W-1, T-L-1, T-L-2 | M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
I_1A_O/1/7_U02 Student posiada pogłębioną umiejętność analizy i weryfikacji rozwiązań projektowych w wybranym obszarze zastosowań; | I_1A_U02 | T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2, C-1 | — | M-2, M-1 | S-1, S-3 |
I_1A_O/1/7_U03 Student jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji planowania oraz zarządzania własnym przedsięwzięciem biznesowym | I_1A_U12 | T1A_U01, T1A_U07, T1A_U11 | InzA_U04 | C-3 | T-W-3, T-L-3, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
I_1A_O/1/7_U04 Student ma pogłębioną umiejętność określania źródeł finansowania oraz wykorzystania wiedzy z rachunkowości w zarządzaniu własnym przedsiębiorstwem,w tym pozyskania środków z Unii Europejskiej | I_1A_U12 | T1A_U01, T1A_U07, T1A_U11 | InzA_U04 | C-3, C-4 | T-L-3, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O/1/7_K01 Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, zorganizowany oraz pozwalający na efektywną pracę grupową, jest przygotowany do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | I_1A_K03, I_1A_K05, I_1A_K01 | T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06, T1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-3, C-2 | T-L-1, T-L-3, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-3, S-1 |
I_1A_O/1/7_K02 Student ma zdolność organizowania czasu pracy, zarówno swojego, jak i zespołu, w ramach którego działa; | I_1A_K03, I_1A_K01 | T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07 | InzA_K01 | — | T-W-1, T-W-3, T-L-3 | — | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O/1/7_W01 Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań; | 2,0 | |
3,0 | Stworzony projekt spełnia podstawowe wymagania określone na początku zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O/1/7_W02 Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu podstawowych regulacji prawnych warunkujących działalność podmiotów gospodarczych w Polsce, oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości | 2,0 | |
3,0 | Projekt zawiera analizę uwarunkowań prawnych dla danego projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O/1/7_U01 Student ma pogłębioną umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w obszarze technologii mobilnych; | 2,0 | |
3,0 | Stworzony projekt spełnia podstawowe wymagania określone na początku zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O/1/7_U02 Student posiada pogłębioną umiejętność analizy i weryfikacji rozwiązań projektowych w wybranym obszarze zastosowań; | 2,0 | |
3,0 | Stworzony projekt spełnia podstawowe wymagania określone na początku zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O/1/7_U03 Student jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji planowania oraz zarządzania własnym przedsięwzięciem biznesowym | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi oszacować koszty związane z planowanym przedsięwzięciem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O/1/7_U04 Student ma pogłębioną umiejętność określania źródeł finansowania oraz wykorzystania wiedzy z rachunkowości w zarządzaniu własnym przedsiębiorstwem,w tym pozyskania środków z Unii Europejskiej | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wskazać możliwe źródła finansowania projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O/1/7_K01 Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, zorganizowany oraz pozwalający na efektywną pracę grupową, jest przygotowany do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wskazać potencjał rozwojowy własnego przedsięwzięcia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O/1/7_K02 Student ma zdolność organizowania czasu pracy, zarówno swojego, jak i zespołu, w ramach którego działa; | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi oszacować ilość czasu potrzebngo do wykonania danego zadania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bruce Eckel, Thinking in Java., Helion, 2011, Wydanie 4
- Bjarne Stroustrup, Język C++. Kompendium wiedzy, Helion, Wydanie 4
- Handstudio Co., Ltd, Samsung SmartTV Application Development, Willey, 2013
- Hermaniuk Tomasz, Biznesplan. Pytania i odpowiedzi, Difin, 2014
Literatura dodatkowa
- Documentation Tizen Developer, https://developer.tizen.org/documentation
- Documentation Android Developer, http://developer.android.com/index.html
- Documentation Samsung SmartTV, http://www.samsungdforum.com/MainGuide