Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Systemy i platformy biznesu elektronicznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy i platformy biznesu elektronicznego
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 9

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 0,80,50zaliczenie
laboratoriaL7 30 1,20,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy projektowania, podstawy tworzenia serwisów WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studentów podstaw teoretycznych funkcjonowania i budowy platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS, platformy e-learningu)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności projektowania i realizacji platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS, platformy e-learningu)

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza funkcjonalności platform handlu elektronicznego2
T-L-2Projekt i realizacja przykładowego sklepu internetowego8
T-L-3Analiza funkcjonalności systemów zarządzania treścią2
T-L-4Projekt i realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS8
T-L-5Analiza funkcjonalności systemów do nauczania zdalnego2
T-L-6Projekt i realizacja platformy e-learningowej wraz z przykładowymi zasobami dydaktycznymi8
30
wykłady
T-W-1Systemy handlu elektronicznego2
T-W-2Platformy B2B i systemy płatności2
T-W-3Systemy zarządzania treścią serwisów internetowych2
T-W-4Funkcjonalność wybranych CMS-ów4
T-W-5Platformy nauczania zdalnego2
T-W-6Aspekty inżynierskie kształcenia na odległość2
T-W-7Zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć1
A-L-3przygotowanie do zajęć15
46
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)10
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu5
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonywania przykładowych systemów i platform biznesu elektronicznego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/08_W01
Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność platform handlu elektronicznego, systemów zarządzania treścią, platform naczania zdalnego oraz orientować się w rynku dostępnych systemów
I_1A_W06, I_1A_W23, I_1A_W16T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/08_U01
Student potrafi wykonać projekt oraz praktycznie zrealizować sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS oraz postawić platformę e-learningową na wybranym systemie
I_1A_U06, I_1A_U09, I_1A_U12, I_1A_U14T1A_U01, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U04, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-5, T-L-1, T-L-6, T-L-3, T-L-4, T-L-2M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/08_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW, platforma e-learningowa) w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
I_1A_K03, I_1A_K07T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-1, C-2T-L-1, T-W-5, T-L-3, T-L-2, T-W-6, T-W-3, T-L-6, T-W-2, T-W-4, T-L-4, T-W-1, T-L-5M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/08_W01
Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność platform handlu elektronicznego, systemów zarządzania treścią, platform naczania zdalnego oraz orientować się w rynku dostępnych systemów
2,0Student nie zna podstawowych pojęć związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, nie zna głównych systemów w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, nie zna funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
3,0Student ogólnie orientuje się w pojęciach związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna ogólnie główne systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
3,5Student orientuje się w pojęciach związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna główne systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
4,0Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
4,5Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych
5,0Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych, potrafi dobierać i uzasadniać dobór konkretnych rozwiązań do oczekiwanych celów biznesowych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/08_U01
Student potrafi wykonać projekt oraz praktycznie zrealizować sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS oraz postawić platformę e-learningową na wybranym systemie
2,0Student nie zrealizował wszystkich zadań związanych z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej
3,0Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, ale funkcjonalność tych rozwiązań jest niewielka
3,5Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalność tych rozwiązań jest wystarczająca
4,0Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia
4,5Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb
5,0Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb, wypełnienie zasobami serwisów zostało zrealizowane w sposób ponad przeciętny

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/08_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW, platforma e-learningowa) w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Ric Shreves, Joomla! Biblia. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2013
  2. Thord Daniel Hedengren, Podręcznik WordPressa. Smashing Magazine, Helion, Gliwice, 2013
  3. Piotr Brzózka, Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową, Helion, Gliwice, 2011
  4. Piotr Karwatka, Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera, Helion, Gliwice, 2013

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza funkcjonalności platform handlu elektronicznego2
T-L-2Projekt i realizacja przykładowego sklepu internetowego8
T-L-3Analiza funkcjonalności systemów zarządzania treścią2
T-L-4Projekt i realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS8
T-L-5Analiza funkcjonalności systemów do nauczania zdalnego2
T-L-6Projekt i realizacja platformy e-learningowej wraz z przykładowymi zasobami dydaktycznymi8
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Systemy handlu elektronicznego2
T-W-2Platformy B2B i systemy płatności2
T-W-3Systemy zarządzania treścią serwisów internetowych2
T-W-4Funkcjonalność wybranych CMS-ów4
T-W-5Platformy nauczania zdalnego2
T-W-6Aspekty inżynierskie kształcenia na odległość2
T-W-7Zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć1
A-L-3przygotowanie do zajęć15
46
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)10
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu5
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/08_W01Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność platform handlu elektronicznego, systemów zarządzania treścią, platform naczania zdalnego oraz orientować się w rynku dostępnych systemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
I_1A_W16ma wiedzę dotyczącą możliwości zastosowania informatyki w różnych dziedzinach aktywności ludzkiej (np. w przemyśle, zarządzaniu i medycynie)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów podstaw teoretycznych funkcjonowania i budowy platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS, platformy e-learningu)
Treści programoweT-W-2Platformy B2B i systemy płatności
T-W-6Aspekty inżynierskie kształcenia na odległość
T-W-1Systemy handlu elektronicznego
T-W-5Platformy nauczania zdalnego
T-W-3Systemy zarządzania treścią serwisów internetowych
T-W-4Funkcjonalność wybranych CMS-ów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, nie zna głównych systemów w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, nie zna funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
3,0Student ogólnie orientuje się w pojęciach związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna ogólnie główne systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
3,5Student orientuje się w pojęciach związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna główne systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
4,0Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego
4,5Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych
5,0Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych, potrafi dobierać i uzasadniać dobór konkretnych rozwiązań do oczekiwanych celów biznesowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/08_U01Student potrafi wykonać projekt oraz praktycznie zrealizować sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS oraz postawić platformę e-learningową na wybranym systemie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U06umie na poziomie podstawowym konfigurować systemy komputerowe
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
I_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nabycie praktycznych umiejętności projektowania i realizacji platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS, platformy e-learningu)
Treści programoweT-L-5Analiza funkcjonalności systemów do nauczania zdalnego
T-L-1Analiza funkcjonalności platform handlu elektronicznego
T-L-6Projekt i realizacja platformy e-learningowej wraz z przykładowymi zasobami dydaktycznymi
T-L-3Analiza funkcjonalności systemów zarządzania treścią
T-L-4Projekt i realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS
T-L-2Projekt i realizacja przykładowego sklepu internetowego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonywania przykładowych systemów i platform biznesu elektronicznego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zrealizował wszystkich zadań związanych z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej
3,0Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, ale funkcjonalność tych rozwiązań jest niewielka
3,5Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalność tych rozwiązań jest wystarczająca
4,0Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia
4,5Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb
5,0Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb, wypełnienie zasobami serwisów zostało zrealizowane w sposób ponad przeciętny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/08_K01Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW, platforma e-learningowa) w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
I_1A_K07rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów podstaw teoretycznych funkcjonowania i budowy platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS, platformy e-learningu)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności projektowania i realizacji platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS, platformy e-learningu)
Treści programoweT-L-1Analiza funkcjonalności platform handlu elektronicznego
T-W-5Platformy nauczania zdalnego
T-L-3Analiza funkcjonalności systemów zarządzania treścią
T-L-2Projekt i realizacja przykładowego sklepu internetowego
T-W-6Aspekty inżynierskie kształcenia na odległość
T-W-3Systemy zarządzania treścią serwisów internetowych
T-L-6Projekt i realizacja platformy e-learningowej wraz z przykładowymi zasobami dydaktycznymi
T-W-2Platformy B2B i systemy płatności
T-W-4Funkcjonalność wybranych CMS-ów
T-L-4Projekt i realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS
T-W-1Systemy handlu elektronicznego
T-L-5Analiza funkcjonalności systemów do nauczania zdalnego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej