Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie
Sylabus przedmiotu Programowanie multimediów w języku Java:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Programowanie multimediów w języku Java | ||
Specjalność | systemy komputerowe i oprogramowanie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Forczmański <Pawel.Forczmanski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejętność sprawnego progromowania w języku obiektowym (C++, Java, C#) ze wskazaniem na Javę |
W-2 | Znajomość (przynajmniej pobierzna) zagadnień związanych z szeroko rozumianą grafiką komputerową. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zestawienie środowiska programistycznego | 1 |
T-L-2 | Tworzenie aplikacji wyposażonej w GUI (Java SE - Swing) | 4 |
T-L-3 | Grafika 2d - zagadnienia związane z rysowaniem | 2 |
T-L-4 | Grafika 2d - przetwarzanie obrazów | 2 |
T-L-5 | Grafika 3d - tworzenie prostej animacji | 2 |
T-L-6 | Dźwięk i mowa - odtwarzanie formatów dźwiękowych i synteza mowy | 2 |
T-L-7 | Praca z różnymi formatami filmowymi | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu | 1 |
T-W-2 | Tworzenie graficznego interfejsu użytkownia w Javie | 4 |
T-W-3 | Przetwarzanie grafiki 2D w Javie | 2 |
T-W-4 | Przetwarzanie grafiki 3D w Javie | 2 |
T-W-5 | Przetwarzanie dźwięku w Javie | 2 |
T-W-6 | Praca z animacjami, filmami i innymi danymi strumieniowymi | 2 |
T-W-7 | Przetwarzanie mowy | 1 |
T-W-8 | Tworzenie kompleksowych aplikacji multimedialnych | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych | 15 |
A-L-3 | Udział w zaliczeniu i konsultacjach | 2 |
32 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Samodzielna praca z materiałami wykładowymi | 15 |
A-W-3 | Udział w zaliczeniu i konsultacjach | 2 |
32 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny |
M-2 | Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny |
S-2 | Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O5/04_W01 Student zna i rozumie tematykę programowania multimediów w języku Java | I_1A_W06, I_1A_W13, I_1A_W05 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05 | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-4 | M-1 | S-1 |
I_1A_O5/04_W02 Student zna podstawowe biblioteki umożliwiające przetwarzanie multimediów w języku Java | I_1A_W06, I_1A_W13 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-4 | M-1 | S-1 |
I_1A_O5/04_W03 Student zna i potrafi opisać zagadnienia związane z tworzeniem graficznego interfejsu użytkownika w języku Java | I_1A_W06, I_1A_W13, I_1A_W14 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05 | C-1 | T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O5/04_U01 Student potrafi stworzyć aplikację wyposażoną w graficzny interfejs użytkownika | I_1A_U01, I_1A_U14, I_1A_U03 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-W-2, T-L-2 | M-2 | S-2 |
I_1A_O5/04_U02 Student potrafi posłużyć się istniejącymi bibliotekami do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów | I_1A_U14, I_1A_U03, I_1A_U05 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7 | M-2 | S-2 |
I_1A_O5/04_U03 Student potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje multimedialną w języku Java | I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U03 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-4, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O5/04_K01 Potrafi samodzielnie realizować zadania na podstawie wcześniej określonych wymagań | I_1A_K03 | T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04 | InzA_K01 | C-1 | — | M-2 | S-2 |
I_1A_O5/04_K02 Rozumię potrzebę zwiększania swojej wiedzy z dziedziny przetwarzania multimediów oraz dzielenia się wiedzą już posiadaną | I_1A_K01, I_1A_K04 | T1A_K01, T1A_K02, T1A_K07 | InzA_K01 | C-1 | — | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O5/04_W01 Student zna i rozumie tematykę programowania multimediów w języku Java | 2,0 | Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi |
3,0 | Student dysponuje podstawową wiedzą dotyczą i przetwarzania multimediów w JAVIE | |
3,5 | Student dysponuje umiarkowaną wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE | |
4,0 | Student dysponuje dużą wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi porównać wybrane metody i zastosować je w określonych przypadkach | |
4,5 | Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać przeglądu wybranych metod i zastosować je w określonych przypadkach | |
5,0 | Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać syntezy wiedzy na ten temat oraz proponować rozwiązanai wykraczające poza typowe scenariusze | |
I_1A_O5/04_W02 Student zna podstawowe biblioteki umożliwiające przetwarzanie multimediów w języku Java | 2,0 | Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi |
3,0 | Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE | |
3,5 | Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonać ich porównania | |
4,0 | Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE | |
4,5 | Student dysponuje zaawanoswaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonac ich systematyzacji i porównania | |
5,0 | Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, zna ich cehcy charakterystyczne i potrafi proponować ich konkretnr zastosowanie | |
I_1A_O5/04_W03 Student zna i potrafi opisać zagadnienia związane z tworzeniem graficznego interfejsu użytkownika w języku Java | 2,0 | Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi |
3,0 | Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE | |
3,5 | Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów | |
4,0 | Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów | |
4,5 | Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów | |
5,0 | Student dysponuje bogatą wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi przeanalizować i porównać wybrane zagadnienia oraz zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O5/04_U01 Student potrafi stworzyć aplikację wyposażoną w graficzny interfejs użytkownika | 2,0 | Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych |
3,0 | Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą interfejs graficzny | |
3,5 | Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację) | |
4,0 | Student potrafi zaprojektować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację) | |
4,5 | Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny oraz wybrane elementy multimedialne(obraz, dźwięk, animację) | |
5,0 | Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i całość mediów (obraz, dźwięk, animację) | |
I_1A_O5/04_U02 Student potrafi posłużyć się istniejącymi bibliotekami do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów | 2,0 | Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych |
3,0 | Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą jedną z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów | |
3,5 | Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą dwie z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów | |
4,0 | Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów | |
4,5 | Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów | |
5,0 | Student potrafi zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą wiele z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów | |
I_1A_O5/04_U03 Student potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje multimedialną w języku Java | 2,0 | Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych |
3,0 | Student potrafi zaplanować i zrealizować, przy wspołpracy z prowadzącym, prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne | |
3,5 | Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować zaawanowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie określić założenia wstępne, cel i efekty oraz zaplanować i zrealizować złożoną aplikację wykorzystującą wszystkie zaprezentowane elementy GUI i multimedialne |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O5/04_K01 Potrafi samodzielnie realizować zadania na podstawie wcześniej określonych wymagań | 2,0 | student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie |
3,0 | student potrafi realizowac postawione zadania | |
3,5 | student potrafi samodzielnie decydować o sposobach realizacji zadania | |
4,0 | student potrafi samodzielnie opracować drogę postępowania oraz samodzielnie zrealizowac zadanie | |
4,5 | student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania | |
5,0 | student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania ora w sposób dynamiczny dostosowywać się do zmieniających się uwarunkowań | |
I_1A_O5/04_K02 Rozumię potrzebę zwiększania swojej wiedzy z dziedziny przetwarzania multimediów oraz dzielenia się wiedzą już posiadaną | 2,0 | student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie |
3,0 | student rozumie potrzebę zwiększania swojej wiedzy | |
3,5 | student czuje potrzebę zwiekszania swojej wiedzy | |
4,0 | student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy | |
4,5 | student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz rozumie cel dzielenia się wiedzą | |
5,0 | student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz dzieli się swoją wiedzą |
Literatura podstawowa
- David Bernstein, The Design and Implementation of Multimedia Software With Examples in Java, Jones & Bartlett Publishers, 2010
Literatura dodatkowa
- Oracle, http://java.oracle.com, 2011